سرلشکر صفوی نمایه

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی ها تروریست های داعشی را به افغانستان منتقل می کنند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آئین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تجلیل از مقام آوران علمی فرهنگی آموزشی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران که در محل سالن خلیج فارس این دانشگاه برگزار گردید با موضوع" تفاوت‌های انقلاب ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام (ره) با چهار انقلاب فرانسه، چین و کوبا " به سخنرانی پرداخت و گفت: جوانان قدیم با همت و تلاش خود انقلاب را تا کنون به اینجا رسانده اند، امیدواریم جوانان کنونی تاریخ چهل سال بعد انقلاب را با هوشمندی، شجاعت و ایمان رقم بزنند و این راه را به سرانجا م برسانند. باید قدر ملت و رهبری عزیمان را و قدر شهدا و کشور را بدانیم.

وی افزود: طی ۲۳۰ سال گذشته پنج انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب چین، انقلاب روسیه، انقلاب کوبا و انقلاب کبیر اسلامی ایران در جهان رخ داده است که در میان این انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌های بسیاری با سایر انقلاب‌ها داشته است.

بیشتر بخوانیم:

سرلشکر صفوی: آمریکا مجبور به عقب‌نشینی از منطقه غرب آسیا است

وی نفی نظام دو قطبی قدرت در جهان را از تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان دانست و گفت: از پایان جنگ جهانی دوم انقلاب اسلامی ایران دو قطب قدرت موجود در جهان را نفی کرد و زمینه ساز شکل گیری نظام چند قطبی در جهان شد.بگونه ای که جهان کنونی به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است یکی از قدرت‌هایی که غربی‌ها از آن اسم نمی‌برند شکل گیری و زمینه سازی تشکل قطب قرت جدید جهان اسلام است.

سرلشکر صفوی بااشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته توانسته است وزن ژئوپلیتیکی و قلمرو و مرز ژئوپلیتیکی خود را در منطقه غرب آسیا با عمق بخشی به دفاع استراتژیک در مقابل تهدیدات صهیونیست‌ها ارتقا دهد و هم اکنون چه آمریکایی‌ها بخواهند و چه نخواهند ایران یک قدرت منطقه‌ای است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: نظرات بسیاری در مورد انقلاب‌ها وجود دارد که اکثر آنها می‌گویند مذهب نمی‌تواند عامل انقلاب باشد در حالیکه رخداد انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نظریه‌های مربوط به علل پیدایش انقلاب‌ها و اینکه ایدئولوژی و مذهب نمی‌تواند ملت هارا رهبری و دعوت به انقلاب و بسیج مردمی کند را به چالش کشید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به درصد بالای مشارکت مردم در انقلاب اسلامی ایران افزود:
درصد مشارکت مردم در انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها چه ازنظر کمی و چه از نظر کیفی نسبت به سایر انقلاب‌ها از موقعیت برتری برخوردار است و در انقلاب اسلامی ایران اقشار مختلف از سنین متفاوت در رخداد انقلاب مشارکت داشتند.

سرلشکر صفوی با بیان خصوصیات رهبری انقلاب اسلامی ایران گفت: خصوصیات رهبری انقلاب اسلامی ایران با سایر رهبران انقلاب‌ها قابل مقایسه نیست، حضرت امام یک شخصیت کاریزماتیک داشتند و یک مرجع جامع شیعیان جهان و بلکه مسلمانان جهان بودند و از نظر فقاهتی و علمی یک اسلام شناس به معنی واقعی بودند، امام از یک نبوغ سیاسی و فکری خاصی برخورداربودند و شجاعت و خردمندی و مردم داری و مردم واری از ویژگی‌های خاص حضرت امام (ره) بود.

سرلشکر صفوی افزود: نفوذ کلام امام قابل مقایسه با دیگر رهبران انقلاب‌ها ی چهارگانه نبود، امام در زمان جنگ با کلامش دومیلیون داوطلب را به جنگ فرستاد، آنها می‌دانستند که جبهه محل تیر و ترکش و اسارت و شهادت است. امام در اندیشه سیاسی شأن نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را بصورت کتاب و در نجف درس می‌دادند و بعد هم عملاً آن را پیاده کردند.

دستیار و مشور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تشریح مسیر انقلاب در چهل سال گذشته گفت: چارچوب انقلاب اسلامی ایران قرآن، سنت، عترت و عقل بود.انقلاب اسلامی دارای یک چارچوب و اصول است که تاکنون از آن چارچوب و اصول خارج نشده است، سایر انقلاب‌ها وقتی رهبران بعدی می‌آمدند آن اصول را کنار می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: قدرت پراکنش و بازتاب فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین تفاوت‌های انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها است و این انقلاب در ایران باقی نماند و نفوذ ش منطقه‌ای بود و به جهان اسلام و ملت‌های اسلامی و سایر ملت‌ها و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا صادر شد و نشان داد انقلاب اسلامی می‌تواند برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان یک الگو باشد.

وی افزود: بعد از امام (ره) حدود بیست و هشت سال است که رهبری انقلاب سکان دار این انقلاب هستند و در تداوم انقلاب و عدم انحراف از اصول و ارزشها و آرمانها همچنان این انقلاب پیشرو است و مقام معظم رهبری همچنان راه نورانی امام را دنبال می‌کنند و از این مسیر نورانی خارج نشده اند.

وی ادامه داد: در ده سا ل حکومت حضرت امام ایشان با حکمت و عقل و درایت هم انقلاب را به پیش بردند و هم دفاع مقدس را به پیروزی رساندند و رهبری عزیز فعلیمان نیز به فضل الهی و پشتیبانی ملت و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم نه تنها توانستند ملت بزرگ را به سمت پیشرفت علمی هدایت کنند، بلکه با خردمندی و حکت توانستند منزلت و قدرت ژئوپلیتیکی ایران افزایش دهند و در این بیست و هشت سال چند جنگ پیرامونی را مدیریت کردند و اجازه ندادند این جنگ‌ها به ایران برسند و علاوه بر آن تدابیر ابلاغی حضرت آقا به شورای عالی امنیت ملی باعث ارتقا وزن جمهوری اسلامی ایران در منطقه گردید.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به شکست‌های آمریکا در عراق و افغانستان افزود: برخی از استراتژیست‌های آمریکا اذعان کردند راهبرد آمریکا در حمله به عراق و افغانستان اشتباه بود و آنها دشمن ایران را از بین بردند و در نتیجه هزینه‌های مالی بسیار و بیش از بیست هزار نفر کشته و زخمی نتیجه این راهبرد اشباه بود در حالیکه دشمن اصلی آمریکا، روسیه و چین است و از این خطای استراتژیک، روسیه و چین برای پیشرفت اقتصادیشان استفاده کردند. آمریکایی‌ها می‌خواستند ظرف دو یا سه سال دشمن لائیک در عراق و افغانستان ایجاد کنند در حالیکه هم اکنون دولت عراق یک دولت مسلمان با اکثریت پارلمان شیعی است و دولت افغانستان نیز دشمن ما نیست.

اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی‌ها تروریست‌های داعش را به افغانستان منتقل می‌کنند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تبیین تدابیر و آینده نگری رهبر معظم انقلاب در مساله سوریه و مقابله با تروریست‌های تکفیری پرداخت و گفت: با توطئه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی بیش از یکصد هزار نفر داعشی به جان دولت و ملت سوریه و عراق افتادند و پس از آنها نیز می‌خواستند به سراغ ایران بیایند و ادعای خلافت خراسان را داشتند و برای آن هم امیر تعیین کرده بودند. تروریست‌هایی که دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیستی و انگلیسی آنها را راه انداخته بودند. هم اکنون نیز اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی‌ها تروریست‌های داعشی را به افغانستان منتقل می‌کنند. دولت سوریه و عراق از ایران کمک خواستند و با تدابیر حضرت آقا و کمک‌های مستشاری ایران تروریست‌های تکفیری نتوانستند به اهداف خود برسند و ائتلاف ایرانی، روسیه و حزب الله لبنان با مجاهدت برادران افغان توانست ائتلاف آمریکایی صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را بشکند و ترکیه نیز پس از سال ۲۰۱۶ به ائتلاف ایران روسیه پیوست.

سرلشکر صفوی در جمعبندی پایانی صحبت‌های خود گفت: باید بگویم قدرت آمریکا و همچنین صهینیست ها رو به افول است ولی قدرت ایران رو به افزایش است و ما یک قدرت منطقه‌ای هستیم و ملت ایران یک ملت تمدن ساز و شریف با شجاعت و دارای تمدنی چند هزار ساله است و با وجود رهبری عادل و دلسوز و وجود اسلام ناب محمدی می‌توانیم زمینه‌های پیشرفت بسیاری را فراهم کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس