کد خبر 930089
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
راجر فدرر

همانطور که میدانید رقابت های تنیس استرلیا در حال جریان است. دیروز اما خبری از مسابقات به گوش رسید که برای بنده جالب بود.

به گزارش مشرق، همانطور که میدانید رقابت های تنیس استرلیا در حال جریان است. دیروز اما خبری از مسابقات به گوش رسید که برای بنده جالب بود.

همانطور که در فیلم پیوست مشاهده می فرمایید، حراست از ورود راجر فدرر، یکی از بهترین تنیسورهای تاریخ، بدون کارت مخصوص به لژ محل تمرینات جلوگیری می کند. آقای فدرر هم که متوجه می شود بدون کارت نمی تواند وارد سالن بشود، صبر می کند تا مربی اش از راه برسد و کارت مخصوص را نشان دهد که با هم وارد بشوند.

لینک دانلود

این حادثه را مقایسه کنید با ماجرایی که چند هفته پیش در دانشگاه تهران رخ داد که از ورود استاد شفیعی کدکنی بدون کارت پرسنلی به دانشگاه جلوگیری شد. آن ماجرا چقدر حاشیه به پا کرد و در فضای مجازی چه ناسزاها و دروغ ها که گفته نشد.

بیشتر بخوانید:

حال سوال این است که چطور چنین رویدادی در استرلیا خیلی عادی حل می شود ولی در ایران منجر به یک داستان پرحاشیه می شود؟

برای جواب به این سوال، شاید دقت به چند نکته راهگشا باشد:

۱️- قبل از هر گونه شایعه و جنجال، فیلم این اتفاق را خودِ روابط عمومی مسابقات انتشار می دهد و توضیح می دهد که این کار برای حفظ نظم و امنیت مسابقات الزامی است. این گونه رفتار حرفه ای خود به خود بسیاری از حاشیه ها را از بین می برد.

۲️- اصولاً مفهوم نظم در یک بستر معنی پیدا می کند. یک شهروند غربی عادت به نظم عمومی دارد و به همین دلیل درخواست رعایت کردن نظم از او چیز عجیبی نیست. ولی اگر شما عادت به نظم عمومی در جامعه نداشته باشید، اینکه در یک نقطه در یک روز از شما طلب نظم بشود میتواند عجیب باشد. به عبارت دیگر، وقتی همه چیز سر جایش باشد، شما هم نظم پذیر خواهی بود. ولی وقتی خیلی چیزها سر جایش نیست، نظم پذیری دشوار می شود.

۳️- ملت ما هنوز به بلوغ در فضای مجازی و استفاده از رسانه نرسیده است و به همین دلیل یک رویداد کوچک یا یک شایعه می تواند بسیار گسترده شود. چه بسا درصد بسیار بالایی از آنچه در همین گروه ها و کانال ها رد و بدل می شود، انحرافی و حتی دروغ باشد، ولی شهروندان ما کماکان به انتشار آن ادامه می دهند. گرچه در غرب هم فضای مجازی می تواند مسموم و نادقیق باشد، ولی به دلیل تجربه و بلوغ بیشتر کاربران، این گونه جنجال ها کمتر انتشار پیدا می کند.

منبع: کانال علیرضا بازرگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 1
    حالا استرالیا یهو خوب شد...مشرق موضعت رو مشخص کن ای بوقلمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس