کد خبر 930000
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
راکت

رئیس سازمان فضایی روسیه روسکاسموس از آمادگی شرکت های صنایع فضایی این کشور برای تولید یک راکت فوق سنگین خبر داد.

به گزارش مشرق، دمیتری روگزین رئیس سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز شنبه از آمادگی شرکت‌های صنایع فضایی این کشور برای تولید یک راکت فوق سنگین خبر داد. رئیس سازمان فضایی روسیه در صفحه توئیتر خود نوشت «مؤسسه تحقیقاتی مرکزی ساخت ماشین» صنایع فضایی روسیه TsNIIMash مستقر در کورولیوف آمادگی گروه طراحان و تولید خود را برای اجرای این طرح و تولید راکت باربری فوق سنگین اعلام کرده است.

بیشتر بخوانیم:

محموله سری آمریکا به فضا رفت

وی پیشتر اعلام کرده بود نخستین پرواز این راکت فوق سنگین از پایگاه فضایی وستوچنی در منطقه خاور دور روسیه در سال ۲۰۲۸ صورت خواهد گرفت. این راکت فوق سنگین روسیه قابلیت انتقال محموله‌هایی با وزن بیش از ۷۰ تن به مدار نزدیک زمین را دارد اما عملکرد اصلی آن تضمین اجرای مأموریت‌های فضایی از جمله پروازها به ماه و مریخ است. عملیات احداث زیرساخت پرتاب این راکت قرار است در سال ۲۰۲۶ آغاز شود و نخستین پرواز در سال ۲۰۲۸ صورت خواهد گرفت. سازمان فضایی روسیه هزینه تولید این راکت فوق سنگین و احداث زیرساخت پرتاب آن را یک و نیم تریلیون روبل برآورد کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    3 9
    اخی . زیر پای ناسا له شد. تنها وظیفه اش در این 40 سال فقط و فقط ارسال فضا نوردان و تجهیزاتشان به ایستگاه بین المللی بوده. در فاصله 400 کیلومتری زمین .
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    3 0
    یک و نیم تریلیون یعنی یک هزار و پانصد میلیارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس