کد خبر 933077
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
قیمت مرغ دوباره افزایش یافت

قیمت گوشت، مرغ و ماهی در بازار تهران نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و سیاست‌های تنظیم بازاری هم کارساز نبوده است.

به گزارش مشرق، بازار گوشت و مرغ در بازار همچنان متلاطم است و طی روزهای گذشته قیمنت‌ها دوباره روند افزایشی گرفته است، گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است امروز قیمت یک کیلوگرم ران و دست گوشت گوساله ۷۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت گوشت مخلوط گوساله هم ۷۴ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

قیمت گوشت مرغ هم که طی روزهای گذشته تا حدودی کاهش یافته بود دوباره روند صعودی به خود گرفته است. قیمت یک کیلوگرم مرغ در بازار تهران ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود.

ران مرغ ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، ران مرغ بدون کمر ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و سینه مرغ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان، جوجه کبابی ۲۳ هزار تومان، فیله مرغ ۲۸ هزار تومان، کمر مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کتف و بال ۱۵ هزار تومان و گردن مرغ ۶۵۰۰ تومان، جگر مرغ ۴ هزار تومان، سنگدان مرغ ۷۵۰۰ تومان، پای مرغ ۵۵۰۰ تومان، دل مرغ ۶,۵۰۰ تومان به فروش می‌رود.

قیمت انواع ماهی هم روند افزایشی دارد به طوری که هر کیلو ماهی تیلاپیا به ۵۰ هزار تومان رسیده، ماهی قزل‌آلا کیلویی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ماهی آزاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار تهران عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته برنامه‌های تنظیم بازاری وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت گوشت و مرغ تأثیرگذار نبوده و قیمت‌ها همچنان افزایشی است.

کارشناسان می‌گویند راهکار این است به جای تکیه بر واردات به افزایش توان تولید داخل همت کنیم. ۷۰ درصد قیمت محصولات پروتئینی مربوط به نهاده‌ها است که معمولاً واردکننده آنها هستیم. اگر اینها در داخل کشور تولید شود قیمت تمام شده محصولات ما پایین خواهد آمد. ایران در تولید مرغ کاملاً خودکفاست و در تولید گوشت قرمز هم ۱۲۰ هزار تن با خودکفایی فاصله دارد.

آن‌طور که رئیس سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید امسال ۲۶۰ هزار تن ثبت سفارش گوشت انجام شده است یعنی تقریباً به اندازه دو برابر نیاز داخل گوشت وارد کشور شده اما قیمت در بازار تکان نخورده که هیچ بلکه بالاتر هم رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس