پارلمان مصر

پارلمان مصر در صدد تصویب طرح تغییر قانون اساسی این کشور درباره طولانی شدن مدت زمان دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی است.

به گزارش مشرق، «محمود بدر» عضو پارلمان مصر می‌گوید که «یک پنجم اعضای پارلمان (۱۲۰ نفر از ۵۹۶ نماینده) قصد دارند درخواست تغییر قانون اساسی را امروز (یکشنبه) تقدیم ریاست پارلمان کنند.»

بدر دیشب در صفحه توئیتر خود نوشت که وی به همراه یک پنجم اعضای پارلمان، درخواست مربوط به تغییر برخی از مواد قانون اساسی جهت تقدیم آن به ریاست پارلمان را امضا کرد تا زمینه برای اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

شگفتی‌های کابینه جدید لبنان

در همین ارتباط، روزنامه الیوم السابع گزارش داد که فراکسیون اکثریت «حمایت از مصر» و تعدادی از نمایندگان پارلمان نیز امروز طرح تغییر قانون اساسی و تقدیم آن به ریاست پارلمان را مورد مناقشه قرار می‌دهند.

منابع خبری مصر می‌گویند که «عبدالهادی القصبی» رئیس فراکسیون اکثریت، این درخواست را روز یکشنبه تقدیم ریاست پارلمان می‌کند تا وی با تغییر ماده قانونی مربوط به ریاست جمهوری مصر موافقت کند.

به گزارش الجزیره، طبق قانون اساسی مصر، برای ارائه پیشنهاد تغییر قانون اساسی به ریاست پارلمان و قبل از هرگونه مناقشه و رأی‌گیری بر سر آن، موافقت یک پنجم اعضای آن (۱۲۰ نماینده از ۵۹۵ نماینده) ضروری است.

یک نویسنده مصری نزدیک به عبدالفتاح السیسی در دسامبر گذشته خواستار تغییر ماده قانون اساسی مربوط به طولانی شدن دوره ریاست جمهوری از چهار به شش سال شده بود.

یاسر رزق در مقاله‌ای تحت عنوان «سال اصلاحات سیاسی به تأخیر افتاده» نوشت که تغییر چند ماده قانونی طبق قانون اساسی ۲۰۱۴ این کشور (همزمان با روی کار آمدن السیسی) ضرورت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    10 0
    مصر تموم شد. چیزی ازش باقی نمونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس