شریعتمداری: ظریف گفت بعد از دیدن تیتر کیهان، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم

شریعتمداری در برنامه جهان آرا گفت: مطلب کیهان این بود که بعد از مذاکرات ژنو، دو اقدام نابجا صورت گرفته، مذاکره طولانی ‎ظریف با ‎جان کری و تماس روحانی با ‎اوباما.پس از این مطلب ظریف گفت کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم.

به گزارش مشرق، ویژه برنامه تلویزیونی جهان آرا به مناسبت ایام الله دهه فجر، شب گذشته با حضور حسین شریعتمداری روی آنتن شبکه افق رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر حسین شریعتمداری درباره مشکلات اقتصادی

مهمترین بخش از اظهارات شریعتمداری در ادامه به شرح ذیل آمده است: 

* بچه حزب اللهی ها همه جا هستند و خبرهایی که دارند را به ‎کیهان می رسانند. بعضی وقت‌ها وزارت اطلاعات هم خبرهای ما را می‌گیرد. روی این موضوع به شدت حساس هستیم که اخبار ‎روزنامه کیهان مستند باشد. وقتی گزارش ها مستند هستند خود به خود نتیجه هم می دهند و تا بحال نشده نسبت هایی که داده ایم غلط از آب در بیاید.

* منتقدان بگویند کجای مطالب ‎روزنامه کیهان با واقعیت منطبق نیست؟ در ‎فتنه 88 تمام مراحل را از قبل پیش‌بینی می کردیم و علت آن بود که می دیدیم قضایا دقیقا بر اساس یک فرمول پیش می رود البته رسانه های بیگانه را هم رصد می‌کردیم.در سال 88 آقای ‎خاتمی کاندیدا شده بود ولی بر اساس رصد اطلاعات و اخبار به ویژه نشست استنفورد به این نتیجه رسیدیم که او کاندیدای اصلی نیست و گفتیم این خبر باید جدی گرفته شود.

* حسین باستانی در دوره ریاست جمهوری ‎خاتمی بولتن هایش را در دو نسخه می نوشت، یک نسخه برای رئیس جمهور و یک نسخه هم برای انگلستان ارسال می شد البته نمی دانیم به چه کسی. رونوشت ارسال بولتن به انگلیس را داشتیم.

* گفته بودند بولتن ها طوری تنظیم شود که ‎خاتمی احساس کند همه نظام علیه اوست و همان شد که بعدا گفت هر 9 روز یک بحران برایم درست می کردند. باستانی حالا در انگلیس است ولی آن روزها می گفت به من بهتان زده اید.

* آنچه ‎عبدالکریم سروش از قول ‎مهاجرانی در مورد حرف های من نقل می کند بدون هیچ استنادی است.به هیچ وجه در روزنامه ننوشته بودیم که سروش جاسوس است.

* سروش در شورای روابط خارجی آلمان سخنرانی کرده بود، دکتر کیارشی سفیر ایران در اتریش می خواست به این محل برود ولی به او گفتند سروش گفته است هیچ ایرانی ای در اینجا نباشد.

* بخش هایی از حرف های ‎عبدالکریم سروش در مجله حکمت منتشر شد که گفته بود مشکل اصلی در ایران این است که ‎ولایت فقیه داریم و مردم آن را قبول دارند. روزنامه کیهان فقط همان گزارش را منتشر کرد و اتهام جاسوسی نزد.

* بعد از اینکه تهمت ‎بهتان برای حفظ نظام را به ما زدند به آیات و روایات مراجعه کردیم و دریافتیم که در دین اسلام آمده است در مجادله ها و مباحثات باید به گونه ای استدلال کنیم که دشمنان مبهوت شوند.

* وقتی رسانه های خارجی خبری منتشر می کنند مثلا اینکه فلان مقدار به فلان فرد پرداخت شده، از آن افراد می خواهیم تکذیب کنند ولی اینکار را نمی کنند.در همه موارد از قبل، شواهد در داخل هست و سپس رسانه های خارجی خبری را درج می کنند.

 * مطلب ‎روزنامه کیهان این بود که دو اقدام نابجا بعد از ‎مذاکرات ژنو صورت گرفته، مذاکره طولانی ‎ظریف با ‎جان کری و دیگری تماس روحانی با ‎اوباما.پس از همین مطلب بود که ظریف گفت بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم.

* سه ماه قبل از مطرح شدن ‎اختلاس سه هزار میلیاردی آن را در ‎روزنامه کیهان اعلام کردیم البته از میزان اختلاس بی خبر بودیم.

* خبردار شدیم بخشی از بیت المال در حال ضایع شدن است، مرحوم آیت الله ‎هاشمی شاهرودی من را خواست و گفت این مطلب درست نیست مگر اینکه امضای فلانی باشد، امضای فلانی را به او نشان دادم و ایشان هم بلافاصله اقدام کردند.

* انقلاب اسلامی در واقع یک بعثت دوباره بود چرا که امام خمینی(ره) اسلام را همانطور که در صدر ماجرا بود ارائه کرد.

* تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها این بود که ایدئولوژی آن از مدت ها پیش همراه مردم بود.

*انقلاب اسلامی نه تنها فرزندان خود را نمی خورد بلکه بر اساس نقشه راه، فرزندان ناخلف را دفع می کند.

* اگر ‎انقلاب اسلامی کمرنگ شده پس چرا کینه توزی و توطئه های دشمنان ما هر روز بیشتر می شود؟ پمپئو رسما می گوید می خواهیم کشورهای جهان را علیه ایران جمع کنیم ولی بعد که موفق نمی شود می گوید بحث اصلی ‎اجلاس ورشو مسئله خاورمیانه بود.

* معتقدم و خود ایشان هم گفته اند که رهبر معظم انقلاب بارها به صورت علنی و غیر علنی به مسائل ورود پیدا کرده اند و جلوی برخی اقدامات خطرناک را گرفته اند و تاکید بر انجام بعضی کارهای بر زمین مانده داشته اند.

* کار رهبر این است که همه جامعه را همراه با هم به جلو حرکت دهد و راهنمای آنها باشد نه اینکه تکروی کند. سازش با آمریکا دیدگاهی است که در ایران سابقه داشته است ولی ببینید آیا نظر مردم نسبت به این مسئله همان چیزی است که چند دهه قبل داشتند؟ 

* مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از نسخه انقلاب اسلامی نیست بلکه مشکلاتی است که در طول مسیر ایجاد شده اند.کسانی که چند هزار میلیارد دارایی دارند حتی از راه مشروع، جایشان در مسئولیت نظام اسلامی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • GB ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    8 38
    دادگاهت با نسرین ستوده را دیدم و دلم برای مخاطبینت سوخت.
    • AU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      4 2
      اگر اون دادگاه رو دیدی و هنوز هم نظرت همینه امیدی بهت نیست.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    12 32
    شما همیشه با این طرز فکرتون مردم را از چاله به چاه انداختین بهم زدن و نق زدن که کاری نداره
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 4
      چون راس می گه باس خفه شه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    10 8
    یه خبری هم درباره بن سلمان دادی گفتی کشته شده
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 6
    ماشاالله حاج حسین خار چشم منافقین داخلی و خارجی
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 2
    متاسفانه در سال ٨٨هيچ مقام امنيتي به هشدارها توجه نکرد مخصوصا اقاي اژه اي که وزير اطلاعات وقت بود تو همين فتنه اقتصادي هم گويا ساده نگري ميشود و دشمنان ملت راحت و بدونه نگراني مشغول هستند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس