ابراهیم کالین نمایه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی خود، ضمن تایید ارائه پیش‌نویس سند پنج محوری واشنگتن به آنکارا درباره خروج از سوریه، گفت، منطقه امن پیشنهادی شمال سوریه تحت کنترل ترکیه خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که طبق مذاکراتی با آمریکا داشته‌اند، منطقه امن پیشنهادی در شمال سوریه، در اختیار آنکارا قرار خواهد گرفت.

کالین در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا بعد از جلسه کابینه دولت ترکیه، با ادعای اینکه هدف این کشور از مداخله در ادلب، تأمین امنیت جان و مال مردم سوری بود، گفت: «مبارزه علیه تروریسم و گروه‌های تروریستی که ترکیه را هدف بگیرند، در تمام مناطق ادامه خواهد یافت».

بیشتر بخوانید:

ترکیه: برای عملیات در شمال سوریه از کسی اجازه نمی‌گیریم

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی درباره پیشنهاد هیأت آمریکایی برای فروش سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت به ترکیه، گفت که این پیشنهاد هیچ ارتباطی با قرارداد خرید سامانه‌های S-۴۰۰ از روسیه ندارد.

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه همچنین با تأیید گزارش پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» درباره پیش‌نویس سندی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته به آنکارا ارائه کرده، توضیح داد که او یادداشتی ۵ بندی و غیرالزام‌آور درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به طرف ترکیه‌ای داده است.

این پایگاه خبری پنج روز پیش نوشته بود که از طریق منابع اطلاعاتی خود متوجه شده که ولتون هیأت همراه، پیش‌نویس پنج محوری را با خود به آنکارا بردند که موضع آمریکا در موارد خاصی شامل عقب‌نشینی از سوریه و حمایت از شبه‌نظامیان کُرد را در بر داشت (+). یکی از موارد ذکر شده در این پیش‌نویس، باقی‌ماندن نظامیان آمریکایی از پایگاه «التنف» برای مقابله با نفوذ ایران بود.

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا ۲۸ آذر گذشته، اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد.

آمریکایی‌ها بدون مجوز دولت قانونی سوریه در خاک این کشور حضور دارند.

بولتون پیشتر در سفر به فلسطین اشغالی، گفته بود شرط خروج نظامیان آمریکایی از سوریه این است که ترکیه متعهد شود به شبه‌نظامیان کُرد که متحدان واشنگتن هستند، حمله نکند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تمام ۲۰۰۰ نیروی نظامی این کشور سوریه را ترک می‌کنند، چراکه به گفته وی گروه تروریستی «داعش» شکست خورده و کشورهای همجوار سوریه این توان را دارند که باقی‌مانده‌های این گروه را از میان بردارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    6 9
    این یعنی دیگر سوریه هیچ وقت یک کشور متحد مانند سابق نخواهد شد.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
      13 5
      اصلا این فکر رو نکن، شک نکن محور مقاومت تمام خاک سوریه رو از لوث وجود تروریستها (چه کردهای ی پ گ و چه بوزگوردهای النصره و ارتش آزاد عردوغانی) پاکسازی خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس