کد خبر 934467
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایتی از انتخاب بازرگان به نخست‌وزیری دولت موقت را منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

چرا آیت‌الله طالقانی مخالف انتصاب بازرگان به نخست‌وزیری بود؟

پس از ورود امام به کشور و لزوم شکل‌گیری دولت موقت، شورای انقلاب مهندس مهدی بازرگان را به عنوان رئیس کابینه دولت موقت معرفی کرد و امام نیز حکم نخست‌وزیری او را صادر کردند. اما چنانکه در کتاب «آیت‌الله طالقانی و گروه‌های سیاسی» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است، همچون حضرت امام، آیت‌الله طالقانی نیز با نخست‌وزیری بازرگان موافق نبود. البته پس از انتخاب بازرگان، امام و آیت‌الله طالقانی چاره‌ای جز تأیید، حمایت و همکاری ندانستند.

آیت‌الله طالقانی پس از پایان جلسه مدرسه رفاه به بعضی از اعضای دفتر و خانواده‌اش گفته بود: «مسئله‌ تعیین مهندس بازرگان به عنوان نخست وزیر مطرح بود. من به هر حال تأیید کردم ولی به نظر من بازرگان به درد این کار نمی‌خورد. ایشان آدم خوبی است ولی مرد قاطع و مدیریتی برای پیشبرد انقلاب نیست. به نظر من ایشان می‌تواند به عنوان وزیر انتخاب شود نه نخست‌وزیر یک دولت انقلابی.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • از تبریز IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    2 4
    مرحوم بازرگان آدم خوبی بود ولی آب سردی بود که بر دیگ جوشان اوایل انقلاب ریخته شد و آن را از جوشش انداخت
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    بازرگان و شهید بزرگوار چمران اینده نگر بودند و اگر نصایح این بزرگان را می شنیدیم و بکار می بستیم حالا دیگر برای احقاق حق خواهش و تمنای غرب را نمی کردیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس