استرالیا و سوریه

در آخرین روز دیدارهای گروه دوم جام ملت های آسیا سوریه که دو بار موفق به جبران گل های استرالیا شده بود، در آخرین دقیقه بازی مقابل استرالیا باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش مشرق، روز دوم از دور سوم مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه) با دو دیدار از گروه B رقابت‌ها پیگیری شد و حکم به دومی استرالیا و حذف سوریه و امیدوار شدن فلسطین به صعود به عنوان تیم سوم داد.

* استرالیا ۳ - سوریه ۲
گل‌ها: آور مابیل (۴۱)، کریس ایکونومیدیس (۵۴) و توماس روگیک (۳+۹۰) برای استرالیا و عمر خربین (۴۳) و عمر السومه (۸۰) برای سوریه
اخطار: ماسیمو لونگو از استرالیا و حسین الجواید از سوریه

سوری‌ها بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه ۱۷، عمر السومه در محوطه جریمه استرالیا صاحب توپ شد ولی پرچم کمک داور بالا رفت تا حرکت این بازیکن گلزن نیز متوقف شود.

آور مابیل در دقیقه ۴۲ با شوتی زیبا دروازه سوریه را گشود و تیمش را پیش انداخت. این مهاجم سودانی الاصل، درخشش خود در تیم ملی استرالیا را با این گل ادامه داد. با این حال برتری استرالیا زیاد طول نکشید و عمر خربین در روز تولدش توانست گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم کریستوفر ایکونومیدیس توانست در دقیقه ۵۴ بار دیگر تیمش را پیش بیندازد. هر چند سوری‌ها معتقد بودند در این صحنه توپ از خط دروازه عبور نکرده است. چند دقیقه بعد توپ به دستان میلیاگان برخورد ولی داور اعتقاد به پنالتی نداشت و همین باعث اعتراض شدید هواداران و بازیکنان سوری شد.

در دقیقه ۷۴ ضربه آپوستولوس جیانو به شکلی خطرناک به دیرک دروازه سوریه اصابت کرد و راهی دروازه نشد.

در ثانیه‌های پایانی و در دقیقه ۳+۹۰ تام راجیک دروازه سوریه را با یک شوت از راه دور باز کرد. این گل به منزله حذف سوریه از جام ملت‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

فلسطین در چه صورت حریف ایران در یک هشتم نهایی خواهد شد؟

* فلسطین صفر - اردن صفر
اخطار: تامر صیام از فلسطین و سعید المرجان و عناس بنی‌یاسین از اردن

در دیگر دیدار این گروه اردن، تیم شش امتیازی رقابت‌ها در حالی برابر فلسطین قرار گرفت که خیالش بابت سرگروهی در این گروه راحت بود.

شادی شعبان، بازیکن فلسطین در اواسط نیمه نخست، شوت سهمگینی به سمت دروازه اردن زد که با فاصله کم به بیرون رفت. بازیکنان اردن با کنترل جریان بازی سعی در کم کردن سرعت بازی داشتند و موقعیت‌های حریف را خنثی کردند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز تلاش دو تیم راه به جایی نبرد تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و فلسطین با ۲ امتیاز و بدون گل زده، برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم امیدوار باشد.

با این نتایج، اردن با ۷ امتیاز در صدر جدول گروه B جای گرفت و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها صعود کرد. استرالیا هم با ۶ امتیاز و کسب رتبه دوم گروه، صعود خود را به عنوان تیم دوم به جمع ۱۶ تیم پایانی مسابقات قطعی کرد. اردن در دور یک‌هشتم نهایی به مصاف بهترین تیم سوم گروه‌های C،A یا D که بحرین است باید برود. استرالیا هم مقابل تیم دوم گروه F که یکی از تیم‌های ژاپن یا ازبکستان خواهند بود، صف‌آرایی می‌کند.

فلسطین هم که با ۲ امتیاز در جایگاه سوم گروه قرار گرفت، باید منتظر نتایج تیم‌های دو گروه E و F باشد تا ببیند می‌تواند به عنوان بهترین تیم سوم این سه گروه به دور یک‌هشتم نهایی راه یابد یا خیر. در صورت صدرنشینی ایران در گروه D، یکی از تیم‌های سوم E، F و B در این مرحله به مصاف شاگردان کارلوس کی‌روش می‌روند که اگر فلسطین صعود کند این تیم حریف احتمالی ایران در یک هشتم نهایی خواهد بود.

جدول رده‌بندی گروه B مسابقات جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    19 4
    حذف سوریه چه تلخی‌ برای ما ایرانیان داره جناب نویسنده؟!! هرچی‌ از تیمهای عربی‌ حذف بشن به نفع فوتبال آسیا و ایران هستش.
  • فرهاد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    20 6
    دم استرالیا گرم لذتی که تو حذف سوریه عراق هست تو هیچی نیست با آرزوی حذف فلسطین
  • DE ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    26 5
    والا من با هر عربي برخورد داشتم، با ايران و ايراني خوب نبوده، حالا شماها داستانسرايي كنيد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس