شمال استان حجه.jpg

عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای جلوگیری از محاصره «بخش حرض» با تلفات سنگین مزدوران سعودی همراه شده است.

به گزارش مشرق، از شمال استان حجه در شمال غرب یمن خبر می‌رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله عملیات گسترده‌ای را در جنوب و شرق کوه «النار» علیه مزدوران چند ملیتی سعودی آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای یمنی در این محور اشاره کرد و افزود: خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی در همان گام نخست عملیات در هم شکسته شد.

بیشتر بخوانید:

در شمال استان حجه چه می‌گذرد/ عملیات بزرگ نیروهای یمنی برای خارج کردن بخش «حرض» از شبه محاصره + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن ۵۵ تن از مزدوران سعودی خبر داد و گفت: نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند ۱۵ منطقه و مقر را در حومه جنوبی کوه «النار» از اشغال مزدوران سعودی خارج و به کنترل دربیاورند.

وی با بیان اینکه عمده حملات از محور شمالی بخش «حرض» به سمت مواضع نیروهای مزدور سعودی صورت گرفت، افزود: نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی نقاط آلوده از محاصره بخش «حرض» جلوگیری کنند.

این منبع میدانی تاکید کرد: نیروهای یمنی باید همزمان با ادامه این عملیات، ارتباط مزدوران سعودی را از منطقه «مثلث عاهم» با منطقه «بنی علی» به طور کامل قطع کنند تا خطر محاصره شدن بخش «حرض» به حداقل کاهش یابد.

به گزارش مشرق، شمال استان حجه در هفته‌های گذشته با درگیری‌های سنگینی همراه بوده و نیروهای یمنی حملات مزدوران چند ملیتی سعودی را برای محاصره منطقه «حرض» ناکام گذاشته‌اند.

نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند با اشغال حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» به جنوب کوه «حصنین» برسند تا نیروهای یمنی در منطقه راهبردی «حرض» محاصره شوند که تاکنون ناموفق بوده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۷ تن از فرمانده میدانی مزدوران سعودی در جریان درگیری‌های گسترده در جنوب و شرق کوه النار در شمال استان حجه توسط رزمندگان یمنی هدف قرار گرفتند و از پای درآمدند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از مزدوران سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین و مهلک اجساد همرزمان خود را در این محور رها کردند و از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

کوه راهبردی النار بر بخش وسیعی از مرزهای مشترک استان‌های جیزان و حجه اشراف کامل دارد و در صورتی که نیروهای یمنی این کوه را به کنترل دربیاورند، مزدوران سعودی در حومه جنوب شرق این محور شبه محاصره می‌شوند.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمد اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    9 7
    برای پیروزی کامل برادران انصارالله در یمن ،صلوات.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 7
    راه حل یمن حملات1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس