امیلی تورنبری

وزیر امور خارجه در سایه انگلیس از وزارت امور خارجه خواسته تا به تل‌آویو هشدار داده شود در صورتی که حملات به سوریه شدت یابد فروش سلاح به اسرائیل متوقف شود.

به گزارش مشرق، «امیلی تورنبری» وزیر خارجه در سایه انگلیس از وزارت خارجه خواست تا اسرائیل را به قطع فروش سلاح و پایان رزمایش‌ مشترک تهدید کند.

وی در نامه‌ای به «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: اقدام اسرائیل در بمباران هوایی پایگاه‌های وابسته به ایران در سوریه تحولی به سوی مسیر خطرناک است.

تورنبری از تشدید تنش میان اسرائیل و ایران انتقاد کرده و از هانت خواست تا به هر دو طرف هشدار دهد که حمایت انگلیس به صورت مشروط است.

بیشتر بخوانید:

فضای مانور اسرائیل در سوریه کم می‌شود

وی افزود: در صورتی که اسرائیل بر خلاف قطعنامه بین‌المللی به خاک عراق حمله کند، هانت باید به دولت عراق بگوید که انگلیس به شدت به این اقدام اسرائیل اعتراض خواد کرد.

وزیر خارجه در سایه انگلیس از جرمی هانت خواست تا به اسرائیل بگوید در صورتی که تل‌آویو به تشدید حملات علیه ایران (در سوریه) بپردازد این موضوع نقض قوانین حاکم بر روند صادرات تسلیحات انگلیس بوده و فروش تسلیحات به اسرائیل برای استفاده در این اقدامات تعلیق خواهد شد.

در نهایت وی به هانت گفته که باید به اسرائیلی‌ها گفته شود در صورتی که همچنان به تشدید اوضاع ادامه دهند انگلیس باید دعوت از نیروی هوایی اسرائیل برای مشارکت در رزمایش در انگلیس در اواخر سال جاری را لغو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس