مصباحی‌مقدم: مجمع تشخیص فردا جلسه ندارد/ادامه بررسی پالرمو در جلسات آتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعضای مجمع فردا جلسه ندارند، گفت:ادامه بررسی لایحه پالرمو در جلسات آتی مجمع انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی «پالرمو» در این مجمع گفت: ادامه بررسی این لایحه به جلسه آتی مجمع موکول شده است.

بیشتر بخوانید

حداد عادل: درباره «پالرمو» به نفع ملت تصمیم‌گیری می‌کنیم

وی با اعلام اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا جلسه نخواهد داشت، ادامه داد: قرار بود بررسی لایحه پالرمو شنبه دو هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن ادامه داشته باشد و با توجه به اینکه این روز تعطیل رسمی است تاکنون تاریخ جدیدی برای برگزاری جلسه به اعضا اعلام نشده است.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی «پالرمو»، در ۲ جلسه اخیر مجمع بررسی شد و هفته گذشته نیز به رای گیری نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی سیاسی - دفاعی و حقوقی - قضایی ارجاع شد.

در همین راستا نیز آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود، گزارش کمیسیون‌های سیاسی و امنیتی دفاعی و کمیسیون حقوقی قضایی مجمع در آخرین جلسه مجمع ارائه شد که هر دو کمیسیون نظرشان نسبت به تصویب لایحه پالرمو منفی بود.

وی همچنین درباره اینکه برخی اعضای مجمع می‌گویند فضای جلسه موافق تصویب لایحه پالرمو است گفته بود که من این استنباط را نکردم.

بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی "پالرمو" پیشتر از جانب شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای ایرادهایی شناخته و به مجلس بازگردانده شد اما مجلس دوباره آن را برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس