کد خبر 935311
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
ایمن الظواهری

سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده در جدیدترین اظهار نظر خود به گروه تروریستی هیئت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق حمله کرد و از حکمرانی ترکیه در شمال سوریه سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از سایت عربی ۲۱، ایمن الظواهری سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده به هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) حمله کرد. هیئت تحریر الشام نیمه سال ۲۰۱۶ میلادی از گروه القاعده جدا شد.

الظواهری در جدیدترین اظهار نظر خود که مؤسسه "السحاب" تحت عنوان "راه رهایی" منتشر کرد، به طور تلویحی گفت که "جبهه النصره" قبل از اینکه آن را از بین ببرند، وارد فرایند دموکراتیک خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تیر تروریست‌ها در شرق استان ادلب به سنگ خورد

تداوم فروش مخفیانه سلاح به عربستان توسط مدعیان حقوق بشر

سرکرده گروه تروریستی القاعده در این باره گفت: «آیا اگر جبهه النصره از القاعده جدا شود، بزرگترین جنایتکاران از آن راضی خواهند شد یا آن را ملزم به نشستن بر سر میز با قاتلان جنایتکار خواهند کرد و در مرحله بعدی آن را ملزم به تن دادن به توافقنامه‌های خفت بار و اهانت آمیز خواهند کرد و سپس جبهه النصره را ملزم به تن دادن به دولت‌های فاسد و دنباله رو خواهند کرد و بعد از آن نیز ملزم به ورود به بازی دموکراتیک متعفن خواهند کرد».

درباره ترکیه، ایمن الظواهری گفت که این کشور بر بخش باقی مانده تحت حکومت مخالفان در شمال غربی سوریه سیطره دارد.

وی از آنچه به زعم خود انقلاب سوریه خواند، سخن گفت و افزود: «انقلاب سوریه در شمال غربی سوریه تحت (سیطره) سلطان سکولار ترکیه محدود شده است. بخواهید یا نخواهد؛ این واقعیت است.»

الظواهری نقش ترکیه و نقش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سوریه را مساوی دانست و گفت: پاکستان در طول چند سال چند برابری چیزی را که ترکیه و کشورهای غرب خلیج فارس به مخالفان دادند، به طالبان اعطا کرد اما با این وجود، از آنها روی برگرداند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    3 0
    این خودش مواجیب بگیره ارباب هستش حالا از یک گروه تروریستی دیگه شکایت داره! مثل اینکه همه گیم تئوری رو‌خوب یاد گرفتند. تازگی ها از چپ هم چپ ها بد میکند!
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    0 0
    همتون عقبمانده متحجر و کثافتید.. اگه پاکستان و دلارهاش از شما روی برنمیگرداند...اقای ظواهری شما هم نه نمیگفتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس