کد خبر 934930
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
ناصر قوامی

عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید روحانی از اصلاح‌طلبان فاصله می‌گیرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ناصر قوامی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: گرچه من معتقدم که برخی از این مسائل از اختیار دولت خارج است و دولت تنها بازیگر این میدان نیست و عناصر تأثیرگذار دیگری نیز در این میدان به بازی مشغولند. بالطبع دولت نیز نه در آنها نقشی دارد نه می‌تواند نقش و اختیاراتی داشته باشد، اما با این همه چیزی از قصور دولت در حوزه اقتصادی کم نمی‌کند. این نیست که بگوییم دولت از عهده مسائل جاری کشور بر نمی‌آید؛ چراکه دولت در حوزه اختیارات خود توانایی اداره و حل مشکلات را دارد، اما آنچه موجب شده که موجبات ناکارآمدی دولت فراهم شود و این مسئله بیش از سایر مسائل رخ بنمایاند، این است که برخی مدیران دولتی عافیت‌طلبی می‌کنند. متأسفانه باید بگویم که برخی وزرا و مدیران کل دولتی درد مردم را احساس نمی‌کنند و گویا نمی‌دانند که در سطح جامعه چه می‌گذرد. آنها درصددند به هر صورت که شده فقط کرسی وزارت و مدیریت خود را حفظ کنند و سخنشان از مردم نیز صرفاً در جهت عوام‌فریبی است. برخی از وزرا حتی اگر بدترین عملکرد را نیز داشته باشند قصد کناره‌گیری از مسئولیت و کرسی خود را ندارند و تعجب‌آور اینکه از سمتی نیز به سمت دیگر می‌روند.

بیشتر بخوانید:

فقط مانده عکس با ترامپ!

سونامی آلزایمر سیاسی جریان اصلاح طلبی

تاجرنیا: دولت روحانی از سرِ ناچاری شکل گرفت و ناکارآمد است!

آیا اصلاح طلبان به انقلاب وفادار هستند؟


وی درباره عملکرد دولت روحانی می‌گوید: به نظر من گرچه آقای روحانی در دولت اول خود عملکرد خوبی داشت، اما در دولت دوم عافیت‌طلبی غلبه کرد و سیاست‌های دولت را در حوزه‌های مختلف آن طور که اقتصاددانان یا فعالان سیاسی و اجتماعی می‌گویند نچید. گرچه شاید مطرح شود که رئیس‌جمهور برای بهتر شدن اوضاع در حوزه‌های مختلف با نخبگان هر قشری دیدار و گفت‌وگو کرده، اما باید ببینیم که نتیجه این دیدارها و گفت و شنودها چه بوده است. آنچه مسلم است آقای روحانی صرفاً افراد را دعوت کرده تا حرف آنها را بشنوند و چندی هم به آنها تذکر دهد که کمتر از دولت انتقاد کنند و گرنه رئیس‌جمهور اعتقادی به برخی مشورت‌ها ندارد که اگر داشت آنها را به کار می‌بست. در حال حاضر مجموعه عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف به‌خصوص معیشت مردم نشان می‌دهد که دولت صرفاً به آنچه که خود می‌اندیشد عمل می‌کند. جالب است که آقای روحانی و اطرافیانش تلاش می‌کنند که از اصلاح‌طلبان بیش از گذشته فاصله بگیرند. اظهارات آقای واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و عدم واکنش رئیس‌جمهور مؤید این مسئله است.


قوامی در پاسخ این سوال که «برخی معتقدند که با توجه به موفقیت ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان اعتدال در انتخابات‌های گذشته در انتخابات‌های پیش رو نیز با همین استراتژی پیش برویم. ارزیابی شما چگونه است؟» می‌گوید: ائتلاف با چه کسی؟ ائتلافی مانند همان اتفاقی که با آقای روحانی افتاد؟ مگر از انتخاب آقای روحانی سودی نصیب اصلاح‌طلبان گردید و جز اینکه آسیب جدی به پایگاه اصلاح‌طلبان خورد و مردم معترض شدند این ائتلاف عوایدی برای اصلاح‌طلبان داشته است؟ با آقای روحانی ائتلاف کردیم چه شد؟ ما حمایت کردیم، اما او دنبال کار خودش رفت. حال مردم به ما می‌گویند شما گفتید روحانی را انتخاب کنیم و این هم نتیجه‌اش. امروز اگر تورم ف زاینده‌ای در جامعه وجود دارد و مردم با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند همه آنها را از چشم اصلاح‌طلبان می‌بینند. او گفت: چرا ما باید از دولت حمایت کنیم. بگذارید آنهایی که از دولت منفعت می‌برند حمایت کنند. ما که نباید به هر صورتی خرج آقای روحانی بشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 1
    اعتدال اصلاح طلب لیست امید منافقین لیبرالها اینها همگی از یک آخور میخورند همگی از امریکا و اسرائیل حقوق مزدوری میگیرند
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 2
    خود کارگزاران واصلاح طلبان به جز آسیب زدن به شرافت و حیثیت کشور چه گلی به سر مردم زده اند . و سرانجامی جز خواری و ذلت و رسوایی در این دنیا و فردا هم در قیامت رو سیاه در مقابل امام خمینی خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس