کد خبر 934209
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
اصغر سلیمی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بحث طرح انتقال وزارت خانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای شرایط در یک دوره ۵ ساله بود.

به گزارش مشرق، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون گفت: در جلسه امروز بحث الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد تا تیر ماه سال آینده کمیسیون پیشنهادات خود را در خصوص زمینه‌هایی نظیر وزارت کشور، نیروی انتظامی، ثبت احوال، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها که مرتبط با کمیسیون امور داخلی و شوراها است در رابطه با این طرح اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

حکم تخلیه تهران روی میز بهارستان

وی افزود: قرار شد کارگروهی در این زمینه در کمیسیون تشکیل شود و هر ماه این کارگروه گزارشی را به کمیسیون ارائه دهد. رئیس این کارگروه آقای کامران است و قرار است در این زمینه از نظر صاحب نظران و افراد دارای فکر استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: موضوع دیگر بحث طرح انتقال وزارت خانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله بود. که آقای صباغیان این را طرح کردند ولی با توجه به اخطار اصل ۱۷۵ قانون اساسی در کمیسیون رد شد.

وی اظهار داشت: بحث بعدی مربوط به اجرای ناقص ماده ۲۳ رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بود. مبلغ ۳,۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۷ برای تخصیص به مراکز ذی‌ربط از محل اعتبارات ناشی از جرایم اخذ شده مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیش بینی شده ولی مبلغ تخصیص داده شده به مراکز ذی‌ربط بسیار کم‌تر بوده است.

سلیمی در پایان گفت: قرار شد کمیسیونی ویژه در این زمینه تشکیل شود و ادارات ذی‌ربط ظرف یک هفته مدارک واریزی به حساب‌هایشان را به این کمیسیون تحویل دهند و پس از بررسی در این کمیسیون در صورتی که تخلف انجام شده باشد طبق ماده ۲۴۳ آئین نامه داخلی مجلس این تخلف به صحن رفته و در صورت رأی صحن مجلس برای برخورد قانونی به قوه قضائیه خواهد رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس