سید سعیدرضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: احزاب و جریان های سیاسی با هر گرایشی نباید دخالتی در حوزه تصمیم سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند.

به گزارش مشرق، سید سعیدرضا عاملی امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم به خاطر اعتمادی که به من حقیر داشتند. من شایسته این جایگاه نیستم و خود را سزاوار این موقعیت نمی دانم ولی با توکل بر خدا کار خود را آغاز می‌کنم.

وی افزود: از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم. از رئیس جمهور که به حقیر اعتماد کرد سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

عاملی تصریح کرد: این جلسه بیشتر برای تشکر از خدمات دکتر مخبردزفولی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است ولی چند موردی در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که به آن اشاره می‌کنم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این شورا میراث شهدا و وام دار فرزندان شهدا است. سال‌ها باید بگذرد تا ما جایگاه شهدا را درک کنیم. خیلی مواقع این جایگاه نادیده گرفته می‌شود. باید ایام بگذرد تا ما موقعیت آنها را درک کنیم چرا که هر چقدر به آنها بدهد جای حضور پدر را نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه پیگیری و رصد موضوعات شورا را دارد و کار اصلی در شورا صورت می‌گیرد اما به عنوان دبیر شورا، بحثی که به آن اشاره می‌کنم این است که اساس تمام این تلاش‌ها برای چیست؟ تمام این تلاش‌ها، تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد باید منتهی به آرامش مردم شود. مقام معظم رهبری به اعضای شورا تأکید کرده‌اند سیاست‌هایی که دنبال می‌کنید توجه کنید مردم آزار نبینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فرهنگ باید همدل‌تر باشیم. برای من به عنوان یک طلبه و معلم بسیار سخت است که این تعارضات سیاسی گاهی باعث می‌شود ما حتی مسئله را نتوانیم تشخیص دهیم.

عاملی ادامه داد: احزاب سیاسی و جریان‌های سیاسی با هر گرایشی نباید دخالتی در حوزه تصویر سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند. این شورا به دنبال اقتدار علم است.

وی افزود: کار در حوزه فرهنگ بسیار سخت است. شاید یکی از عناصر ظریف فرهنگ، ارتباطات است. ارتباطات، اختلال را رفع می‌کند. اولین کاری که شورای عالی عهده دار آن بوده ارتباط با نسل دانشگاهی و درک نسل دانشگاهی بوده است. اجرایی شدن مصوبات شورا، مستلزم همراهی و همدلی بیشتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ریاست جمهوری ادامه تدابیر رهبری هستند و من امیدوارم اسناد نیمه اجرایی که وجود دارد را در شورا اجرایی کنند.

عاملی گفت: ما در این مسیر پیرو اندیشه و حکمت رهبری هستیم و رهبری انتظار دارند اهل اندیشه باشیم و خردمندانه این مسیر را طی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس