زنان عربستان

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که به گزارش های جدیدی مبنی بر شکنجه و سوء استفاده جنسی از فعالان زن زندانی در زندان های غیر رسمی عربستان دست یافته است.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد به گزارش های تازه ای از وضعیت زندانیان سیاسی و مدنی در عربستان دست پیدا کرده است که در آن ها بر شکنجه و تجاوز جنسی علیه گروهی از فعالان حقوقی بازداشت شده در زندان های آل سعود تاکید شده است.

 

در تازه ترین گزارشی که سازمان عفو بین الملل در این خصوص منتشر کرده آمده است که ۱۰ نفر از مدافعان حقوق بشر که طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در زندان های غیر رسمی و در اماکن نامشخص زندانی شده بودند، مورد شکنجه و سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

«لین معلوف» مدیر مطالعات خاورمیانه و سازمان عفو بین الملل در این خصوص تاکید کرد: مسئولان سعودی بارها اثبات کرده اند که به حمایت از زندانیان در قبال شکنجه و یا انجام تحقیقات در این باره هیچ اهمیتی نمی دهند.

بیشتر بخوانید:

مرگ یک روزنامه‌نگار دیگر عربستانی در زیر شکنجه در زندان

لیست بلند بالای هزینه‌های آقای ولیعهد/ «خاشقجی» ضربه آخر را به بن سلمان می‌زند؟

این سازمان همچنین از مسئولان سعودی خواست که این شرایط را فراهم کنند که هیئت های مستقل نظارتی بتوانند با زندانیان سیاسی و مدنی دیدار داشته باشند.

از سوی دیگر، هیئت تحقیقات پارلمانی انگلیس از عربستان خواست که شرایطی را برای دیدار این هیئت با زندانیان زن سعودی در عربستان فراهم کنند تا بتوانند به طور مستیقیم با آنها در ارتباط بوده و از شرایط زندانی شدن آنها بدون واسطه اطلاع پیدا کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    7 0
    این اتفاقات بلا استثناء در همه جای دنیا بوده و خواهد بود.
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
      0 0
      تو از کجا میدونی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس