کد خبر 931775
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
انصاری فرد

کریم انصاری‌فرد هم با گلزنی به چین به جمع گلزنان ایران در جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ اضافه شد.

به گزارش مشرق، کریم انصاری‌فرد موفق شد هفت ماه پس از گلزنی در جام جهانی ۲۰۱۸ در جام ملت‌های آسیا هم گل بزند. کریم البته هشت سال پیش در و در جام ملت‌های ۲۰۱۱ طعم گلزنی در جام ملت‌های آسیا را چشیده بود و گل زدن در بازی با چین موجب شد تا این مهاجم حالا گلزنی در سه تورنمنت مهم را تجربه کند؛ جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱، جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹.

به بهانه گلزنی انصاری‌فرد در سومین تورنمنتش رکوردداران گلزنی فوتبال ایران در تورنمنت‌های معتبر مرور شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انصاری فرد: مقابل ژاپن ۱۰۰ برابر بازی‌های قبل می‌شویم

جام ملت‌های آسیا، جام جهانی، بازی‌های آسیایی (تا ۱۹۹۸) و المپیک تورنمنت‌های اصلی فوتبال ایران محسوب می‌شود. از آنجا که از سال ۲۰۰۲ فوتبال بازی‌های آسیایی با بازیکنان زیر ۲۳ سال برگزار شده و بازی‌های آن مسابقات، بازی ملی به شمار نمی‌رود، در این آمار لحاظ نشده است.

۵ تورنمنت: حسن روشن و فرشاد پیوس
حسن روشن دارای رکوردهای بی نظیر در فوتبال ایران است. او تنها ایرانی است که هم در جام جهانی گل زده است و هم در المپیک. روشن دو سال پس از گلزنی در المپیک ۱۹۷۶ موفق شد در جام جهانی هم به پرو گل بزند. بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴، جام ملت‌های ۱۹۷۶، المپیک ۷۶، جام جهانی ۱۹۷۸ و جام ملت‌های ۱۹۷۸، پنج تورنمنتی است که روشن در آنها گل زده است. روشن از نظر تنوع تورنمنت هم در صدر قرار دارد؛ او در چهار تورنمنت مختلف گل زده است.
فرشاد پیوس هم مانند روشن سابقه گلزنی در پنج تورنمنت را دارد، پنج تورنمنت متوالی فوتبال ایران بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴؛ بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ و جام ملت‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲.

۴ تورنمنت: علی جباری، پرویز قلیچ خانی و علی دایی
پس از روشن و پیوس نوبت به سه بازیکن با گلزنی در چهار تورنمنت می‌رسد. پرویز قلیچ خانی که سابقه سه بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد در سالهای ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ در این تورنمنت گل زد. او سابقه گلزنی در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ و المپیک ۱۹۷۶ هم دارد.
علی جباری هم در دو جام ملت‌ها (۱۹۶۸ و ۱۹۷۲) و دو بازی‌های آسیایی (۱۹۶۶ و ۱۹۷۴) گل زده است.
علی دایی بهترین گلزن ملی جهان در سه جام ملت‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ گل زده است. گلزنی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ هم در کارنامه دایی دیده می‌شود. دایی البته در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ هم گل زده است ولی آن بازی‌ها، بازی رسمی بزرگسالان به شمار نمی‌رود.

۳ تورنمنت: کریم انصاری‌فرد و...
پیش از جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ سیروس قایقران، شاهرخ بیانی، علی پروین، غلامحسین مظلومی، ناصرمحمدخانی و کریم باقری گلزنی در سه تورنمنت را تجربه کردند و حالا کریم انصاری فرد هم به این رکورد رسیده است.
انصاری‌فرد البته سابقه گلزنی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را هم دارد، آن بازی‌ها اما دیدار رسمی محسوب نمی‌شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس