جعفرزاده ایمن آبادی

جعفرزاده ایمن آبادی: مجمع تشخیص مصلحت نظام در کار مجلس دخالت نکند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دغدغه اکثریت جامعه تِزِ سیاسی جهانگیری است نه مسائل اقتصادی!

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح طلب و از عاملان وضع موجود طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز نوشته است:

«اخیرا معاون اول رئیس‌جمهور از لزوم گفت‌وگوی ملی سخن گفته است. اکثریت جامعه طرفدار این ایده هستند و برای کشور موضوع گفت‌وگوی ملی یک ضرورت است .»[۱]

*مشخص نیست سند و مدرک مرتضی مبلغ مبنی بر اینکه اکثریت جامعه طرفدار تئوری های اسحاق جهانگیری هستند، چیست و از کجا آمده؟

در واقع مدتیست که چهره های جریان سیاسی خاص تمام صحبت ها و آمال خود را به اکثریت جامعه ربط می دهند.

پیش از این، الیاس حضرتی نیز در یک نطق مجلسی گفته بود: هفته قبل بنده ۲۵۰ نفر ملاقات‌کننده داشتم که همه نالان و گریان در بن‌بست مشکلات مالی کشور قرار گرفته‌اند...

او اما ۳ ماه قبل از این اظهارات در جای دیگری می نویسد: «مردم بزرگوار ما در سه، چهار انتخابات گذشته حضوری چشمگیر داشته‌اند و بعد از ماجراهای تلخ ٨٨ وفاداری‌شان را به نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانده‌اند. نه تنها یکی از مطالبات جدی ایشان از رییس جمهور رفع حصر و گشایش فضای سیاسی بوده است بلکه کتبی و شفاهی از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند قانونی و در نهایت آرامش، جلوی تداوم حصر را بگیرند .»[۲]

در کنار این افراد، محمدرضا جلایی پور، دیگر فعال اصلاح طلب نیز به تازگی از این گفت که در ایران اسلامی تنها ۳۰ درصد مردم طبق استانداردهای حاکمیت زندگی می کنند. جالب آنکه جلایی پور هم هیچ سندی ارائه نکرده بود مبنی بر اینکه این ۳۰ درصد را از کجا بدست آورده است؟

محرز آنست که چهره های جریان چپ در قبال مطالبات واقعی جامعه که مسائل اقتصادی و پاسخ خواهی از آنها و کاندیداهای آنها یعنی رئیس جمهور روحانی است؛ خود را به تجاهل زده اند و در تلوّنی آشکار، هر لحظه چیزی را به مردم و به اکثریت مردم نسبت می دهند که فقط و فقط خواسته خود آنهاست نه خواسته مردم!

***

«کاغذچسبانی» راه حل وزارت ارشاد برای نمایش تابلوهای منشوری!

خبرگزاری ایلنا به تازگی در گزارشی نوشت: مدتی است در برخی از گالری‌ها شاهد نمایش آثاری در عرصه هنرهای تجسمی هستیم که گاهاً با سانسورهایی از نوع نوار چسبی یا کاغذ یا انواع دیگر سانسورها در معرض دید عموم گذاشته می‌شوند.

ایلنا برای این مسئله با مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی نیز مصاحبه کرده و او گفته است: دود بی‌دقتی و سهل‌انگاری برخی از گالری‌ها به چشم همه می‌رود. با این حال در این میان نظارت استصوابی بر گالری‌ها نداریم.

هادی مظفری همچنین اظهار می کند: طبیعی است که اگر اثری روی دیوار رفت و خارج از موازین بود، مسئولیت آن برعهده مدیریت گالری است. در برخی از موارد شاید بی‌دقتی‌هایی صورت گرفته باشد و نظارت کافی توسط مدیریت گالری انجام نشده باشد؛ حتی شاید کارکنان گالری آثاری را بدون هماهنگی مدیریت روی دیوار برده باشند که سبب سوءتفاهمات جدی شده است اما این موارد بسیار محدود هستند و مواردی نیستند که آن را به تمام گالری‌ها تعمیم دهیم.

ایلنا برای محتوای این گزارش دو تصویر را نیز منتشر کرده است ![۳]

*متأسفانه مسئله نمایش آثار تجسمی مساله‌دار در برخی گالری ها همچنان در مظانّ بی توجهی وزارت ارشاد و سایر نهادهای متولی قرار دارد.

یک گشت و گذار ساده در برخی گالری های تجسمی می تواند صحنه هایی را مقابل دید تماشاگر بگذارد که هیچ توجیه منطقی، شرعی و قانونی برای آنها وجود ندارد.

کار این مسئله حتی به نمایشگاه های عکس هم رسیده است و چندی قبل بود که نمایشگاهی با مضمون حمام کردن یک پیرمرد لخت نیز برگزار شد ![۴]

و البته این مسئله جدای از کنایه های علی الدوام برخی از این آثار به مفاهیم و ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی، حجاب و سنت های نیکوی ایرانیان است...

اکنون نیز شاهد هستیم که قبح این مسئله به حدی رسیده است که برخی گالری دارها در حالی که هیچ امتناعی از نمایش این آثار موهن و اغلب بی معنی ندارند اما مجبور به چسباندن کاغذ به نقاطی از این تابلوها و یا مجسمه ها می شوند تا بتوانند از ذیل انتقاد نهادهای نظارتی فرار کنند.

بدیهیست که این مسئله نیازمند مدیریت جدی تر وزارت ارشاد و سایر نهادهای ناظر در این زمینه است.

در واقع مدیران این وزارتخانه باید بدانند که آثار دون شأن و غیر متمدنی که مفاهیم جنسی دارند؛ اساساً نباید اجازه نمایش پیدا کنند. نه اینکه به نمایش در بیایند و با کاغذچسبانی بر روی آنها، اسباب وهن وزارت ارشاد فراهم بیاید!



***

جعفرزاده ایمن آبادی: مجمع تشخیص مصلحت نظام در کار مجلس دخالت نکند!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین ضمن تأکید بر لزوم تصویب FATF، گفت: اگر لوایح مرتبط با FATF را تصویب نکنیم تحریمی به تمام تحریم‌ها اضافه می‌کنیم و پیچ تحریم را با عدم تصویب FATF سفت و محکم می‌کنیم که تصمیم عاقلانه و درستی نیست.

او همچنین با اشاره به تغییراتی که مجمع تشخیص بر روی لایحه مبارزه با پول‌شویی داد، گفت: به‌هیچ‌عنوان قبول ندارم که مجمع در کار قانون‌گذاری دخالت کند. در قانون اساسی وظیفه قانون‌گذاری برای مجمع تشخیص در نظر گرفته نشده و به‌جز قانون اساسی چیز دیگری را هم قبول ندارم. [۵]

*ما قضاوت درباره اظهارات این فرد را بر عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم...

باید دانست که مجمع تشخیص پس از ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس و اصرار مجلس بر آنچه که تصویب کرده؛ در فرایندی قانونی وارد بررسی FATF شده است.

ایرادتی هم که مجمع تشخیص بر FATF وضع کرده است جدا از شأن نظارتی مجمع تشخیص؛ به گفته مجید انصاری همان ایراداتی هستند که شورای نگهبان بر FATF داشته است .[۶]

لازم به توضیح است که هواداران FATF و پالرمو تاکنون هیچ تضمینی از بابت مطلوب بودن رویدادهای پس از امضای این معاهدات ارائه نکرده اند و صراحتاً نیز گفته اند که حاضر به ارائه هیچ تضمینی نیستند.

نکته آنجاست که این افراد در ماجرای برجام نیز بر همین سبک و سیاق حرکت کردند و باعث پدید آمدن وضع امروز کشور شدند.

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/247615

2_ mshrgh.ir/887618

3_ http://www.khabarist.com/e/8205713

4_ http://fna.ir/UHEM1D

5_ https://etemadonline.com/content/265080

6_ entekhab.ir/001sAX

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    4 38
    خاک بر سرت مشرق
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      18 1
      یه اصلاح طلب ندیدم از نظر اخلاقی سالم باشه
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      5 0
      باز هم اصلاح طلبان تهوع آور...
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    8 22
    مگر صدا و سیما به همین شیوه فیلم های خارجی را سانسور نمی کند چطور یک بام و دو هوا شما رو باور کنیم!
    • پيشگو NL ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      3 32
      مشرق دهن گشادتو ببند ، جهانگيري يعني گيرنده جهان ، يعني تسخير كننده جهان هستي ، يعني فاتح دنيا .
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    6 14
    آره جان.. همه جامعه موافقند شما ها فکر کردین کی هست که زبان گویای ملت شدین
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    18 0
    جعفرزاده ایمن آبادی: مجمع تشخیص مصلحت نظام در کار؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مجلس دخالت نکند! هههههههههههههههههههههههه کدوم کار؟!!!!! مگه نمایندگان مجلس غیر از ب و .... کاری هم می کنن؟؟ اگه کاری غیر از این هم بخواهن بکنن مثل اف ای تی اف برای ...است اگر نگوییم که مدیون بیگانگان هستند.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    22 1
    اسم این ایمن ابادی رو که می بینم یاد ایمن الظو اهری می افتم. چقدر وجه اشتراک دارن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    18 0
    کدام مجلس؟ مجلس ... ها؟!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    22 0
    سخنان برخی آن طور که پیداست از روی شکم سیری، بی عقلی و حماقت محض است.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    10 0
    بازهم اصلاح طلب وبازهم .. دیگر در حرف زدن و عمل نکردن
  • صابر IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    12 0
    من رسماً اعلام می کنم غلط کردم و شکر خوردم به جعفری ایمن آبادی رای دادم.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    8 0
    خب کجای این هنر درست وحسابیه!یه جا بیندازش آشغالی؛اینجوری میکنی که مسخره کرده باشی!چقدر اصلاح طلبان مریضند.
  • بافانی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    10 0
    آقای مبلغ و ایمن آبادی یک روز هم سرزده بروند توی کوچه و خیابان نظر مردم را در مورد خوشان جویا شوند دوم اینکه حداقل قانون اساسی و سایر قوانین را مطالعه کنند، سوم همه مردم بدبختی خودشان را از حماقت سران فتنه میدانند.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    3 0
    مجمع تشخیص هم جزو قانون اساسی است و فعلا بخشی از نظارت رهبری بر ارکان نظام از آن طریق اعمال می شود. به فرموده امام راحل: تو غلط می کنی که قانون را قبول نداری!!!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    5 0
    وقتی وزیر و وزارت ارشاد سکولار شد همین طوری خواهد بود. آخرش کاری می کنند که عده ای بروند اینجاها را آتش بزنند بعد سروصدا کنن که آقا چرا برا دشمن خوراک درست کردین. خب جلوش را بگیرید. وزیر ارشاد و مدیرانش را عوض کنید. این همه شهید داده نشده که مثل زمان شاه بشه. یعنی چه سالگی انقلاب اسلامیست نه انقلاب سکولار لیبرال.
  • CA ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    3 0
    این ایمن آبادی نمیدونه که تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان هست و البته تبیین سیاست‌های کلی نظام با رهبری هست.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    9 0
    این مسائل خیلی خنده داره شما توی اداره ی مملکت زاییدی داری با حاشیه سازی افکار عمومی رو منحرف میکنی مرگ بر شما از خدا بی خبران همه چیز با نرخ دلار بالا رفته بجز حقوق کارگر و کارمند بدبخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس