به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی دو پست درباره خانم بهجت افراز از بانوان مبارز و انقلابی منتشر کرد و نوشت:

نحوه آشنایی خانم بهجت افراز با امام خمینی (ره)

خانم بهجت افراز ملقب به "ام‌الاسراء"، از بانوان انقلابی که سابقه خدمت در اداره اسراء و مفقودین جنگ تحمیلی را هم در کارنامه دارد، دار فانی را وداع گفت. وی در بخشی از خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است درباره نحوه آشنایی خود با امام خمینی می‌گوید:

«پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، مردم کم‌کم با نام امام خمینی آشنا شدند. من نیز از سال ۱۳۴۲، با نام حضرت امام آشنا شدم. آشنایی من به این صورت بود که ایام عید از شیراز به جهرم رفته بودم و شنیدم در قم تظاهرات شده و آیت‌الله خمینی علیه شاه مبارزه می‌کنند؛ ما از اینکه چنین برنامه‌ای در قم وجود داشت، خوشحال بودیم. در سال ۱۳۴۲، مردم شیراز نیز در هواداری از حضرت امام با حکومت شاه، درگیر و افرادی شهید شدند. جهرم هم از این مسائل بی‌نصیب نبود.»

برگی از مبارزات خانم بهجت افراز با رژیم پهلوی

خانم بهجت افراز ملقب به "ام‌الاسراء"، از بانوان انقلابی، دار فانی را وداع گفت. وی که در سال ۱۳۴۲ با اندیشه‌های امام خمینی آشنا شده بود، از سال ۱۳۵۶ تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تظاهرات انقلابی حضور داشت. وی در بخشی از خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است در این رابطه می‌گوید:

«از سال ۱۳۵۶ که اولین تظاهرات شروع شد، ما در تظاهرات شرکت کردیم. و باید گفت اولین فریاد الله اکبر در منطقه غرب تهران از منزل ما بلند شد.» وی ادامه می‌دهد: «در این ایام، هر جا که راهپیمایی و تظاهرات بود، شرکت می‌کردیم و تمام اطلاعیه‌های حضرت امام به دست ما می‌رسید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    3 2
    سال 1356که نود ونه درصد مردم تو راهپیمایی شرکت کردن.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    3 0
    نگفتید چرا شد ام‌الاسراء؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس