کد خبر 933259
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
حوثی

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت که در صورت عدم اجرای توافق استکهلم درباره الحدیده جهنم در انتظار ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت که در صورت عدم اجرای توافق استکهلم درباره الحدیده جهنم در انتظار متجاوزان و مزدوران آنها خواهد بود.

وی افزود: ما بار دیگر بر ضرورت ملزم کردن طرف مقابل به توافق آتش‌بس و عدم مانع تراشی در روند اجرای توافق سوئد تاکید می کنیم.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر "فضل ابوطالب" دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به اظهارات اخیر سفیر انگلیس در یمن گفت: اظهارات سفیر انگلیس برای ما عجیب نیست و این اظهارات تاکید بر سیاست‌های خصمانه علیه ملت یمن است.

وی افزود: انگلیس دشمن ملت یمن است و از روز اول طرفی اصلی در تجاوز علیه ملت یمن به شمار می رود.

ابوطالب تاکید کرد که انگلیس در تجاوز به یمن عملاً شرکت کرده است و انواع سلاح‌های مرگبار را به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی می فروشد.

این عضو برجسته انصارالله افزود که انگلیس نقض زیادی در فراهم کردن پوشش سیاسی بین المللی برای تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن ایفا کرده است.

مایکل آرون سفیر انگلیس در یمن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته بود که هدف از توافق استکهلم بیرون راندن نیروهای انصارالله از الحدیده و تبادل اسرا بوده نه آتش‌بس.

وی گفته بود که توقف حمایت انگلیس از عربستان به امنیت منطقه ضرر زیادی وارد خواهد کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس