کد خبر 935083
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
طلاق

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 32 هزار زوج متقاضی طلاق در سراسر کشور از خدمات مشاوره سازمان بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش مشرق، فاطمه عباسی، در خصوص اجرای برنامه کاهش طلاق گفت: بر اساس مواد قانونی ۱۰۲، ۱۰۴ و ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، سازمان بهزیستی مکلف به اجرای این برنامه شده است.

وی افزود: برنامه‌های کاهش طلاق، مبتنی بر رویکردهای جامع و انسجام و پیوستگی ارائه خدمات در سطوح مختلف پیشگیری است که این مهم توسط معاونت مشاوره و امور روان‌شناختی در حال اجراست.این اقدامات در سه سطح پیشگیرانه شامل آموزش‌های هنگام ازدواج، پیش از ازدواج و زندگی خانواده، ارائه خدمات تخصصی روانی – اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره و روان‌شناختی و تخصیص یارانه مشاوره طلاق به زوجین نیازمند است.

بیشتر بخوانید:

آخرین ارزیابی از ازدواج های دانشجویی

دو عامل مهم در پیدایش کودکان خیابانی

عباسی در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر در این زمینه گفت: در راستای اجرای این برنامه، معاونت مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور، اقدام به تربیت نیروی انسانی (مشاور و روانشناس) به‌صورت تخصصی و استفاده از تکنیک سوپروایزری نموده است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد ۱۷۹۵ مرکز مشاوره و روان‌شناختی غیردولتی، ۵۴۷ مرکز مشاوره و روان‌شناختی تخصصی غیردولتی و ۹۰ مرکز مشاوره و روان‌شناختی دولتی؛ تحت نظارت این معاونت مشغول به فعالیت هستند و بر اساس آمار، در ۹ ماهه سال جاری در این مراکز تعداد ۷۱۸ هزار و ۵۵۵ نفر از خدمات تخصصی مشاوره و روان‌شناختی بهره‌مند شده‌اند. از این آمار، بیش از ۳۲ هزار زوج متقاضی طلاق بوده‌اند که در مجموع بیش از ۶۱ هزار جلسه مشاوره دریافت داشته‌اند.

وی افزود: این معاونت علاوه بر خدمات مشاوره حضوری، خدمات تخصصی روان‌شناختی را به‌صورت غیرحضوری (تلفنی و اینترنتی) نیز اجرا می‌نماید که در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۶۸۱ هزار ۷۹۲ نفر خدمت مشاوره تلفنی و ۷۷۹۵ نفر نیز خدمات مشاوره اینترنتی دریافت کرده‌اند.

عباسی در خصوص دیگر خدمات بهزیستی برای اجرای برنامه کاهش طلاق، گفت: دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج نیز باهدف ارتقای کیفیت و سلامت ازدواج و پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با ازدواج برای افراد برگزار می‌شود که بر اساس آمار ۲۱۶ هزار و ۱۱۶ نفر طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.همچنین برنامه آموزشی زندگی خانواده به‌منظور افزایش رضایتمندی خانوادگی و پایداری خانواده‌ها در سال جاری برای بیش از ۱۵۰ هزار زوج اجراشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس