برونو لومر

وزیر اقتصاد فرانسه در گفتگو با رسانه های فرانسوی،‌ خواستار استقلال عمل اروپا از آمریکا شد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانسه تی وی اینفو، «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه با تاکید بر اینکه بزودی و طی روزهای آینده، سازوکار مالی مشترک اتحادیه اروپا و ایران وارد فاز اجرایی خواهد شد، همچنین بر استقلال عمل اتحادیه اروپا از آمریکا تاکید کرد.

وزیر اقتصاد فرانسه در این گفتگو، کانال مالی مشترک مالی ایران و اروپا را فرصتی برای نشان دادن استقلال عمل از آمریکا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

چهار اولویت اقتصادی مذاکرات ظریف با عراقی‌ها

برونو لومر با انتقاد از رویکرد آمریکا در برابر اتحادیه اروپا، خواستار اتحاد عمل در این اتحادیه در برابر سیاست‌های آمریکا شد چون به گفته او سیاست‌های آمریکا در قبال اروپا حتی در مقاطعی در دوره ترامپ جنبه تهاجمی به خود گرفته است.

وزیر اقتصاد فرانسه با ضروری عنوان کردن تأسیس نهاد مستقل مالی در مراودات میان ایران و اتحادیه اروپا، تاکید کرده که ما باید بتوانیم از طریق این نهاد مستقل مالی با ایران تجارت کنیم، حتی اگر آمریکا مخالفت کند.

کانال مالی مشترک ایران و اتحادیه اروپا پس از آن در دستور کار قرار گرفت، که دونالد ترامپ در بهار امسال از خروج آمریکا از توافق مشترک برجام خبر داد.

طی چند روز گذشته اعلام شده این کانال مالی با مدیریت نماینده آلمان و در فرانسه شروع بکار خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد مجدی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    8 0
    ۱- اروپا هچ اهرم قدرتی در برابر آمریکا نداره و با این وضع کاملا مشخصه که هرگز نمی تونه مستقل از آمریکا عمل کنه ۲- منتظر اروپا وایسادن حماقت مخض و فقط اتلاف وقت خواهد بود. از اروپا هیچ آبی برای ایران گرم نخواهد شد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    5 0
    ارواح ننه دروغگوی مکرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس