مذاکره ایران با ۸ کشور برای نقل و انتقال پول با ارز دیجیتال/ نفت هم می‌توانیم بفروشیم

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: دنیا درحال پوست اندازی از نگاه به وابسته به مبادلات بانکی سنتی و فعالیت با دلار است و ارزهای دیجیتالی جایگزینی برای ارز های فیزیکی هستند و فصل جدیدی نیز برای کشور ما است

به گزارش مشرق، محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: با کمک فنارویهای نو میخواهیم تصویری متفاوت از تجارت ایران بروز دهیم؛ ایده های تجاری نو در داخل کشور وجود دارد و ما با استفاده از ظرفیتها میتوانیم آن را به مرحله اجرایی در آوریم.
بیشتر بخوانید:

وی افزود: دنیا در دحال پوست اندازی از نگاه وابسته به مبادلات بانکی سنتی و مبادله با دلار است و ارز های دیجیتالی جایگزینی برای ارز های فیزیکی هستندو فصل جدیدی نیز برای کشور ما است تا از آن برای خنثی کردن تحریم ها و توسعه روابط خود با دنیا از آن استفاده کند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را مجاب کنیم که به ایران بیاییند و از فرصت های موجود استفاده کنند.

باید ارز بین المللی داشته باشیم تا همه بتوانند در آن نقش آفرینی کنند

وی در پاسخ به اینکه آیا برای مبادلات بزرگ تجاری مانند فروش نفت ایران نیز می توانیم از ارزهای دیجیتال به جای دلار استفاده کنیم، تصریح کرد: اتفاقات از نقطه کوچک شروع میشود و تحولاتی عظیم شکل میگیرد؛ در دنیا این احساس ایجاد شده است که دیگر نباید خود را به یک واحد پولی مانند آمریکا وابسته کرد و باید ارز بین المللی داشته باشیم تا همه بتوانند در آن نقش آفرینی داشته باشند.

مودودی با بیان اینکه این وابستگی می تواند ابزاری برای تسلط و سلطه گری باشد گفت: در تمام بخش‌ها فعالیت‌های دیجیتالی مانند مارکت، نقش ابزارهای دیجیتالی افزایش یافته است و در حوزه پایه پولی نیز توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند در زمینه استفاده از ارز های دیجیتالی در دنیا پیشرو باشد، اظهار داشت: امروز از کشورهای مختلفی مانند سوئیس، آفریقای جنوبی، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش، آلمان و بوسنی برای مذاکره با کشورمان در این حوزه به ایران آمده اند تا شاید بتوانند مبنایی تفکری جدید در این حوزه را پایه ریزی کنند و میگویند باتوجه به اینکه وابستگی ایران به ارزهای فیزیکی خیلی کم است تحت فشارهای کشورهای سلطه گر قرار نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IT ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    14 1
    مرافب باشید سرتون کلاه نذارن و هرچی پول فیزیکی دارید ازتون بگیرن و بهتون پول مجازی بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس