ابراهیم داروغه زاده

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره حضور فیلم‌های ساخته شده با سرمایه‌های مشکوک در این جشنواره توضیح داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته در نشست خبری اعلام برنامه‌های این رویداد، با سوالات انتقادی فراوانی درباره این جشنواره مواجه شد، اما در واکنش به اغلب سوالات، پاسخ‌هایی مبهم و توأم با فرافکنی داد.

به طور مثال، وی در پاسخ به سؤالی درباره کم‌کاری سازمان سینمایی وزارت ارشاد در تولید، گفت: سینمای ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی در ۴۰ سال پس از انقلاب است. شما چه حوزه‌ای را سراغ دارید که این قدر بتواند همدلی ایجاد کند و در دنیا افتخارآفرین باشد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از پوستر و شعار همراه اول در جشنواره فیلم فجر

اولین تیزر "ماجرای نیمروز؛ رد خون"

نشست خبری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر


عدم ثبات در ساختار و تغییرات هر ساله جشنواره فجر که ناشی از عدم هویتمندی و نداشتن راهبرد و استراتژی در این جشنواره است، سوال دیگری بود که از داروغه‌زاده پرسیده شد و وی پاسخ داد: بخشی از تغییراتی که جشنواره فیلم فجر دارد به میزان اهمیت آن برمی‌گردد. هر چقدر اهمیتش بیشتر می‌شود نظرها و رای‌های مختلفی هم پیشنهاد می‌شود و ماحصل اینها در هر دولتی که جشنواره را برگزار می‌کند تغییراتی در آئین‌نامه جشنواره‌ها ایجاد می‌کند.

ولی واقعیت این است که بخش سودای سیمرغ که مهم‌ترین بخش جشنواره است در سال‌های اخیر کمترین تغییر را داشته و بخش‌های جنبی دچار تغییر شده که آن هم خوب نیست ولی بعضی تغییرات اجتناب‌ناپذیر است. امسال مطرح شد که پروانه سینمایی نباید ملاک فیلم اول باشد الان سال‌هاست که دیگر سینما دیجیتال شده و این قانون باید دچار تغییر شود. بعضی تغییرات به پویایی سینما برمی‌گردد ولی درست است، هر چقدر ما در فرم فراخوان و آئین‌نامه کمتر تغییر داشته باشیم بهتر است.


دبیر جشنواره فیلم فجر، در پاسخ به پرسشی درباره حضور فیلم‌هایی که با سرمایه‌های مشکوک ساخته شده‌اند در این جشنواره، گفت: من از این فرصت استفاده می‌کنم و از قوه قضائیه و دادستانی کل کشور درخواست می‌کنم هرگونه اطلاعی درباره سرمایه‌های مشکوک یا کسانی که پرونده قضائی دارند و در سینما سرمایه‌گذاری کردند به ما بگویند. قطعاً وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برخورد خواهند کرد و فیلم‌های مشکل‌دار اجازه نمایش پیدا نخواهند کرد.


وی همچنین گفت: ما در چهلمین سال انقلاب اکران مردمی هم در تهران و هم در تمام مراکز استان خواهیم داشت و امسال برای اولین بار حقوق پخش اکران مردمی در تهران را در اختیار صاحبان آثار قرار خواهیم داد. افتتاحیه فردا شب (امشب؛ سه‌شنبه ۹ بهمن) و اختتامیه طبق روال هر سال ۲۲ بهمن خواهد بود.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس