کد خبر 933661
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
عرضه گوشت گوسفند در میادین میوه و تره بار با نصف قیمت

مدیرکل تامین دام و فراوری محصولات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر از ورود یکی از سنگین ترین محموله های گوشت به وزن 40 تن از طریق هوایی به کشور داد.

به گزارش مشرق، مدیرکل تامین دام و فراوری محصولات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر از ورود یکی از سنگین ترین محموله های گوشت به وزن ۴۰ تن از طریق هوایی به کشور داد.

محمد جعفری مدیرکل تامین دام و فراوری محصولات دامی گفت: بصورت روزانه این واردات از طریق زمینی و دریایی نیز صورت می پذیرد تا نیاز بازار رفع شود، اما این یکی از پر حجم ترین محموله هایی است که بصورت یکجا با این وزن از قزاقستان وارد کشور شده است

بیشتر بخوانید:

بی سابقه ترین واردات گوشت در تاریخ ایران

قیمت گوشت هم تقصیر تحریم است؟

 با توجه به آنکه کمتر از دو ماه به ایام پایانی سال زمان باقی است، تلاطم بازار گوشت قرمز و مرغ به عنوان دو پروتئین اصلی سبد خانوار به مهمترین اخبار روز تبدیل شده است و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است و این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار در ماه‌های اخیر با افزایش واردات گوشت قرمز و توزیع مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب به طور مرتب وعده کاهش و رسیدن قیمت محصولات پروتئینی به نرخ متعادل در بازار را می‌دهند

بر اساس آخرین اخبار، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ازافزایش قیمت گوشت شقه گوسفندی به ۱۱۰ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت خرده فروشی گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان رسیده البته ملکی در گفت‌وگوی دیگری نه‌تنها افزایش قیمت گوشت شقه گوسفندی به ۱۱۰ هزار تومان را تکذیب کرد بلکه گفت قیمت گوشت به ۸۵ هزار تومان کاهش یافته و با ورود دام زنده از رومانی در آینده نزدیک بیش‌ازپیش کاهش خواهد یافت. وزیر جهادکشاورزی که شکرگزاری‌اش در یک برنامه تلویزیونی جنجال برانگیز شده بود، یک‌بار دیگر با شکرگزاری از وجود گوشت در بازار، رسیدن قیمت گوشت شقه گوسفندی به ۱۰۰ هزار تومان را تأیید کرد.

محمود حجتی درجلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، قیمت فعلی گوشت را غیرواقعی دانست و افزود: قیمت فعلی گوشت در بازار آزاد واقعی نیست و متاثر از قاچاق دام، به‌کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. وزیر جهادکشاورزی، از قاچاق، مافیا و رشد نرخ ارز به‌عنوان متهم اصلی گرانی گوشت قرمز و مرغ یاد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    11 0
    حالا حالاها وارد بازار نمیشه، آزمایشات سازمان غذا و دارو مونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس