سردار جعفری

گروه استان‌ها ـ سرلشگرجعفری از شروع به کار ۴۰ هزار پروژه زود بازده در ایام الله دهه فجر امسال در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمد علی جعفری ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح مردمی ۲۱۰۰ واحدی پرورش دام سبک و سنگین کشوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌های بسیار زیادی که توسط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در کشور انجام و افتتاح شده، در ایام الله دهه فجر امسال حدود ۴۰ هزار پروژه عمرانی زودبازده نیز شروع به کار کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم این ۴۰ هزار پروژه بین ۴ تا ۶ ماه آینده به نتیجه برسد تا مردم محروم و روستانشین بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند که در همین راستا طرح ۲۱۰۰ واحدی ۱۵ راسی گوساله با هدف اصلی تأمین زنجیره غذایی کشور در چند استان محروم کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به تأمین گوشت مورد نیاز کشور و اشتغالزایی برای روستاییان کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن گوشت از کشورهای دیگر به کشور وارد می‌شود که می‌توان به جای آن گوساله کوچک وارد کرد تا علاوه بر اشتغالزایی برای روستاییان در یک بازه زمانی در بحث تولید گوشت در کشور خودکفا شویم.

بیشتر بخوانید:

تقدیر فرمانده سپاه از یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زنجیره تأمین دام، گرفتن وام اولیه برای سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸۰ میلیون و سایر خدمات از سوی مرکز حامی وابسته به بنیاد تعاون سپاه حمایت می‌شود که مردم می‌توانند با کمک بسیج سازندگی سپاه از این طرح استفاده کنند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: افراد محروم و روستانشینان بدون هیچ سرمایه‌گذاری و تنها با آماده‌سازی محل نگهداری گوساله‌ها و با تمرکز بر روی نگهداری آن‌ها می‌توانند بعد از ۹ ماه که دام‌ها به وزن قابل کشتار رسیدند با تقبل پرداخت اقساط وام از ۱۵ رأس دام ۱۳ رأس را تحویل بگیرند و با توجه به اینکه مرکز حامی برای تأمین علوفه و حمل‌ونقل و… هزینه کرده دو رأس دام به این مرکز تعلق می‌گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه روستاییان نتوانند ضمانت‌ها را به‌عهده گیرد می‌توانند برای چند ماهی که برای این دام‌ها زحمت کشیده‌اند ماهیانه حقوقی بین یک تا ۲ میلیون دریافت کنند.

وی گفت: با الگوگیری‌هایی که از کشورهای دیگر گرفته شده این طرح در کشور در حال اجراست که امیدواریم با همیاری بسیج سازندگی و مرکز حامی بتوانیم این کار را در کشور رواج دهیم تا در بحث گوشت خودکفا شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 0
    علوف را هم تولید کنید نه وارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس