کد خبر 932634
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
عراقچی و وزیر امور خارجه اتریش

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه اتریش بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران و منتفع شدن کشورمان از همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود در اتریش، عصر دوشنبه با خانم کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات مورد علاقه دوجانبه، درباره آخرین وضعیت SPV (کانال ویژه مالی ایران و اروپا) و تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و نیز تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و یمن رایزنی شد.

بیشتر بخوانید:

SPV چک بی‌محل اروپا به جای چک برگشتی برجام!

تاکید عراقچی بر لزوم حمایت های بیشتر اروپا از برجام

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تقدیر از مواضع حمایتی اتریش در خصوص برجام، بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران و منتفع شدن ایران از همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست‌های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز با اشاره به اهمیت روابط تهران - وین، بر لزوم تداوم رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور با هدف پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    2 2
    با غربی جماعت فقط باید با زبان زور حرف زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس