قطر و عربستان

تیم ملی فوتبال قطر با شکست عربستان به عنوان صدرنشین گروه E به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ صعود کرد و لبنان نیز با وجود شکست کره شمالی از راهیابی به مرحله بعدی این مسابقات بازماند.

به گزارش مشرق، در آخرین روز از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دو دیدار از گروه E به طور همزمان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه - به وقت تهران) برگزار شد که طی آن تیم‌های ملی قطر و لبنان در به ترتیب از سد عربستان و کره‌شمالی گذشتند.

* عربستان صفر - قطر ۲
گل‌ها:
المعز علی (۱+۴۵ و ۸۰)
کارت زرد: عاصم مادیبو، المعز علی و عبدالعزیر حاتم از قطر و علی البلیهی و محمد السیاری از عربستان

در همین رابطه ببینید:

فیلم / جام ملت‌های آسیا؛ قطر ۲-۰ عربستان


در نیمه نخست و در دقیقه ۴۲ محمد الاویس، دروازه‌بان عربستان پنالتی حسن الهیدوس را مهار کرد. همچنین در دقیقه ۵۹ این دیدار تیم فوتبال قطر با ارسال توپ از روی نقطه کرنر و اشتباه دروازه‌بان عربستان که به اشتباه دروازه خود را باز کرد به گل دوم رسید، اما «کیم دونگ جین»، داور کره‌ای این دیدار در تصمیمی بحث‌برانگیز این گل را مردود اعلام کرد.

تقابل قطر و عربستان که در ماه‌های اخیر درگیر منازعات سیاسی بودند، تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته بود که قطری‌ها با شکست عربستان، انتقام سختی از سعودی‌ها گرفتند.

* لبنان ۴ - کره شمالی یک
گل‌ها:
جورج فلیکس ملکی (۲۷)، هلال الحلوه (۸+۹۰ و ۶۵)، حسن معتوق (۸۰ - پنالتی) برای لبنان و پاک کوانگ ریونگ (۹) برای کره شمالی
کارت زرد: روبرت ملکی از لبنان و آن سونگ ایل، کیم چول بوم و ری هیوک چول از کره شمالی

در جدول رده‌بندی گروه E، قطر با ۹ امتیاز و بالاتر از عربستان در صدر جدول قرار گرفت. عربستان با شش امتیاز و کسب جایگاه دوم به مرحله بعد صعود کرد. لبنان هم سه امتیازی شد و در رده سوم گروه قرار گرفت و کره شمالی بدون امتیاز، چهارم شد. با این‌حال تیم لبنان به خاطر کارت زرد بیشتر نسبت به ویتنام نتوانست در جمع برترین تیم‌های سوم قرار بگیرد و از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حذف شد تا عمان حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس