میلان

در حاشیه قهرمانی یوونتوس در سوپرکاپ ایتالیا به میزبانی جده عربستان، رسانه‌های سیاسی و اجتماعی ایتالیایی تلاش آل سعود را در راستای آشتی با جهان، مشمئزکننده دانستند.

سرویس ورزش مشرق – قتل وحشتناک و به قول نویسنده ایندیپندنت، مادون حیوانی جمال خاشقجی، توسط آل سعود به زعم مقامات این خانواده سلطنتی با برگزاری چند اوپن تنیس، میزبانی از فرمول یک، فینال یا سوپر جام باشگاهی چند کشور اروپایی و چند فرش قرمز دیگر در دنیای ورزش و شاید هالیوود از ذهن مردم جهان پاک می‌شود و عربستان بار دیگر وجهه دروغین خود یعنی دوستدار صلح و سازندگی در جهان را پیدا می‌کند.

مردم جهان اینچنین هستند یا نه، قضاوتش با تاریخ اما رسانه‌های اروپایی به خصوص رسانه‌های نسبتاً مردمی و مستقل دستکم در چند ماه گذشته ثابت کرده‌اند که کوتاه نیامده و فریب زرق و برق آل سعود را در هتل‌های رویایی و میزبانی عجیب و غریب آنها نخواهند خورد.

هم از سوی میلان و هم از سوی یوونتوس، حضور در جده عربستان به احترام مردم مظلوم یمن، فلسطین و ماجرای خاشقجی رد شده بود اما مذاکرات مقامات عربستانی با ریاست سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایتالیا و البته سهامدار شدن یوفا و فیفا در این عرصه باعث شد همه این ابراز نظرها پس از چند ضیافت شام و وعده‌های طلایی رنگ آل سعود تکذیب شود و در نهایت مقرر شد سوپرجام ایتالیا در جده عربستان کلید بخورد.

رسانه‌های سیاسی ایتالیا از اصطلاح سیرک جده استفاده کردند و برای دو باشگاه میلان و یوونتوس که حاضر شدند در چنین شرایطی این بازی را برگزار کنند، ابراز تأسف کردند، جمع کثیری از هواداران دو آتشه میلان و یوونتوس نیز شانس تماشای بازی تیمشان را از دست دادند و گویا احساسات هزاران هزار، هوادار ایتالیایی برای مدیران این دو باشگاه در قبال پول نجومی که از عربستان دریافت می‌شد چیز مهمی نبود.

یوونتوس با درخشش کریستیانو رونالدو به پیروزی رسید و جشن قهرمانی برگزار کرد و میلان تن به شکست داد.

اما شکست واقعی را فوتبال ایتالیا متحمل شد که در نظر جامعه جهانی فوتبال، اخلاق و ذات پاک این ورزش را زیر پا گذاشت و به ازای بسته‌های وسوسه انگیز دلار، امتیاز میزبانی از چنین بازی بزرگ و مهمی را به رژیم کودک کش و خارج شده از دایره اخلاق و انسانیت، هدیه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    11 8
    سلام دقیقا درست گفتید
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    23 18
    چرا این حرف ها را می زنید. مگر میشه که ورزش آنهم فوتبال سیاسی باشد؟؟؟!!!!!
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    حسادت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس