کد خبر 935021
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
خاورمیانه

یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که حداقل ۸ کشور لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین با انتشار مطلبی به رویدادهای اخیر منطقه پرداخت که در ادامه می‌آید:

۱-« بندر بن سلطان»، سفیر پیشین عربستان در آمریکا در گفت‌وگو با نخستین نسخه روزنامه «ایندیپندنت عربی» از دیدار خود با رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۶ خبر داد و گفت: «عجیب این است که من با احساسی مثبت از آن دیدار خارج شدم. او مردی روشنفکر و اهل مطالعه است.»

بیشتر بخوانید:

جزییات دیدار ولید المعلم با لاریجانی

شگفتی‌های کابینه جدید لبنان

۲-«و لید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف دیدار کرد و درباره آخرین تحولات سوریه به گفت‌وگو پرداخت. «گیر پترسن» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با ظریف دیدار کرد.

۳- یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که حداقل ۸ کشور لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند.

۴- شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی خبر داد که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن، تسلیحات آمریکایی را به تروریست‌های القاعده، شبه‌نظامیان سَلفی و دیگر گروه‌ها داده است.

۵-« رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر لزوم ترک «منبج» از سوی نیروهای کرد سوریه در چند هفته آتی، گفت: «صبر ترکیه حدی دارد». اردوغان مدعی شد که ترکیه خواستار حفظ تمامیت ارضی و بازگشت مردم سوریه به کشورشان و برگزاری انتخابات آزاد براساس قانون اساسی جدید است.

۶- سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، تأکید کرد که مقاومت عراق سیاست‌های زورگویانه ترامپ را در هم خواهد شکست.

۷- هیأت‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین که برای مشورت درباره آتش‌بس به قاهره رفته اند، تأکید کردند که آتش‌بس با رژیم صهیونیستی باید متقابل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس