کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فردا مقابل ژاپن باید هویت‌مان را حفظ کنیم و ثابت کنیم که ایرانی هستیم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران ساعات ۱۷:۳۰ روز دوشنبه در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت تا در صورت پیروزی در این دیدار طلسم ۴۳ سال فینالیست نشدن را بکشند.

کارلوس کی روش بعدازظهر امروز در نشست خبری مربوط به این دیدار شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین پاسخ داد.

برابر تیم فوق العاده ژاپن بازی داریم
دیدار با ژاپن بسیار مهم است و خوشحالم در این مرحله هستیم و می‌خواهیم برابر ژاپن بازی کنیم. فکر نمی‌کنم نیازی باشد من تمام احترام خودم را نسبت به کشور بزرگ ژاپن اعلام کنم. مقابل تیم فوق العاده ژاپن بازی می‌کنیم. مطمئناً بعد از گذشت چندین سال و پشت سر گذاشتن تمام سختی‌ها و هیجانات به نیمه نهایی برسیم.

با موفق ترین تیم آسیا بازی داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه بردهای ژاپن بیشتر اقتصادی بوده است و دفاعی تر از جام جهانی بازی می‌کند اظهار داشت: من دیدگاه متفاوتی دارم. ژاپن تیمی قوی است که بازیکنان با شخصیتی دارد. ما با موفق ترین تیم در آسیا بازی داریم. آنها فوتبال فوق العاده ای دارند.

صحبت کی روش با زبان ژاپنی
کی روش تصریح کرد: من افتحار کار کردن در ژاپن را دارم. سپس کی روش به ژاپنی صحبت کرد و عنوان داشت: ژاپنی صحبت کردم که دوستان ژاپنی امیدار شوند. جمله‌ای که با خنده عنوان شد و باعث خنده خبرنگاران ژاپنی شد.

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز تاج برای ماندن کی‌روش

ژاپنی‌ها برنامه فوق العاده ای دارند
کی روش در ادامه تصریح کرد: فرصت داشتم دو سال در کشور فوق العاده ژاپن باشم. از نزدیک ببینم چه برنامه ریزی هایی برای فوتبال پایه و فوتبال بانوان می‌کنند و نتایجی هم که آنها می‌گیرند گویای برنامه ریزی آنهاست.

حضور ژاپن اتفاقی نیست
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها ژاپن اذعان داشت: آنها چهار بار به قهرمانی در جام ملت‌ها رسیده اند و به دور دوم جام جهانی هم رسیدند. آنها کلمبیا را برده اند. برای شش ماه آینده هم با توجه به مسابقات کوپا آمریکا هم کشورهایی مثل آرژانتین و برزیل از ژاپن بخواهند تا در این بازی‌ها شرکت کند. این موضوع اتفاقی نیست. البته درست است که از قطر به عنوان میزبان بخواهند در کوپا باشد. ولی حضور ژاپن اصلاً اتفاقی نیست.

تشکرم را به گوش ژاپنی‌ها برسانید
وی افزود: یک روز قبل از بازی با ژاپن که در نیمه نهایی جام ملت هاست از دوستان ژاپنی می‌خواهم مراسم تقدیر و تشکر من را از مسئولان ژاپن و کشور ژاپن که سه سال فرصت دادند تا در کنار این مردم فوق العاده کار کنم به گوش آنها برسانید. مخصوصاً باشگاه ناگویا که این فرصت را به من داد.

درس عبرت برای مربیان داخل ایران!
کی روش در ادامه با اشاره به عملکرد ژاپن در سال‌های گذشته افزود: من یک مثال می‌خواهم بزنم. در سال ۱۹۹۸ که در باشگاه ناگویا ژاپن بودم فدراسیون فوتبال ژاپن ۹ بازیکن من را برای تیم ملی گرفت. این مثال می‌تواند برای کسانی که در ایران در خانه هستند مثال خوبی باشد. نگذاشتند ما آنها را داشته باشیم. آنها از ژانویه تا ماه جوئن بازیکنان ما را گرفتند. این برای ایرانی‌ها می‌تواند مفید باشد تا به این موضوع توجه کنند. من از ین اتفاق ناراحت بودم اما آنها با من صحبت کردند. حالا می‌بینید که ژاپن چه بازیکنانی دارند. ولی به عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه‌های فدراسیون فوتبال ژاپن در زمینه توسعه احترام می‌گذاشتم. این موضوع مثال خوبی است. همین هم هست که این تیم در چهار دهه گذشته بسیار قدرتمند است.

خواسته قلبی ام پیروزی ایران است
وی افزود: باعث افتخارم است که فردا روبروی این تیم قرار می‌گیرم و امیدوارم هواداران هر دوتیم لذت ببرند. اما با تمام احترامی که برای ژاپنی‌ها قائلم بای بگویم خواسته من از صمیم قلب این است که ایران پیروز میدان شود.

با بازیکنانم به این سطح رسیدیم
کی روش در پاسخ به این سوال که با توجه به بسته ماندن دروازه ایران و بازی‌های خوبی که ایران انجام داده اید با توجه به حضور شما در ایران و همراهی این تیم در جام‌های جهانی قبلی بوده است افزود: مطمئناً وقتی شما بصورت سیستماتیک فرصت داشته باشید تا تحلیل عمیقی از بازیکنان داشته باشید رابطه خوبی می‌توانید با آنها هم بگیرید. متاسفانه در تیم‌های ملی دنیا خیلی‌ها نتیجه گرا هستند اما من در ایران توانستم با توجه به شناختی که از بازیکنانم داشتم با همدیگر به این سطح برسیم.

مربیان دیگر شعبده باز هستند
وی افزود: حضور در جام جهانی کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بالا برود و بازیکنان به بلوغ برسند. اما متاسفانه مربیان در تیم‌های ملی دیگر مربی نیستند و آنها شعبده باز هستند. اگر ببرند ادامه می‌دهند و اگر نه که هیچ.

بازی با نقشه تاکتیکی ششم؟
«این تیم در بازی‌های قبلی با پنج پلان مختلفی بازی کرد آیا در بازی فردا با ششمین پلان خود بازی خواهد کرد؟» سوال یک خبرنگار بود. کی روش هنگامی که خواست به این سوال پاسخ دهد صداهای بطور اتوماتیک در مجموعه پخش شد که کی روش مجبور شد حرف‌هایش را قطع کند و همین موضوع باعث شد تا کی روش و حضار به شدت بخندند و کی‌روش در پایان و با لحنی شوخ طبعانه گفت: گاهی اوقات باید گفت بسه! خفه!

ژاپن تیم خیلی خوبی دارد. آنها بسیار خوب و حساب شده هستند. اما مهم این است که هوش خودمان را از دست ندهیم. ما پس از هشت سال و تمامی از خود گذشتگی‌ها سلاح‌های خودمان را داریم تا بار دیگر نشان دهیم ما ایران هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    76 4
    نکنه شما هم شاهزاده پارسی هستی وما خبر نداشتیم !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس