کد خبر 931591
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
یاوه‌سرایی‌های نتانیاهو؛ ترس یا تهدید؟

حضور مستشاران ایرانی در سوریه طبق اعلام صریح رئیس این کشور، بنا به دعوت دمشق و کاملا قانونی است، اما حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی غیرمشروع و غیرقانونی و حتی تجاوز نظامی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، طی سالیان گذشته نیروهای مستشار نظامی ایرانی به دعوت دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری در این کشور حضور پیدا کردند؛ حضوری که نتایج ظفرمندانه بسیار زیادی را برای جبهه انقلاب به همراه داشت.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پیرامون «قانونی بودن حضور نظامیان ایرانی در سوریه» در روز بیستم خردادماه امسال، طی گفت‌وگویی که با روزنامه «میل آن ساندی» داشت، گفت: حضور مستشاران ایرانی در سوریه بنا به دعوت دمشق و کاملاً قانونی است، اما حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی غیرمشروع و غیرقانونی و حتی تجاوز نظامی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شکست‌های پشت سر هم گروهک‌های تروریستی تکفیری در سوریه، آنقدر حامیان مالی و تسلیحاتی آنها، از عربستان تا آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناامید کرده که حاکمان هر کدام از آن‌ها به دنبال پیدا کردن راهکاری برای کاهش فشارهای افکار عمومی بخاطر حضور چند ساله و بی‌ثمر در سوریه هستند.

پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که ناشی از جور در نیامدن هزینه - فایده حضور در سوریه بود، طی روزهای گذشته شاهد گزافه‌گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص حضور نظامی ایران در سوریه بودیم. نتانیاهو که در ماجرای سوریه یک شکست خورده تمام عیار است، در یاوه‌سرایی‌هایی تازه گفته است: «اسرائیل به مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه ادامه خواهد داد. ما به اقدام علیه گسترش حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهیم و با هر عاملی که امنیت ما را تضعیف کند، مقابله خواهیم کرد».

البته این یاوه‌سرایی‌های نتانیاهو، بلافاصله با پاسخ قاطع فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه شد؛ سرلشکر «محمدعلی جعفری» اینگونه پاسخ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را داد: «هم تمامی مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی که برای آموزش و توانمند سازی مبارزین مقاومت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه، در این کشور اسلامی داریم را حفظ خواهیم کرد. مطمئن باشید این تهدید مضحک شما را هیچ به حساب نمی‌آوریم؛ بدانید اگر برابر برخی اقدامات مذبوحانه شما صبر پیشه می‌کنیم، حکمتی بزرگ در آن نهفته است. بی شک شما در آینده‌ای نه چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد. فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید! بترسید از روزی که موشک‌های نقطه زن ایران غرش کنان بر سرتان فرود آید و انتقام همه خون‌های به ناحق ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد».

در همین ارتباط «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر امور خارجه و «محمدصالح جوکار» معاون پارلمانی سپاه در گفتگوهایی، دلایل یاوه‌سرایی‌ها و تهدیدات اخیر نتانیاهو را برشمردند.
 

نتانیاهو می‌خواهد وانمود کند که سیاست‌هایش در سوریه شکست خورده نیستند

«حسین شیخ‌الاسلام» ، با بیان اینکه تهدیدات اخیر نتانیاهو علیه مستشاران ایرانی حاضر در سوریه، بلاشک ضعف صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد، گفت: تکیه نتانیاهو برای مقابله با جبهه مقاومت در سوریه تا امروز به آمریکایی‌ها بود.

وی افزود: حالا که آمریکا تصمیم به خروج از منطقه گرفته، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد اینگونه وانمود کند که سیاست‌هایش در خصوص سوریه شکست خورده نیست در حالی که واقعیت‌های میدانی سوریه این را نشان نمی‌دهند.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تا زمانی که سوری‌ها نیازمند حضور ما در کشورشان باشند، ما آنجا هستیم، گفت: طبیعی است که تا زمانیکه جولان در اشغال اسرائیل است سوری‌ها از ما بخواهند که آن‌ها را کمک کنیم.

 

صهیونیست‌ها می‌خواهند مردم سوریه را در مقابل ایران قرار دهند، ولی قطعاً شکست می‌خورند

«محمدصالح جوکار» نیز، با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از نظر سیاست راهبردی در سخت‌ترین شرایط تاریخ منحوس خود قرار گرفته است، گفت: همانطور که در جنگ اخیر غزه شاهد بودیم، صهیونیست‌ها تنها دو روز توانستند در برابر موشک‌های مقاومت دوام بیاورد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شکافی جدی میان دولت و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، افزود: مهمترین ماحصل شکاف دولت و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، استعفای وزیر جنگ صهیونیست‌ها طی هفته‌های گذشته بود.

معاون پارلمانی سپاه ادامه داد: صهیونیست‌ها هر روز بر حصاری که دور خودشان کشیده‌اند می‌افزایند و این یک نشانه مهم از ترس و ضعف آن‌ها در برابر جبهه مقاومت است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای ایرانی حاضر در سوریه گفت: صهیونیست‌ها سعی می‌کنند با ایجاد جنگ روانی علیه نظامیان ایرانی حاضر در سوریه، به نوعی مردم سوریه را در برابر ایران قرار دهند؛ اقدامی که یقیناً با شکست مواجه خواهد شد چرا که سوری‌ها طی سالیان گذشته از نزدیک شاهد تلاش‌ها و اقدامات مستشاران نظامی ایرانی در کشورشان بوده‌اند.

جوکار در پایان گفت: کوچکترین اقدام صهیونیست‌ها علیه مستشاران ایرانی حاضر در سوریه، به سرعت پاسخ داده خواهد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس