محسن آرمین

اگر محسن آرمین ادعای تازه خود درباره امام(ره) و شهید لاجوردی را اثبات نکند و یا مؤسسه نشر آثار امام(ره) سخنی درباره آن نگوید؛ برگ دیگری بر صحّت ظن شدید لاجوردی به بهزاد نبوی و تیم او افزوده می‌شود.

سرویس سیاست مشرق – محسن آرمین، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که در خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شد، ادعای عجیبی را درباره «شهید لاجوردی» دادستان انقلاب وقت کشور و فعالیت‌های او درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری مطرح کرد.

او در این مصاحبه با تأکید بر اینکه خدا از تقصیرات لاجوردی بگذرد! می‌گوید: فعال‌ترین چهره جناح راست در پیگیری این سناریو لاجوردی بود. او بعضی از همکاران آقای نبوی را دستگیر کرد شاید از این نمد کلاهی به دست آید. او مدعی بود پرونده انفجار نخست وزیری وقتی به نتیجه می‌رسد که نبوی دستگیر شود.

آرمین همچنین با اشاره به اینکه امام (ره) موسوی خوئینی‌ها را مسئول پیگیری این پرونده کرد تصریح می‌کند:

«آقای خویینی‌ها هم بعد از بررسی و مطالعه پرونده به امام گزارش داد که این اتهامات بی اساس است و هیچ دلیل و مدرکی در پرونده در تأیید آن وجود ندارد.
امام پس از شنیدن گزارش آقای خوئینی‌ها گفته بود که من هم از اول می‌دانستم که چنین چیزی درست نیست. جریانی در کار است تا نیروهای موثر و توانای انقلاب را کنار بزند. کسانی که این پرونده را درست کرده‌اند باید مورد بررسی قرار بگیرند ظاهراً مقصودشان این بود که بررسی شود آیا دست‌های مشکوکی در این ماجرا وجود دارد یا صرفاً اختلافات و کینه‌های سیاسی علت این پرونده سازی است و بعد گفته بودند که من خود در باره این پرونده قضاوت می‌کنم و حکم به مختومه شدن آن می‌دهم.»

او می‌گوید: پرونده انفجار نخست وزیری که در دهه شصت و هفتاد جناح راست دنبالش بود و با حکم امام مختومه شد .[۱]

ادعای محسن آرمین درباره گفته‌های حضرت امام (ره) درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری و شهید لاجوردی نیاز به سند و مدرک دارد.

در واقع یا شخص محسن آرمین بایستی برای این سخنان مهم سند ارائه کند و یا «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام»!

جالب آنکه اظهاراتی که آرمین مدعی بیان آنها توسط امام راحل شده است به هیچ وجه در صحیفه امام نیز وجود ندارند و تنها جمله‌ای که در صحیفه راجع به شهید لاجوردی وجود دارد بخشی از گفته‌های امام خمینی (ره) درباره مرحوم سیداحمد خمینی و حمایت‌های او از شهید لاجوردی است.

امام (ره) در این باره می‌فرمایند:

«من در طول مدت انقلاب مخالفتهایی از او (احمد) می‏دیدم که دیگران بر آن شدت و قاطعیت نبودند و در این آخر که قضیه زندان اوین پیش آمد و شکایاتی از آقای لاجوردی می‏شد و مخالفتهایی می‏شد غیر از احمد کسی را ندیدم که بیشتر از آقای لاجوردی طرفداری کند و دفاع نماید و وجود او را برای زندان اوین لازم و برکناری او را تقریباً فاجعه می‏دانست.»

درباره نظر امام پیرامون شخصیت شهید لاجوردی جدای از اقوال مختلفی که وجود دارد اما یک سند از خاطرات مرحوم هاشمی نیز وجود دارد.

هاشمی به دیدار خود با مرحوم احمد خمینی پس از عزل شهید لاجوردی از سمت دادستانی انقلاب اشاره می‌کند و می‌نویسد:

«پیش از ظهر احمدآقا آمد. درباره مسائل روز مذاکره شد، از جمله اظهار ناراحتی آیت الله منتظری از سخنان امام؛ هرچند همه [سخنان ایشان] پخش نشده و گفتند امام از عزل آقای لاجوردی [دادستان انقلاب تهران] بی اطلاع بوده و راضی نیستند.»

(کتاب «به سوی سرنوشت» کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۳)[۲]

از گفته‌های مقامات وقت همچنین مستفاد می‌شود که امام راحل در مقطعی دیگر نیز در مقابل اصرار برخی مقامات بر کنار گذاشتن شهید لاجوردی ایستادند و تأکید کردند: «لاجوردی بماند .»[۳]

سابقه مکتوب و رسمی که از روابط شهید لاجوردی و اعضای حزب مؤتلفه با امام راحل وجود دارد، بصورت جدی ادعای محسن آرمین علیه لاجوردی را با خدشه مواجه می‌سازد.

ادعایی که اگر توسط محسن آرمین اثبات نشود و یا مؤسسه نشر آثار امام (ره) سخنی درباره آن نگوید؛ برگ دیگری بر صحّت ظن شدید لاجوردی به بهزاد نبوی و تیم او در جریان پرونده انفجار نخست وزیری در سال ۶۰ می‌افزاید و این فرض را بوجود می‌آورد که افرادی در جریان این پرونده، نظراتی را به امام راحل منتسب کرده‌اند و موجب اخلال‌هایی در جریان رسیدگی به این پرونده بزرگ شده‌اند.

شهید لاجوردی در جریان گزارش خود درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری، سؤال‌های مهمی را در زمینه چرایی لغو نظارت‌های امنیتی بر جلسه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در روز انفجار و ایضاً وارد کردن و ترقی دادن مسعود کشمیری در تشکیلات نخست‌وزیری با علم به منافق بودن او، توسط تیم نزدیک به بهزاد نبوی مطرح می‌کند .[۴]

***

1_mshrgh.ir/929842

2_http://fna.ir/a4h5mh

3_http://fna.ir/a4h5mh

4_http://fna.ir/a3tsjh

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    19 5
    آرمین کیه دیگه؟
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      10 1
      کیه ؟ تو بگو؟
    • حسین QA ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      56 1
      پرونده انفجار نخست وزیری یکی از شاه کلیدهای وقایع کشور و چهره واقعی افراد و جریانات گذشته حال حاضر کشور هست.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      41 0
      حالا حالاها مونده تا چهره واقعی این افراد معلوم بشه
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      24 0
      یه منافق
    • قریشی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      23 2
      اطمینان دارم یکی از کسانیکه در انفجار نقش داشت همان کله گنده فتنه 88 بود که الان در حصر خانگی عمر نامبارک را سپری میکند م .ح .م
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    82 4
    خداوند شهید لاجوردی را قرین رحمت واسعه خویش نماید که ستونی بود در برابر هجمه منافقین مسلح و مخفی شده در نظام
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    6 41
    مگه لاجوردی شهید شده ؟
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      56 0
      بپرسید از معاویه و یاران کذابش بیاموزید - بپرسید مگر لاجوردی نماز می خواند؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    33 1
    از گفته‌های مقامات وقت همچنین مستفاد می‌شود که امام راحل در مقطعی دیگر نیز در مقابل اصرار برخی مقامات بر کنار گذاشتن شهید لاجوردی ایستادند و تأکید کردند: «لاجوردی بماند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    32 2
    اظهاراتی که آرمین مدعی بیان آنها توسط امام راحل شده است به هیچ وجه در صحیفه امام نیز وجود ندارند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    31 1
    این کلاهدوز را هم در هلند کشتن تا ردشون پاک بشه .......
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      8 0
      کلاهی
    • کاووس سید ابتکار SG ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      14 0
      کلاهی درسته
  • DK ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 20
    لاجوردي؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    34 1
    وصیت نامه شهید لاجوردی واقعا جالبه و اگه جدی گرفته میشد شاهد خیلی از مشکلات کنونی نبودیم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    63 1
    خودتون قضاوت کنین اخرو عاقبت لاجوردی چی شد واخر وعاقبت نبوی وارمین وبقیشون که سر از همکاری باال سعود و امریکایییها دراوردن اونوقت خیلی راحت میشه نتیجه گرفت که حرفایآ رامین درسته یا نه
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    18 0
    حالا حالاها مونده تا چهره واقعی این افراد معلوم بشه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    10 0
    تق اين يكي هم در آمد
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    30 0
    انقلابی ها کنار گذاشته شدند به واسطه سالوس نمایی برخی چهره ها ،اصلاح طلبان از اول هم جزو منافقین بودند اما بعد از بنی صدر به زیر خزیدند و شدند نفوذی های موش صفت
  • j.shaabani IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    24 0
    مسئولیت این پرونده بر عهده آقای خوئینی هاست که امروز بعد از آقای هاشمی می آید او را تخریب می کند و خود را نزدیک کند . ایشان چرا و با چه اهداف خود را به اعضای سازمان م.ا.ا نزدیک کرد. راهپیمایی ۳۰ خرداد ۸۸ هم تصمیم او بود و بیانیه داد.
    • مهدی س IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      19 1
      من یک مدرک تو فضای مجازی دیدم از ساواک که سال 56 یک روحانی رو به عنوان نفوذی به نجف و بیت امام میفرستند و بعد از این تاریخ فرزند امام مرحوم سید مصطفی خمینی شهید میشند طبق اسنادی که بود کسی که به نجف رفته بودند در آن تاریخ یا موسوی خوئینیها بود یا ابطحی رئیس دفتر خاتمی .البته اشتباه از بنده است که حضور ذهن ندارم
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    3 38
    آخرش که چی؟؟؟ گوشت ارزون میشه؟ یا بیکاری جوونا؟؟؟ دلتون خوشه با این تاریخ نگاریتون
    • GB ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      23 1
      اگر تاریخ به موقع و دقیق و روزانه نوشته میشد و در اختیار مردم قرار می گرفت هر کسی جرات نمی کرد به عنوان نماینده مجلس یا ریاست جمهوری اعلام آمادگی بکنه و مردم هم بدون اطلاع بهش رای بدن و بشه ... تا این بلا رو سر مردم بیارن که جوان ایرانی با این همه ثروت سرزمینی نتونه ازدواج کنه و بیکار و آواره بچرخه.
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    21 0
    بهتر است خبرگزاری ایرنا و آقای نبوی و آرمین پاسخ دهند که شهید لاجوردی چگونه ترور شد ؟ تیم های ترور منافقین از خارج چگونه به داخل هدایت شدند و با چه کسانی هماهنگ بودند ؟ همان کسانیکه دفتر نخست وزیری را منفجر و رجائی و باهنر را شهید کردند ، شهید لاجوردی را نیز در داخل ترور کردند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    21 0
    اگر بنا بر این باشد که اصلاحات همیشه حذف شود ، این پرونده و بهزاد نبوی تا زنده است سند است . بجنبید .
  • GB ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    4 20
    سایت شما و امثال شما با این روش های به اصطلاح افشاگرانه، فقط باعث می شوید مردم ایران که امروز از انقلاب و عواملی که در آن دخیل بوده اند بیزارند، فقط تنفرشان بیشتر شود! فکر میکنید مثلا اگه اصلاحطلب را قاتل نشون بدید ملت میان عاشق شما میشن! نه پدرجان با این رفتارهای شما ملت میگن عجب آدامایی در راس انقلاب بودن که به خودشون هم رحم نکردند پس وای به حال ملت! و باز میگن خدا رضا شاه و پسرش را بیامرزه که به اندازه اینا آدم نکشت! میگی نه دو روز تو تاکسی و اتوبوس و مترو به حرفای مردم راجع به کل انقلاب از اصولگرا و اصلاحطلب و احمدی نژادی و و غیره، خوب گوش کن تا بفهمی که مردم چه نظری راجع به همتون دارن!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      1 7
      دقیقا
  • GB ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    23 0
    باید پرسید چه کسانی از شهادت این بزرگات سود میبردن که بهزاد نقشه اونا رو اجرایی کرده و اونام متقابلا از بهزاد تا الان حمایت کردن ولی قبل از گرفتار شدن در عذاب جهنم قطعا خدای حکیم در دنیا هم اونا رو رسوا خواهد کرد.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    20 0
    مستند پرونده مسکوت چه شد؟ ماجرای انفجار نخست وزیری با شهادت دکتر سید حسن آیت ارتباطی دارد؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    1 17
    سالها شما دنبال یک برگ سند علیه نبوی بودید ولی این آرزو را به گور می برید اما واقعا یکی مثل او اگر در جناح شما هست
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      9 0
      باعث افتخار است که اصولگرایان مثل نبوی ندارند و از نبوی های خود برائت جسته اند.
  • م IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    13 0
    اینها از زنده و مرده امثال شهید لاجوردی می ترسند ای کاش ایشان می بود و پرونده شهادت شهید رجایی را باز می کرد
  • Kalhor GB ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    1 19
    سلام هر وقت در هر جای دنیا به موضوعی پرداخته شد که پرداختن به اون اهمیت نداشت یا مربوط به خیلی سال پیش بود یا گفتنش دردی از دردهای مردم رو درمان نکرد : همیشه جای یه "احتمال" رو خالی بذارید چون این "امکان" وجود داره یه عده بخوان توجه جامعه رو از ضعفی که دارن یا خطا و غلطی که کردن پرت کنن یا میخوان شونه خالی کنن از وعده و تعهدشون و یا دوست دارن از حاشیه به متن بیان و مورد توجه قرار بگیرن و ابراز وجود کنن و.... خیلی احتمالات دیگه البته این نظر من بود
    • علی اکبر IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      11 0
      اگر دست بهزاد در ترورها اثبات شود کل جریان اصلاح طلبی هوا خواهد شد
  • حسن روزی طلب IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 19
    نقل قول رمین از امام خمینی درست است و البته ربطی به اقای لاجوردی ندارد چون اقای لاجوردی دو سال قبل از دادستانی رفته بودند
  • بختیاری IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    24 0
    شهید لاجوردی زمانی که تصمیم به بررسی پرونده انفجار دفتر نخست وزیری گرفت ترور شد. احتمالا خیلی ها از پشت پرده اون انفجار اطلاع دارن این پرونده جزء اسرار باقی میمونه و هرکسی بهش نزدیک بشه یاترور میشه ویا با یک پرونده ازقبل تهیه شده رسوا و محاکمه میشه ودرنهایت مجال بررسی وپیگیری پرونده رو بهش نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس