کد خبر 934092
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
رئیس پژوهشگاه هواوفضا

رئیس پژوهشگاه هواوفضا گفت: طراحی موتورهای پرقدرت توربوفن با تراست های ۳۴ تا ۳۵ هزار پوند در داخل آغاز شده است.

به گزارش مشرق، فتح الله امی افزود: بطورکلی ۱۰۰ سال از تاریخ ورود نخستین هواپیما به کشور می‌گذرد واقعیت اینکه به دنبال ورود هواپیما صنایع وابسته این حوزه نیز در قبل از انقلاب توسط کشورهای مختلف در ایران ساماندهی شد. رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: برای مثال ساختارهای مورد نیاز تعمیر و نگهداری هواپیما بوسیله کشورهای توسعه یافته در مملکت پایه گذاری شد.وی ضمن اشاره به اینکه صنایع وابسته بیشتر به لحاظ صنعت دفاعی هوایی وارد کشور شد، افزود: متأسفانه ایران پس از انقلاب دچار یک حصر تکنولوژی و فناوری از طرف کشورهای پیشرفته شد و توسعه این صنایع به دوش متخصصان داخلی افتاد.

بیشتر بخوانیم:

«شاهین‌های مبارز»؛ به نام ایران به کام اسرائیل

امی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور در صنعت دفاعی خیلی درخشان بود، اظهارداشت: خوشبختانه با اتکا نیروهای داخلی صنعت هوایی امروز در میهن اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب توسعه خوبی یافته است.وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: هم اکنون ایران در ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک به مرحله بلوغ رسیده و به بیان دیگر این توانمندی در کشور حاصل شده که بتوان هواپیما را هم طراحی (کلی و مهندسی) و هم ساخت.

رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: در حال حاضر چند مرکز در کشور وجود دارد که هواپیماهای سبک و فوق سبک دو، چهار و شش نفره را تولید می‌کنند ولی در هواپیماهای پهن پیکر ایران هنوز به بلوغ لازم نرسیده شاید هم از جنبه اقتصادی خیلی مقرون به صرفه نباشد که در عرصه طراحی این نوع هواپیماها ورود پیدا کند چون بازار داخلی محدود و در سطح جهانی هم مشتری چندانی نخواهیم داشت.

وی افزود: البته در بحث اویونیک هواپیما باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد چون هنوز پکیج کامل این تجهیزات از خارج خریداری می‌شود. امی در ادامه به بحث موتور هواپیما نیز اشاره کرد و اظهارداشت: طراحی موتورهای پرقدرت توربوفن با تراست های ۳۴ تا ۳۵ هزار پوند در داخل آغاز شده است. وی ضمن اشاره به اینکه موتورهای توربوفن یکی از بهترین موتورهای هوایی است، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر این موتورها به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    12 82
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
    • افشین IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 7
      بله.با گوشت کیلویی صدهزار تفاوت تدبیر را از بیخ و بن وجودمان حس میکنیم.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 0
      ازافاضات حضرتعالی ودولت دلسوزو امینتان همواره مستفیض بوده ایم. هفته ای 15 درصد تورم لایتوقف
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    33 4
    برای جنگنده چی توربوفن سبک تولید شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس