کد خبر 930990
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیام ویدئویی حمایت خود را از مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار یک پیام ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا از آنها خواسته است تا به اعتراضات علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور ادامه دهند.

مایک پنس در این پیام همچنین حمایت خود را از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

دادگاه عالی ونزوئلا رئیس کنگره را عزل کرد

مخالفان ونزوئلا قصد دارند امروز چهارشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت در خیابان‌های این کشور تظاهرات کنند. این تظاهرات در سالگرد سرنگونی دولت نظامی ونزوئلا در سال ۱۹۵۸ برگزار می‌شود.

مایک پنس در این پیام ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا گفت: از طرف دونالد ترامپ رئیس جمهور و همه مردم آمریکا، اجازه بدهید حمایت قاطع ایالات متحده را از شما اعلام کنم، مردم ونزوئلا صدای خود برای آزادی را فریاد بزنید.

وی در ادامه افزود: نیکولاس مادورو یک دیکتاتور است که هیچ مشروعیتی برای کسب قدرت ندارد. او هرگز در یک انتخابات آزاد و منصفانه به ریاست جمهوری نرسیده است.

خوان گوایدو رهبر مخالفان پیش از این گفته است که حاضر است به‌عنوان رئیس جمهور موقت، جانشین مادورو شود ولی اجرایی شدن این تصمیم نیازمند حمایت ارتش است. وی خواستار برگزاری انتخابات آزاد شده است.

ونزوئلا طی ماه‌های گذشته با بحران اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو شده است. در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۷ میلادی نیز حداقل ۱۲۵ نفر کشته شدند.

حمایت‌ها و مداخله‌های آمریکا در امور سیاسی ونزوئلا نیز موجب تشدید این بحران شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که حاضر است از گوایدو به‌عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا حمایت کند.

در واکنش به تحولات اخیر سیاسی ونزوئلا، مادورو دستور بازنگری در روابط سیاسی و دیپلماتیک با ایالات متحده را صادر کرده و قصد دارد طی ساعات آینده تدابیر جدیدی را اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس