فوتبال

فایل صوتی پخش شده در یکی از رسانه‌های عراقی نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۰۰ نفر از اهالی رسانه عراق قبل از مسابقه تیم ملی این کشور با تیم قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، از امارات رشوه دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الفرات عراق شنبه از احتمال رشوه مقام‌های اماراتی به شماری زیادی از اصحاب رسانه عراق خبر داد.

این شبکه طی برنامه ورزشی خود موسوم به «کوره» فایلی صوتی منتشر کرد که در آن دو تن از خبرنگاران عراقی در مکالمه تلفنی درباره دریافت رشوه نقدی صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پست اینستاگرامی گونکالوس پس از پیوستن به استقلال

این شبکه اعلام کرد که ۹۷ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه عراقی رشوه مالی، مجموعاً به مبلغ بیش ۲۵۰ هزار دلار از امارات دریافت کرده‌اند.

بنا بر ادعای این گزارش، خبرنگاران عراقی حاضر در امارات، محل برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا این مبلغ را قبل از بازی تیم‌های ملی قطر و عراق که «یک - صفر» به نفع قطر پایان یافت، دریافت کرده‌اند.

مجری برنامه ورزشی کوره درباره صحت فایل افشا شده گفت که «این فایل حقیقت دارد و منابعی در امارات صحت دریافت رشوه را تأکید کردند و گفتند که برخی از خبرنگاران عراقی این مبلغ را از طرف " محمد بن زائد" [ولی‌عهد ابوظبی] دریافت کرده‌اند».

به گزارش شبکه الفرات، هنوز مشخص نیست که این رشوه در مقابل چه چیزی به اصحاب رسانه عراق در امارات پرداخت شده و احتمال دارد اتحادیه خبرنگاران عراق در این مورد تحقیق کند.

قطر چهارشنبه گذشته، با شکست تیم ملی عراق، به مرحله یک‌چهارم هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که در امارات در حال برگزاری است، صعود کرد.

بعد از این مسابقه، برخی مطبوعات عراقی با ایجاد موجی رسانه‌ای مدعی شدند که بسام هشام الراوی بازیکن ۲۱ ساله عراقی-قطری، بر اساس قوانین فیفا نمی‌تواند برای تیم ملی قطر بازی کند و عراق به همین دلیل به فیفا شکایت خواهد کرد؛ شایعه‌ای که به حقیقت نپیوست.

امارات عربی متحده به همراه سه کشور عربی عربستان سعودی، مصر و بحرین بیش از یک سال و شش ماه است که قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم تحریم و محاصره کرده‌اند. روابط دوحه با این چهار کشور بشدت بحرانی است.

طی این مدت روابط این کشورها با دوحه به کلی قطع شده و بر اساس افشاگری‌های مقام‌های اروپایی، کشورهای تحریم‌کننده قطر قصد حمله نظامی به این کشور را داشتند.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس