تمرینات استقلال

با نگاهی گذرا به خریدهایی که تیم استقلال در نیم فصل زمستانی ۱۳۹۷ و فصل نقل و انتقالات داشت می‌توان دریافت شفر رؤیای تیمی تهاجمی را در سر می‌پروراند!

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال نیم فصل اول لیگ برتر را در شرایطی آغاز کرد که به گفته کارشناسانی مانند ستار همدانی که با سایت مشرق صحبت کرده بود ستون اصلی اش را از دست داد. (اینجا)

*تخلیه استقلال در تابستان!

خروج همزمان ۵ بازیکن از سازمان دفاعی، میانی و حمله تیم استقلال سبب شد این ذهنیت برای کادر فنی و هواداران تیم آبی پوش پایتخت ایجاد شود که استقلال دیگر روی برد و بالای جدول را نمی بیند. کما اینکه در اوایل لیگ هجدهم نیز این ذهنیت تاحدودی به واقعیت نزدیک شد اما وینفرد شفر با تجربه‌ای که از سال‌ها حضور در کشورهای مختلف داشت، بود و نبود تیمش را به میدان فرستاد تا سرانجام در ۴، ۵ هفته پایانی نیم فصل با چند برد پیاپی استقلال را در رده پنجمی لیگ و با شش امتیاز اختلاف نسبت به صدر به جایگاهی نسبتاً مطمئن برساند.

بیشتر بخوانید:

استراتژی جدید برانکو و شفر در خرید بازیکن

شائبه‌های جدید درمورد بازیکنان جدید استقلال

*آمار غم انگیز مهاجمان قبلی!

در این حدفاصل مشخص شد روح اله باقری، الحاجی گرو و مرتضی تبریزی از عناصر تهاجمی استقلال به اضافه مارکوس نویمایر توان چندانی برای گلزنی یا گلسازی ندارند. چون بیش از سه چهارم گل‌های این تیم در نیم فصل اول را مدافعان یا هافبک‌های استقلال و یا حتی مدافعان تیم رقیب (بازی با تراکتورسازی) به ثمر رساندند.

*تزریق مهاجم در زمستان!

با مروری بر اسامی بازیکنان تازه وارد استقلال و پست‌هایی که در آن بازیکن جذب شده مشخص می‌شود وینفرد شفر هیچ دغدغه‌ای بابت سازمان دفاعی استقلال نداشته و تنها به فکر تقویت نیروی گلزنی تیمش است.

*آقای گل‌های تیم امید!

جذب بهترین گلزنان تیم امید استقلال که عنوان قهرمانی این فصل لیگ امیدهای پایتخت را از آن خود کردند یکی از این نشانه‌ها بود. زکریا مرادی و معراج پورتقی که هر یک با ۲۱ و ۱۹ گل زده تقریباً در همه مسابقات برای تیم امید استقلال گلزنی کرده بودند از اولین روزهای اردوی ترکیه به آنتالیا رفته و به بزرگسالان پیوستند.

*دومین گلزن لیگ ازبکستان!

اسماعیل گونکالوس مهاجم گینه‌ای پرتغالی فصل قبل پاختاکور با ۱۶ گل زده در ۳۱ بازی هم یکی دیگر از خریدهای استقلال در فاز تهاجمی بود. ایسما (لقب گونکالوس) فصل قبل پس از هم تیمی برزیلی اش با ۱۷ گل زده دومین گلزن برتر لیگ ازبکستان شد. او گرچه بیشتر گل‌هایش (۹ گل از ۱۶ گل) را از روی نقطه پنالتی برای پاختاکور به ثمر رسانده ولی به هر حال در سوابقش مشخص است فورواردی گلزن تر از الحاجی گرو با آمار تنها ۹ گل زده در ۳ سال گذشته است!

*گلساز آفریقایی!

آیاندا پاتوسی هم مهره‌ای تهاجمی البته با یک تفاوت است که از تیم کیپ تاون سیتی آفریقای جنوبی به تهران و استقلال آمد. هافبکی گل ساز که البته خوب هم گل می‌زند. پاتوسی در حالی به تیم استقلال آمده که در آخرین بازی که برای کیپ تاون سیتی در میدان بوده (۲۲ دیماه سال جاری) در دقیقه ۵ بازی گل هم زده است. هافبکی ریزنقش ولی سربالا و موقعیت شناس که می‌تواند جانشین خوبی برای سرور جپاروف باشد و مهاجمان شفر را تغذیه کند.

*بازگشت محسن و داریوش!

بازگشت محسن کریمی و داریوش شجاعیان به لیست استقلال را هم باید به خاطر داشت. دو عنصر تهاجمی دیگر که وینفرد شفر در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ و بهار سال جاری به شدت به آنها در ترکیب تیمش متکی بود. هرچند که کریمی زمستان سال قبل و داریوش اردیبهشت ماه روبروی ذوب آهن مصدوم شدند. اما حالا هر دو قبراق و آماده در خدمت سازمان تهاجمی استقلال آماده ورود به می‌دانند.

*امید شوتزن هم آمد!

امید نورافکن دیگر یار قرضی استقلال است که گرچه او را باید در زمره بازیکنان خط هافبک برشمرد ولی با یادآوری بازی‌هایش در استقلال تا بهار امسال می‌توان گفت او نیز در توان تهاجمی استقلال تأثیری به مراتب بیشتر از دیگر هافبک‌های استقلال داشت. بازیکنی جوان و با انگیزه که پس از یک نیم فصل سکونشینی در شالروا بلژیک انگیزه‌های زیادی برای بروز توانایی‌هایش دارد. فوتبالیستی شوتزن و هجومی.

*دفاع و دروازه بی دغدغه!

به یاد داشته باشیم شفر با اتکا به بازیکنانی مانند پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری و آرمین سهرابیان با سابقه دعوت و بازی برای تیم ملی که سازمان دفاعی استقلال را تشکیل می‌دهند کمترین دغدغه را بابت خط دوم تیمش دارد و از طرفی مهدی رحمتی را نیز در اولین خط دارد که در نیم فصل بهترین آمار در ارتباط با بسته نگه داشتن دروازه‌اش یا همان کلین شیت را داشت.

بی گمان شفر با ابزاری که برای خودش در استقلال مهیا کرده از همین دیدار اول برابر پیکان قصد دارد حریفان تیمش را بمباران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    27 2
    امان از این تعریف های مزخرفی که رسانه ها می کنند و بلای جان تیم ها میشه که یک نمونش تیم ملی ایران بود که انقدررررر تعریف و توهم دادید که آخرش گندش مثل همیشه دراومد.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      0 4
      چه گندی؟ بعد از 16 سال رفتیم جزو 4تا
  • استقلالی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    9 18
    شتردرخواب بیندپنبه دانه
  • پرسپولیسی دو آتیشه IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    11 33
    شفر صدتادیگه هم بیاره هیچ غلطی نمیتونه بکنه ،حالا پرسپولیس بگی یه چیزه دیگه
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      11 2
      غلط رو که اون دلال کروات میکنه آب یخ بزن خونوک شی خخخخخخ
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 2
      ای پرسپولیسی بی ادب!
  • حسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    1 1
    تا وقتی این وزیر پرسپولیسی سر کاره بقیه تیمها رونالدو هم داشته باشند به جایی نمی رسند استقلال در یخبندان باید بره ترکیه پرسپولیس بهترین کمپ دنیا در قطر.داوریها هم که آخرین شاهکارشون رو در بازی سپید رود دیدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس