2.JPG

مناظره علیرضا زاکانی و سیدمصطفی تاجزاده با موضوع بررسی وقایع سال ۷۸ و فتنه ۸۸ برگزار شد.

به گزارش مشرق، مناظره علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و سیدمصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات با موضوع بررسی وقایع سال ۷۸ و فتنه ۸۸ برگزار شد.

زاکانی: حوادث ۷۸ و ۸۸ حلقه مفقوده پیوستگی قدرت و ثروت است

علیرضا زاکانی در ابتدای این برنامه اظهار داشت: معتقدم ارزش مردم و اسلام و اهمیت رهبری دینی در انقلاب مشخص شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب به پیروزی رسید و عزت فراهم شد، گفت: پرونده استبداد بسته شد و نطام سلطه به چالش کشیده شد.

زاکانی ادامه داد: در مسیر طی شده هرکجا به اسلام عمل کردیم و نوکری مردم را پیشه کرده و تبعیت از رهبری داشته‌ایم، موفق شده‌ایم و هرکجا غیر از این عمل کرده‌ایم ضرر کرده‌ایم.

نماینده سابق مجلس دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را افتخارآمیز دانست و گفت: توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم و ضعف‌هایی هم داریم. چون هم دشمن بیرون داریم و هم موانع داخلی. گرچه چهل سال هم برای تحقق اهداف، زمان بلندی نیست.

وی با بیان اینکه دشمن خارجی مشخص است و آمریکا و صهیونیسم است، تصریح کرد: مانع درونی هم مشخص است؛ ضد انقلاب و همه ریزش‌های انقلاب که به واسطه طمع یا خوف همراه شده بودند و یا سختی راه یا دنیاطلبی باعث شد مسیر انقلاب را ترک کنند.

زاکانی ادامه داد: معتقدم اهمیت مانع داخلی از دشمن خارجی بیشتر است. آنچه به موانع داخلی مربوط می‌شود، پرستش خدایگان دروغین است؛ یعنی پرستش قدرت، ثروت و بیگانه.


وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با سه ضلع ثروت‌اندوزی نامشروع، قدرت‌طلبی و تبعیت از بیگانه به جان انقلاب افتاده‌اند، افزود: این سه ضلع با ایجاد بحران برای جامعه شرایط را به سمتی می‌برند که مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند.

زاکانی ادامه داد: اگر عقب‌افتادگی می‌بینیم عاملش بیش از همه، موانع داخلی است. اگر شعار استقلال و آزادی و پیشرفت مادی و معنوی و حمایت از مظلومان دنیا با موانعی روبه‌رو است، عامل اصلی تحقق آنها این موانع درونی است.

زاکانی با بیان اینکه ما اول انقلاب دارای تجربه و امکانات لازم نبودیم، گفت: اما امروز بعد از چهل سال کسی آزمون و خطا را نمی‌پذیرد؛ هم تجربه داریم هم امکانات مادی و معنوی و جوانان فرهیخته‌ای که می‌توانند امور کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کشور را از مخمصه‌هایی که هست نجات دهند.

زاکانی ادامه داد: امروز باید روح خودباوری را احیا کرد و امید را برگرداند تا به تعبیر بنده انقلاب سوم را رقم بزند.

نماینده سابق مجلس گفت: کسانی که در سه ضلع قدرت‌طلبی، ثروت‌اندوزی و بیگانه‌پرستی قرار دارند، مسیری را می‌روند که در آن مافیای پنهان حضور دارد و بین اینها پیوند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بزرگی وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه برای این افراد، دین و مردم هیچ اهمیتی ندارد اظهار داشت: نه تعریفی از اصلاحات حقیقی دارند نه چیزی، فقط ایجاد چالش برای انقلاب را دنبال می‌کنند؛ اموال مردم را غارت می‌کنند و در امور سیاسی اگر بتوانند دست در جیب دانشجو می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه پیوستگی قدرت و ثروت در کشور بیداد می‌کند، تصریح کرد: حادثه ۷۸ و ۸۸، حلقه‌های مفقوده همین جریان است. عوامل ۷۸ همان آفرینندگان ۸۸ هستند. اساس پیوستگی اینها هم دعوای قدرت و ثروت و تبعیت از بیگانه است.

وی درباره حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ گفت: در کوی دانشگاه اتفاقی که افتاد این بود که عده‌ای در عرصه سیاسی کم آوردند و در ازای تیتری که روزنامه سلام زد، وزارت اطلاعات خاتمی شکایت کرد و آن روزنامه بسته شد. نشریاتشان هم دست به تهدید زدند.

زاکانی ادامه داد: همان شب و در حالی که ایام امتحانات بود، در کوی دانشگاه عده قلیلی جمع می‌شوند و شروع به آشوب می‌کنند؛ مهد کودک را آتش می‌زنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند. این‌ها مسائلی است که مورد اشاره کسی قرار نمی‌گیرد و همه از ورود پلیس صحبت می‌کنند؛ این در حالی است که قبل از آن، شکستن قانون و حریم مردم شروع شد.

زاکانی: دوستان تاج‌زاده فقط یک طرف را محکوم می‌کنند

زاکانی با بیان اینکه یک نفر را گروگان گرفتند و آزاد کردند و سه نفر دیگر را گروگان گرفتند، گفت: در نهایت موسوی لاری دستور برخورد داد و برخورد بسیار غلطی هم صورت گرفت ما هم اخلال اولیه را محکوم می‌کنیم هم ورود به کوی را. ما از اول هر دو را محکوم کرده‌ایم، اما دوستان تاج‌زاده فقط یک طرف را محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم تخریب کرد اما اشتباه کرد، گفت: اما در داخل کوی هم اتفاقاتی افتاد. کشته‌سازی شد و انواع اتفاقات رخ داد. ما هم ضرب و شتم را محکوم می‌کنم و هم آشوب‌ها را، اما پلیس هم هفتاد مجروح داد و سه پلیس شهید شدند و یک نفر به نام عزت ابراهیم‌نژاد با کلت ۴۵ از دنیا رفت.

نماینده سابق مجلس حادثه کوی دانشگاه را یک سناریو از پیش تعیین‌شده دانست و گفت: ماحصل آن این بود که حیثیت نظام را ببرد و مسیری را برود که انقلاب و نظام دچار چالش بشود.

وی ادامه داد: در آن قضیه به همراه جمعی از دانشجویان وارد عرصه شدیم. من آبادان بودم و در بازگشت، مستقیم به کوی دانشگاه رفتیم که تاج‌زاده و دیگران داخل کوی بودند. وضع اسفناک بود؛ خودم را بین دانشجویان و نیروی انتطامی حایل کردم و گفتم نزنید.

زاکانی ادامه داد: چیزی که آن زمان برای من واضح شد این بود که تاج‌زاده و دوستان علاقه ندارند قضیه جمع شود بلکه برخی مسئولین از جمله مصطفی معین هم با استعفا کردن شعله آتش را بیشتر کنند.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در آن ماجرا کسی کاری به حق و حقوق دانشجو نداشت گفت: محصول این کار، تبدیل به زخم کهنه‌ای شد بر پیگر چهل ساله نظام.

زاکانی با بیان اینکه تاج زاده و دوستان همیشه دم از آزادی می‌زنند، گفت: ما درخواست تجمع کردیم. مدیرکل آقای تاج‌زاده یعنی آقای حق‌شناس زنگ زد و گفت تاج‌زاده می‌خوهد شما را ببیند. شما اولین گروهی هستید که درخواست تجمع داده‌اید؛ بیایید با دفتر تحکیم تجمع خود را برگزار کنید.

زاکانی: آقای حق‌شناس گفت مرزبندی خودت را تغییر بده

وی خاطرنشان کرد: به آقای حق‌شناس گفتم من دفتر تحکیمی‌ها را خودی نمی‌دانم؛ آن‌ها به دنبال شعله‌ور کردن آتش هستند اما ما می‌خواهیم قضیه را بخوابانیم. آقای حق‌شناس گفت مرزبندی خودت را تغییر بده و تبدیل به خشونت‌طلب و غیر خشونت‌طلب بکن تا نهضت آزادی هم بتواند در تجمع شما شرکت کند. من هم گفتم وای به حال مملکتی که شما مدیرکل سیاسی وزارت کشور آن هستید؛ چرا که همه این آتش‌ها از سفره نهصت آزادی بلند می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه در جلسه‌ای که برگزار شد، موسوی لاری و ربیعی و سایرین فشار آورند که تجمع را برگزار نکنید و یک تجمع برگزار کنید، گفت: گفتیم ما دنبال حق دانشجو هستیم و تجمع خود را برگزار می‌کنیم. تاج‌زاده گفت شما مجوز نگرفتید؛ ما هم گفتیم چند روز است همه دارند بدون مجوز هر کاری دوست دارند می‌کنند؛ ما هم بدون مجوز برگزار می‌کنیم، مگر اینکه شما رسماً اعلام کنید که نمی‌توانید تجمع برگزار کنید.

وی افزود: چند روز بعد وزارت کشور اعلام کرد که مجوز برگزاری تجمع ندارید. ما که به عنوان دانشجو می‌خواستیم برویم تجمع برگزار کنیم نگداشتند، اما همان روز میدان را به علی افشاری و دوستان دادند؛ لذا شعار آزادی که آقای تاج‌زاده و دوستان‌شان می‌دهند، دروغ است و آن‌ها دیکتاتورهای به تمام معنا هستند و اسم آزادی لق‌لقه زبان‌شان است.

تاجزاده: برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم

در این مناظره مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: جامعه ما بشدت نیازمند گفت و گو هست و ای کاش هرچند در صدا وسیما و رسانه‌های داخلی انجام شود.

وی افزود: صدا وسیما از این جهت در طول ۲۰ سال چنان ضعیف عملکرده که به زیان ده ترین نهاد عمومی کشور تبدیل شده است.

تاجزاده با بیان اینکه من تمایل داشتم این بحت در دانشگاه انجام شود ولی آقای زاکانی مایل نبود گفت: در مورد ۷۸ معتقدم برای کشف حقیقت باید بدون تسامح اتفاقات را نقد کنیم ولی برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم و باید از سرمایه و تخصص همه ایرانیان استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیأتی به پیشنهاد خاتمی برای اتفاقات ۱۸ تیر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد گفت: در آن جمع که کمتر ۱۰ روز پس از ۱۸ تیر تشکیل شده بود بعد از تحقیقات مفصل می‌دانی و … نهایتاً گزارشی ارائه شد که در اختیار رهبری گذاشته شد و برای اولین بار از رادیو و تلویزیون خوانده شد.

تاجزاده با بیان اینکه صحبت‌های چند دقیقه‌ای زاکانی چند دروغ دارد تصریح کرد: اولین سوالی که در آن کمیته مطرح کردیم این بود که این راهپیمایی جدید است که قبلاً هم اتفاق افتاده و نتیجه آن شد که حداکثر ۱۴ مورد در همان سال تجمع اتفاق افتاده است.

وی افزود: تا الان بعد از ۲۰ سال هیچ سرنخی پیدا نشده که این حرکت دانشجویان حرکتی سازماندهی شده برای از بین بردن آبروی جمهوری سلامی بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: فرق من با زاکانی و دوستانشان این است که به بخشی از نظرات رهبری انتقاد دارم و ایشان هم همینطور است ولی رویش نمی‌شود بگوید. ایشان حرف رهبری را می‌شنود ولی می‌گوید باید تمام حرف‌های رهبری را شنید.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی تا این لحظه نتوانسته ثابت کند که دانشجویان حرکتی تحریک شده از طرف دیگران انجام دادند گفت: آن قدر تجمع آرام بود که بعد از انجام آن بنر و پاترول یوسف آباد به مقر خود برگشته است.

تاجزاده افزود: سپاه و نیروی انتظامی سندی بدهند که ۲۰ سال پیش فلان نهاد حرکت تحریک‌کننده و سازمان یافته انجام داده است.

شما جرأت ندارید گزارش مجلس ششم درمورد ۲۵ خرداد ۸۸ را منتشر کنید

وی در مورد چرا بخشی از این مناظره با بیان اینکه آنقدر تناقض در صحبت‌های زاکانی زیاد است که نمی دانم از کجا شروع کنم خاطرنشان کرد: شما می‌گوئید دو طرف را محکوم کردیم درصورتی که یکطرف را در بیانیه تان محکوم کردید.

تاجزاده با بیان اینکه مشخص به ما بگویید شروع دانشجویان از ساعت نه و نیم را چطور مطرح کنیم تصریح کرد: شما جرأت ندارید گزارش مجلس ششم درمورد ۲۵ خرداد ۸۸ را منتشر کنید. شما که آن قدر شجاعت دارید این گزارش را منتشر کنید.

وی افزود: بیست سال برای سازمان‌های اطلاعاتی ایران کافی نیست که بفهمند این تظاهرات سازماندهی بوده است یا نه؟ سازمان‌هایی که جاسوس اسرائیلی را در عرض چند ماه دستگیر می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اصلاحات ضمن تاکید بر اینکه پدیده‌ای بنام لباس شخصی‌ها داریم که در این ۲۰ سال جنایت آفریده‌اند گفت: طبق گزارش شوری عالی امنیت ملی در آن شب چند نقش مخرب ایفا می‌کنند. نقش اول درگیری به دانشحویان نقش دوم تحریک کمیته برای ورود به دانشگاه است.

تاجزاده با بیان اینکه گروه فشار عامل حادثه کوی بود و نقش مخرب را این نیروی انتظامی و دانشجویان را ایفا می‌کرد گفت: چرا یعد بیست و پنج سال با ابن گروه فشار برخورد نمی‌شود در حالی که با هر وسیله‌ای عامل ایجاد بی‌نظمی می‌شوند.

بعد از بیست سال ضارب عزت ابراهیم نژاد پیدا نشده است

وی در پاسخ به سوال زاکانی درمورد دلیل عدم اعطای مجوز تجمع به بسیج دانشحویی گفت: خیلی از ملت نمی‌دانند داستان را گفت: آن روزها چنان فضای جامعه ملتهب بود که مجوز تجمع نیازمند مجوز کل شورای تأمین بود. من مجوز ندادم از آقای لاریجانی می‌گرفتید. بدلیل اینکه بنا بر این بود دانشگاه باهم با هر نوع خشونتی برخورد کند و این‌طور نباشد که امروز به این دانشجویان مجوز دهیم و فردا گروه‌های دیگر دانشحویی مجوز بخواهند.

وی با اشاره به نابیناشدن فردی در جریان حادثه کوی دانشگاه بر اثر گاز اشک آور افزود: این چه لباس شخصی است که سلاح و گاز اشک اور دارد و آدم کور می‌کند و ضارب راست راست راه می‌رود. بعد از بیست سال ضارب عزت ابراهیم نژاد پیدا نشده است گفت: اینجا مسائلی است که مردم باید بدانند و باید صریح و روشن به مردم بگوییم.

زاکانی خطاب به تاج‌زاده: همیشه به دانشجو هزینه تحمیل کرده‌اید تا خودتان رشد کنید

در ادامه مناظره، زاکانی با اشاره به گزارش قرائت شده از سوی تاج‌زاده گفت: وقتی روزنامه طوس بسته شد، معاوت دانشجویی وزارت علوم بیانیه داد و این نطفه حرکتی جدید بود. درواقع این جریان وقتی کم می‌آورد برای اهداف خود به دانشجو متوسل می‌شوند.

زاکانی گزارش قرائت‌شده توسط تاج‌زاده را غیرقابل خدشه دانست و گفت: مشکل گزارش این است که ناقص و یکسویه است؛ چرا که در مجلس هفتم در کمیسیون اصل ۹۰ موضوع بررسی شد و در آخرین روزهای مجلس هفتم، گزارش آن خوانده شد و بنا بر این شد که از آقای نظری عذرخواهی کنند و خاتمی به‌عنوان رئیس‌جمهور به دستگاه قضایی معرفی شوند

وی ادامه داد: بعداً هم در دادگاه، آقای کوهی و انصاری و دیگران آمدند و خلاف گزارشی ثابت شد که تاج‌زاده قرائت کرد. فرماندهان سپاه هم به آن اعتراص کردند.

زاکانی ادامه داد: گزارش آقای تاج‌زاده، زمینه‌های حادثه را نمی‌بیند و آشوب‌های قبلی را مورد توجه قرار نمی‌دهد و از لحظه‌ای که در صحنه حضور می‌یابد شروع به روایت‌گری می‌کند و جلو می‌آید.

وی خطاب به تاج‌زاده گفت: همیشه به دانشجو هزینه تحمیل کرده‌اید تا خودتان رشد کنید.

زاکانی ادامه داد: من از همان ابتدای ماجرای کوی دانشگاه گفتم نیروی انتظامی اشتباه کرده است. اگر شما یک بار به کوی دانشگاه رفته‌اید، من در آنجا زندگی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه قانون می‌گوید نیروی انتظامی اگر جرم مشهودی ببیند می‌تواند وارد شود ولو به حریم خصوصی، گفت: به دلیل اینکه قانون مشخصی در این باره وجود ندارد، عوامل اغتشاشات تیر ۷۸ را تحت قانون اراذل و اوباش محاکمه کردند.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی ادامه داد: من از ابتدا درگیر بودم و نمی‌گذاشتم نیروی انتظامی با دانشجویان درگیر شوند.

نمی‌دانم امروز با کدام تاج‌زاده روبه‌رو هستم؟ چریک یا برانداز؟

زاکانی با بیان نمی‌دانم امروز با کدام تاج‌زاده روبه‌رو هستم، گفت: امروز طرف ما تاج‌زاده چریک است یا تاج‌زاده پشیمان یا تاج‌زاده برانداز؟

وی افزود: آقای تاج‌زاده برخی از فرمایشات رهبر انقلاب درباره کوی دانشگاه را از رو می‌خواند؛ آیا حاضر هستید همه حرف‌های رهبر انقلاب در این موضوع را بخوانید؟

نماینده سابق مجلس افزود: همان دادگاه آیت‌الله هاشمی شاهرودی که شما از ایشان خواندید، سردار نظری را تبرئه کرد و رای دادگاه بعد از تحقیقات میدانی مشخص شد و آقای خاتمی و دیگران محل اتهام قرار گرفتند؛ بخصوص آقای خاتمی که روز بعد از ماجرا در همدان صحبت کرد و از یک آشوب بزرگ حرف زد.

زاکانی با بیان اینکه با جریانی روبه‌رو هستیم که به راحتی دروغ می‌گوید، خطاب به تاج‌زاده گفت: گزارش دادگاه و مجلس هفتم را هم بخوانید. تا زمان تهیه گزارشی که تاج‌زاده خواند، آن مقدار از مسائل روشن شده بود اما بعد مشخص شد ابعاد موضوع چیز دیگری بوده است. من در جلسات بعد گزارش‌های مجلس و دادگاه را هم می‌آورم می‌خوانم.

وی ادامه داد: من مسئول بسیج دانشحویی بوده‌م و امروز آقای تاح‌زاده دارد اطلاعیه‌هایی را می‌خواند که ما منتشر کرده‌ایم؛ این خنده‌دار است. من با نفاق مخالفم و متاسفانه شما نان امام را می‌خورید و عکس امام را بالای سر می‌زنید اما اعتقادی به ولایت‌فقیه ندارید.

زاکانی افزود: همه فرمایشات اقا روی چشم من قرار دارد و همه آن‌ها را قبول دارم برخلاف چیزی که شما ادعا می‌کنید.

تاج‌زاده: آقای زاکانی بگویند با توقیف فله‌ای مطبوعات و نظارت استصوابی مخالفند یا موافق؟

تاج‌زاده افزود: آقای زاکانی که موافق آزادی هستند بگویند با توقیف فله‌ای مطبوعات و نظارت استصوابی مخالفند یا موافق؟

وی در بخش دوم مناظره در جواب زاکانی پیرامون اسامی فعالین حوادث کوی دانشگاه و اظهارات وزیر اطلاعات درمورد ترور نظری گفت: وزارت اطلاعات در دست رهبری بوده است و حتی دعوای احمدی نژاد با ایشان بر سر دخالت احمدی نژاد در وزارت اطلاعات بود.

تاجزاده در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات زاکانی افزود: جمعه بعد از ظهر به کوی رفتم و تمام تلاشم این بود که بچه ها در کوی بمانند و علت هم این بود که فضای بیرون ملتهب بود.

وی با بیان اینکه بغل کوی یکی تیر خورده است گفت: فرد را به بیمارستان انتقال دادند و من به آقای ظفرقندی زنگ زدم گفتم چند ساعت زنده نگهش دارید تا دانشجویان آرام شوند.

تاجزاده با بیان اینکه چرا گزارش را منتشر نمی کنید؟ گفت: قوه قضاییه که دست رهبر بوده است؟ چرا دستور نمی دهد کسی که نظری را ترور کرد محاکمه کنند؟ بعد از بیست سال چرا تکلیف کشته هایی چون عزت ابراهیم نژاد را مشخص کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه از افتخاراتمان این است بدون اینکه اجازه یک تیراندازی بدهیم گفتیم بدون تیراندازی و کشتار ماجرا را جمع کنیم. همچنین اجازه انجام بازی دربی را دادیم هرچند احتمال ناآرامی در ورزشگاه را می دادیم ولی برگزار شد و اتفاقی هم نیفتاد.

زاکانی: چهل سال است که به دنبال بحران‌سازی و سوءاستفاده هستید

زاکانی با بیان اینکه شما نیروی انتطامی را محکوم می‌کنید و این جفاست، تصریح کرد: اصل سنگ زدن و رفتن به داخل کوی محکوم است؛ از طرف هرکسی باشد.

وی ادامه داد: من طرف دانشجو هستم و می‌گویم این ظلم به دانشجو است که سیاسیونی نظیر حجاریان می‌گویند دانشجویان حداکثر توزیع‌کننده تفکرات ما هستید.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شما ارزشی برای جنبش دانشجویی قائل نیستید گفت: چهل سال است که به دنبال بحران‌سازی و سوءاستفاده هستید و دیگر ماجرا شده است.

زاکانی ادامه داد: باید تحقیق شود که روزنامه سلام به چه دلیلی آن نکته سعید امامی را منتشر کرد و وزارت اطلاعات چرا شکایت کرده است. بحث من ناقص بودن حرف شماست؛ من هر دو طرف را محکوم می‌کنم ولی شما یک بار هم سنگ‌پران‌ها را محکوم نمی‌کنید.

وی ادامه داد: بنده نفاق دارم یا روزنامه‌هایی که کشته‌سازی کردند؟ بنده خشم فروخفته دانشجویان در مقابل زیاده‌خواهی شما هستم و گذشت نمی‌کنم؛ چرا که من کسی نیستم که به کوی حمله کرده باشم؛ من مدافع حقوق دانشجو هستم و در تمام سال‌های فعالیت دانشحویی و مسئولیت مرتبط با آن، یک خط به صورت دانشجو نینداختم؛ فقط باب گفت‌وگو را باز کردم.

نیروی انتطامی هم اشتباه کرد وارد شد اما مقدمه آن را هم ببیند.

زاکانی: شما بگویید که چرا به ما درخواست مجوز  ندادید

زاکانی باز هم سوال خود را از تاج‌زاده تکرار کرد: شما بگویید که چرا به ما درخواست مجوز  ندادید تا به عنوان جریان دانشجویی وارد عرصه شویم و تجمع کنیم تا با دانشجوها گفت‌وگو کنیم و غیردانشجوها را از صحنه خارج کنیم؟

وی با اشاره به برخی برخوردها در سال ۸۸ گفت: امیر معتمدی که فرزند خانم بروجردی از هم‌طیف‌های شما هستند نزد من آمد و گفت می‌خواهند مرا از دانشگاه اخراج کنند. من گفتم آیا هیچ اغتشاشی انجام نداده‌ای و شیشه‌ای نشکسته‌ای؟ گفت نه؛ بعد از آن بود که بنده جلوی وزارت اطلاعات ایستادم و وزیر اطلاعات را به مجلس کشاندم و گفتم مگر از جنازه من رد بشوید که معتمدی را از تحصیل محروم کنید.

وی ادامه داد: دوستان اطلاعات گفتند موضوعات مهمی وجود دارد و من گفتم بروید بیاورید تا ببینیم.

زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: شما دارید من را محکوم می‌کنید و از روی کتاب چیزی را می‌خوانید که من در صحنه بوده‌ام و خودم سند آن هستم؟ نفاق یعنی همین.



عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به سخن تاج‌زاده درباره لباس‌شخصی‌ها گفت: لباس‌شخصی‌ها سه دسته هستند؛ یک دسته کسانی هستند که عضو ناجا هستند. در موج اول وقتی وارد کوی دانشگاه شدند همین اعضای ناحا بودند که در همه جای دنیا نیز وجود دارد.

زاکانی طیف دوم لباس‌شخصی‌ها را افرادی دانست که از روی احساس وظیفه  وارد می‌شوند و بعضا اشتباه هم می‌کنند.

وی گفت: همان موقع با برخی از اینها درگیر شدم و به من گفتتد تو لیبرال شده‌ای.

زاکانی ادامه داد گروه سوم هم رفقای شما هستند. اردیبهشت ۷۷ که دادگاه کرباسچی در جریان بود، عده‌ای جمع شدند در سردر دانشگاه تهران و به نفع او شعار می‌دادند. به ما خبر دادند که عده‌ای می‌خواهند با چاقو آن‌ها را بزنند. من با سید نظام موسوی به آنجا رفتیم و چاقو را از دستشان درآوردیم‌.

وی در پاسخ به تاج‌زاده از از ریشه لباس‌شخصی‌ها پرسیده بود گفت: بعد از حادثه مشهد، شورای‌عالی امنیت ملی به ریاست هاشمی و با حضور عبدالله نوری مصوبه‌ای را تصویب کرد که هر اغتشاشی پیش آمد مردم خودشان جمع کنند. در دولت خاتمی هم این تصویب شده بود؛ اگر مصوبه می‌خواهید این از مصوبه که مربوط به دوستان خودتان بوده است.

زاکانی ادامه داد: اینکه می‌گویید چرا ۲۵ خرداد به کوی دانشگاه ورود شده، بدانید که  ۲۴ تیر ۷۸ روحانی در شورای‌عالی امنیت ملی مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند مبنی بر اینکه حریمی وجود ندارد و اگر جرم مشهود دیدید نیروی انتظامی باید وارد شود. برای یافتن مجوز لباس‌شخصی‌ها به آن مصوبه‌ها برگردید.
 
وی خطاب به تاج‌زاده گفت: درست نیست نان لباس شخصی‌ها را بخورید و علیه آن‌ها حرف بزنید؛ برخی‌شان آدم شما هستند و برخی هم خودجوش وارد می‌شوند که اشتباه هم می‌کنند. در قضیه سخنرانی آقای سروش هم گفتم این کار را نکنید و سروش حرف می‌زند و ما هم سوال می‌پرسیم‌. درباره سفارت عربستان هم باید بگویم که از آنجا به من زنگ زدند و گفتم که غلط کردید وارد شدید.

زاکانی تصریح کرد: آقای تاج‌زاده شما بد جایی گیر کرده‌اید و با کسی روبه‌رو شده‌اید که خودش درباره برخوردهای خودسرانه موضع گرفته و مکتوب هم هست.

زاکانی در پاسخ به تاج‌زاده که علت مجوز ندادن به دانشجوها را شلوغ شدن خیابان‌ها دانست، گفت: در جلسه‌ای که آن زمان برگزار شد، مگر یادتان نیست که من گفتم ما می‌توانیم قضیه را جمع کنیم اما علی افشاری گفت شما مثل اینکه نمی‌دانید چه می‌گویید.

مسئول وقت بسیج دانشجویی ادامه داد: من گفتم جمع ‌کردن موضوع برای ما راحت است چون می‌گوییم کسانی که کارت دانشجویی دارند بمانند و ما با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم.

زاکانی در پاسخ به تاج‌زاده مبنی بر اینکه زاکانی با برگزار شدن این مناظره در دانشگاه مخالفت کرده است، گفت: اول اینکه ایام تعطیلی دانشگاه  به خاطر امتحانات است و دوم اینکه گفتم با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی باشد تا بتوان بحث کرد و بحث به شلوغ شدن و جنجال کشیده نشود.

وی با بیان اینکه اصل و ریشه موضوع لباس‌شخصی‌ها به دهه شصت و رفقای شما از جمله عبدالله گنجی برمی‌گردد، تصریح کرد: معلوم نیست با تاج‌زاده‌ای که در دهه شصت موافق افراطی‌گری است روبه‌رو هستیم یا با کسی که امروز حاضر نیست سهم خودش را بپذیرد.

زاکانی افزود: افراطی کسی است که اموال عمومی را آتش زد و شما از آن‌ها حمایت می‌کنید. افراطی کسی است که در عاشورا خیمه عزا آتش زد و موسوی که مورد حمایت شماست، آنها را مردان خداجو نامید.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه بنده در این چهل سال یکبار هم کارهای شما را نکرده‌ام، گفت: اما شما از برخورد با دانشگاه نان خودتان را می‌خورید. افراطی کسی است که فرهاد نظری را  ترور کرد و اقای یونسی بگوید آن فرد که خود آقای یونسی هم گفت دستگیر شده، کسی بوده است.

زاکانی با بیان اینکه چرا یک طرفه به قاضی می‌روید گفت: چه شد که خاتمی از سردار نظری عذرخواهی کرد؟ کار نظری را محکوم می‌کنم اما یک‌طرفه به قاضی نروید.

وی ادامه داد: منشاء افراطی‌گری توسط شما و دوستان گذاشته شده و ما همیشه محکوم  کرده‌ایم. متأسفانه دستگاه‌های اطلاعاتی خواب  هستند  و پشت پرده این مسائل را مشخص نمی‌کنند.

نماینده سابق تهران در پاسخ به این سخن تاج‌زاده که چرا گزارش مجلس هشتم درباره حمله به کوی دانشگاه در سال ۸۸ رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: آن گزارش را خودم نوشتم و باز شما چیزی می‌گویید که من در نوشتن آن نقش داشته‌ام. شما بروید از اقای کواکبیان بپرسید که وقتی سوم یا چهارم  تیر در جلسه غیرعلنی مجلس گزارش را خواندم ایشان به من گفت شد دست‌تان درد نکند که همه ابعاد ماجرا را گفتی.

زاکانی ادامه داد: شما به دنبال سند مکتوب می‌گردید در حالی که من سند حاضر هستم. اینکه می‌گویید چرا دانشجویان در سفارت عربستان با من تماس گرفته‌اند باید بگویم که آن‌جا تشکل‌های آرم‌دار تجمع کرده بودند و به خاطر آشنایی که با بنده داشتند تماس گرفتند و گرنه کسی به من وصل نیست.

وی، این ادعای تاج‌زاده که وزارت اطلاعات در دست رهبری است را دروغی شاخ‌دار دانست و گفت: در مجلس بنده و آقای نادران طرحی را دنبال می‌کردیم تا حفاظت اطلاعات را جدا کنیم و زیر نظر رهبری قرار دهیم که رهبر انقلاب  مخالفت کردند.

زاکانی در پاسخ به تاج‌زاده که گفته بود مجلس  هشتم و نهم در دست شما بوده، گفت: این دو مجلس در دست ما نبود بلکه در دست دوست شما؛ آقای لاریجانی بود. بله؛ خنده هم دارد ولی ایشان مسیری را می‌رود که شما می‌خواهید. وظیفه ما این بود که آن گزارش را تهیه کنیم اما درباره انتشار آن از لاریجانی  سوال کنید.
وی در پاسخ به زاکانی که گفته بود لاریجانی از دوستان شماست با بیان اینکه چه شده در این 10-20 ساله اینها سراغ ما می آیند گفت: ناطق نوری روزی رقیب ما بود و آن روز در کنارمان .است و علی مطهری سال 82نامه نگاری می کند که اصلاح طلبان فلان هستند و امروز کار اصلاح طلبان است.

زاکانی در پاسخ به این سخن تاج‌زاده که چطور است در جریان اصولگرایی افرادی نظیر لاریجانی و ناطق ریزش می‌کنند و به طرف جریان اصلاحات می‌آیند، گفت: از عجایب روزگار این است که در جریان اصلاحات هیج کسی فاسد نشده است تا آن‌ها او را دفع کنند. آیا یک فرد خیانت‌کار در جریان شما وجود نداشته است تا کنون حاضر به طرد حتی یک نفر هم نشده‌اید؟‌

وی افزود: بنده کاری به جپ و راست ندارم و می‌گویم همه این‌ها سر مردم کلاه گذاشتند. اینکه از ریزش امثال ناطق و لاریجانی حرف می‌زنید، باید بگویم که ناطق در ۷۶ به دنبال باطل کردن رای مردم بود که رهبری اجازه نداد و در ۸۴ هم هاشمی به دنبال این کار بود و بعد هم در ۸۸ میرحسین موسوی می‌خواست رای مردم را باطل کند که رهبر انقلاب مقابل آن ایستادند. این ربطی به چپ و راست ندارد.

وی افزود: شما یک قبیله هستید و بگویید که چرا هیچ دفعی ندارید و چرا یک فرد فاسد را طرد نمی‌کنید؟ آقای ناطق و لاریجانی کار خوب دارند کار بد هم دارند؛ ولی خیلی زشت است که شما یک  مورد دفع نداشته‌اید. هر کسی هر غلط و هر جنایتی می‌کند شما حاضر نمی‌شوید او را طرد کنید.

عضو ارشد جمعیت رهپویان با بیان اینکه شما در سال ۸۸ علیه انقلاب حرکت کردید و این که ربطی به تجمع و تظاهرات ندارد، تصریح کرد: شما مملکت را به لبه پرتگاه بردید

زاکانی از معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات پرسید: چرا شما نعل به نعل هرچه آمریکا می‌خواهد و صورتجلسه می‌کند را در داخل کشور دنبال می‌کنید؟ در جلسه بعد، این ادعا را با سند ثابت می‌کنم که چطور شما خواسته‌های آمریکا را دنبال می‌کنید.

وی افزود: دورانی که حرفی بگویید و در بروید، گذشته است و مردم در فضای مجازی از همه مسائل مطلع هستند.

 نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کار شما در ۸۸، تظاهرات نبود بلکه کودتا علیه مردم بود، تصریح کرد: درباره حصر هم هفته بعد خواهم گفت که در دیدارهایی که با کروبی و موسوی داشته‌ام چه گذشته است.

وی افزود: من که مخالف یا موافق حصر یا رفع حصر نیستم؛ روحانی برود و آن را دنبال کند.

چنانچه معرکه‌گیری جدیدی رخ ندهد، این‌ها باید محاکمه شوند. برای اینکه شما بتوانید سرتان را جلوی عرب‌هایی که با ارّه، آدم را قطعه‌قطعه می‌کند بالا بگیرید ما نمی‌توانیم از خیانت‌های سال ۸۸ گذشت کنیم؟

 زاکانی ادامه داد: در مناظره بعد، غارت‌های بعد از فتنه دوستان شما را رو می‌کنم که یکی از آنها کافی است تا یک میلیون نفر را صاحب خانوار کند.

وی با بیان اینکه فتنه آینده چهار پایه دارد، گفت: فشار اقتصادی، تشدید فقر، افزایش نارضایتی و ایجاد لشکر پابرهنگان یکی از این پایه‌هاست. ناکارآمدی و نخواستن یا نتوانستن دولت در حل مشکلات نیز پایه دیگر است.

زاکانی با بیان اینکه دعوت سیاسیون از مردم برای حضور در کف خیابان و سهم‌خواهی افرادی مثل تاج‌زاده یکی دیگر از پایه‌های فتنه را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: حجاریان می‌گوید گرفتن رای از صندوق، گدایی قدرت است؛ بنابراین باید به کف خیابان آمد.

وی عامل چهارم فتنه احتمالی آینده را منافقینی دانست که تیر می‌زنند و در می‌روند.

فعال سیاسی اصول‌گرا، هدف از فتنه احتمالی  آینده را واژگونی نظام یا امتیازگیری بیشتر دانست و گفت: فردی مثل تاج‌زاده می‌گوید یا مذاکره‌ یا جنگ؛ چرا این حرف غلط را مطرح می‌کنید؟

زاکانی راه جلوگیری از فتنه آینده را شفافیت دانست و گفت: اجرای قانون از کجا آورده ‌اید، یکی از گام‌هایی است که در راستای شفافیت باید برداشت؛ نمی‌شود هزینه ساخت یک‌میلیون مسکن در کشور را به دو نفر بدهند. لایه‌های پنهان رابطه این افراد با جریان اصلاحات هم کاملاً مشخص است‌.

وی در پاسخ تاج‌زاده که از وی خواست تا از مردم عرب کشور عذرخواهی کند، گفت: شما مثل اینکه سخن من را کامل نشنیدید؛ سوسمارخور بهترین صفتی است که برای بن‌سلمان می‌توان به‌کار برد؛ من گفتم عربی که افراد را با ارّه قطعه‌قطعه می‌کند.

زاکانی ادامه داد:  من می‌گیوم شما چرا یک نفر فاسد در جریان خود پیدا نکردید؛ در حالی که من پیدا کرده‌ام و در مقابل آن نیز ایستاده‌ام. شما اگر یک توییت هم در رابطه با مبازه با فساد دارید، ارائه دهید.

وی با بیان اینکه شما به دنبال انتخابات کنترل‌شده هستید نه انتخابات آزاد، گفت: شما از هاشمی‌ای دفاع می‌کنید که می‌خواست مردم پای صندوق بیایند تا آنچه خودش می‌خواهد از صندوق خارج شود. ولی ما پیرو رهبر انقلاب هستیم که می‌گویند همه مردم حتی کسانی که با من مخالف هستند، پای صندوق بیایند و هرچه از صندوق خارج شد همه به آن احترام بگذاریم.

نماینده سابق مجلس خطاب به تاج‌زاده گفت: ‌ شما در ۸۸ جنایت بزرگی را مرتکب شده‌اید و رای مردم را زیر سوال بردید. نگاه شما قبیله‌سالارانه است و برای مردم قیّم هستید و من به شما می‌گویم این نگاه را کنار بگذارید و به مکتب امام برگردید؛ چرا که دلم برای شما می‌سوزد. این نفاق است که نان امام را بخورید اما مخالف آرمان‌های امام حرکت کنید.

تاجزاده: شفافیت لازم است ولی نباید ملاحظه ای انجام شود

در ادامه این مناظره تاجزاده با بیان خاطره ای از دوران زندان خود گفت: آقای طائب در زندان به من گفت پرونده اخلاقی و مالی تو در سپاه پاک است. به ایشان گفتم دم و دستگاهتان قوی ار از این حرف هاست ولی ورای شوخی فرض کنید بخواهم کاری انحام دهم با اینهمه شنود اصلا می توانم. گفتم خیلی کمک کردید به سلامت ماها. و شما نمی دانید این نظارتتان چقدر ما را سفید نگه داشته و این چک سفید امضایتان به دوستانتان شما را فاسد کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: آن قدر که فساد می تواند به کشور لطمه بزند آمریکا نمی تواند و شفافیت لازم است ولی نباید ملاحظه ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مگر نمی گویید مردمی و انقلابی ام؟ تصریح کرد: بیایید دست به دست هم دهیم و از انتخابات آزاد با لغو نظارت استصوابی دفاع کنیم و قیم مردم نشویم تا ملت بر حکومت نظارت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه خیلی از این چیزهایی که آقای زاکانی گفته اند دروغ بوده است گفت: دانشجویان در مرحله اول مطلقا اشتباه نکردند و مرحله دوم هم شر و شوری در شهر کردند که خودشان جمع کردند.

وی با بیان اینکه برای اینکه 4تا آدم را نجات دهند مملکت را به چالش می کشند و هر سال28تیر دانشگاه ها را تعطیل می کنند گفت: برای اینکه ثابت کنیم انتخابات آزاد را قبول نداریم از مردم بپرسید. اگر مردم قیم نمی خواهند نظارت استصوابی را برداریم.

تاجزاده در پایان گفت: دو نگاه می گوید قطار راه افتاده و هر ایستگاه یک عده را پیاده کنیم ولی نگاهی می گوید همه اول باهم بوده و باید باهم ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 29
  • AU ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    81 9
    تاجزاده با بیان اینکه صحبت های چند دقیقه ای زاکانی چند "دروغ" دارد تصریح کرد ..... هیچوقت این مجاهدین نمیتونند مثل آدم مناظره کنند و باید با استفاده ابزاری از کلمات و بهتون زدن بحث رو شخصی و بی فایده کنند چون حرف حساب ندارند بزنند. اگر از اول انقلاب به مثلا مناظره های خلقی ها یا فدایی ها و یا توده ای ها که سر و ته یک کرباسند با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی دقت کنید همین بازی که تاجزاده در میاره رو اونا با شهید بهشتی در میاوردند.
    • ناصر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      43 6
      کی گفته نظارت استصوابی در مقابل اعتقاد به آزادی و مردم سالاری است. اصلا در کدام کشور مدعی دمکراسی نظارتی شبیه نظارت استصوابی وجود ندارد. نظارت استصوابی یعنی اینکه اجازه ندهند هر خائن و کذابی کاندید شوند. در شورای شهر برخلاف عقل و منطق نظارت استصوابی نبود دیدید که افرادی وارد شورای شهر شدند و چقدر گند زده اند. چپاول اموال مردم در شهرداری از ابتدایی ترین تخلفات آنهاست.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      48 5
      افسوس . مذاکره آقای زاکانی که فردی با اطلاعات معمولی و رسانه ای است با این فرد بسیار اشتباه بود تاجزاده بخشی از حلقه بسیار پیچیده فتنه واز مجریان اصلی قضیه 18 تیر بود او فرد مرموز و چند لایه و استاد شگردهای اطلاعاتی است کشاندن بحث به مسائل سطحی و چالش برانگیز و عامیانه ترفند او بود . تاجزاده باید با کسی طرف می شد که از کارگردانی حیرت آور او در وزارت کشور وقت اطلاع داشت و میتوانست او را کیش ومات کند
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      5 49
      وقتی زاکانی به تاجزاده میگه برانداز بهتان نیست !؟
    • قمی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      7 0
      الان این زمان خوبی مناظره ها نیست مردم از گرانی و فسادها عصبانی اند و‌ پای هر دو گروه مینویسند بجای مناظره سیاسی(که نوعی مشروعیت بخشی و تریبون دادن به اصلاح طلبان افراطی که اتفاقا از منظر سیاسی خشنود از وضع موجود هستند چون دنبال اثبات نظریه عدم موفقیت حکومت دینی هستند) باید اقتصادانان و دانشمندان انقلابی با مسئولین و تئوریسینهای دولت روحانی برای کشف علت وضع اقتصادی موجود و اتخاذ راهکار برون رفت مناظره کنند. یعنی اولویت اقتصاد است مردم الان حالشان از مناظره های سیاسی صرف بهم میخود. باعرض پوزش
    • AE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      10 2
      تاجزاده استاد جنگ روانیه و‌ تونسته فضا را عوض کنه. من اگر جای زاکانی بودم توی این ایام که فضای سیاسی کشور در شوک اعترافات سنگین لیدر درسایه اصلاحات علیه هاشمی است نمیگذاشتم تاجزاده فضای خبری کشور را عوض کند و مرتب او را با موضوع اعترافات خویینیها سوال پیچ میکردم. لطفا موضوع خویینیها را ماهها کارکنید و رها نکنید تا مردم جریان تزویر را بهتر بشناسند. یاعلی
    • AE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      3 1
      تاجزاده استاد جنگ روانیه و‌ تونسته فضا را عوض کنه. من اگر جای زاکانی بودم توی این ایام که فضای سیاسی کشور در شوک اعترافات سنگین لیدر درسایه اصلاحات علیه هاشمی است نمیگذاشتم تاجزاده فضای خبری کشور را عوض کند و مرتب او را با موضوع اعترافات خویینیها سوال پیچ میکردم. لطفا موضوع خویینیها را ماهها کارکنید و رها نکنید تا مردم جریان تزویر را بهتر بشناسند. یاعلی
    • AE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      3 1
      تاجزاده استاد جنگ روانیه و‌ تونسته فضا را عوض کنه. من اگر جای زاکانی بودم توی این ایام که فضای سیاسی کشور در شوک اعترافات سنگین لیدر درسایه اصلاحات علیه هاشمی است نمیگذاشتم تاجزاده فضای خبری کشور را عوض کند و مرتب او را با موضوع اعترافات خویینیها سوال پیچ میکردم. لطفا موضوع خویینیها را ماهها کارکنید و رها نکنید تا مردم جریان تزویر را بهتر بشناسند. یاعلی
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      7 1
      پاسخ 21:14 مگر نیست ؟ او فردی تشکیلاتی و عنصر هدایت گر بسیاری از جریانات پشت پرده است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      4 2
      بهتون واژه ای است از آن سوی مرزها با بی بی سی کثیف به روی آنتن رفت و مصرف آن ایجاد عقبه برای این منافقین بود و برای فریب مردم ما مردم آبشور عقبه های این جماعت منافق را می شناسیم - حنایشان دیگه رنگ ندارد - تاج و تختچی ها بای
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    42 1
    بنابراین باید همه مدیران خائن و دزد که ارزش پول را تا به این حد پائین اورده اند را مصادره اموال ومحاکمه نمود . ضمنا همه اوباشی که توسط این وطن فروشان اشراف شده اند را هم باید مصادره اموال کرد .00000000000000000
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    9 30
    عالی بود. کلی درباره اقتصاد حرف زدن و نان مردم ارزان شد
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    19 3
    عالی گفت که امروز باید روح خودباوری را احیا کرد و امید را برگرداند
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      12 5
      هی تیکه تیکه غذای سفره مردمو بردار بجاش امید بذار . گوشت و آجیل هم که رفت جزو رویاها و افسانه ها . باشه یک بشقاب امید جاش بکش بخوریم
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    4 19
    من یه سوال فراجناحی دارم چرا تاجزاده و زاکانی و امثالهم دست از سر سیاست این مملکت برنميدارند ؟
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      5 2
      دقیقا چیزی که آقای تاج زاده و همپالکی هایش متوجه نیستند و همراه طیف شما می خواهند یار غار شما باشند. بعد مثل مصدق السطنه تفاله شان را بندازید به احمد آباد ها بمانند تا بپوسند.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      1 11
      جنگ زرگری
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    17 0
    تاجزاده با هوچی گری که روش اصلی رفقاش هست وقتی میبینه جوابی نداره متوسل میشه به شعارهای اپوزیسیون بحث های کلی که آی نظارت استصوابی و انتخابات زاد و ... مردم مومن جواب این را بده که چرا هر چی جاسوس و وطن فروش و تروریست بلند میشه میره اونور آب همه از زیر بغل شما بلند میشن؟ نمیخوام پشت مرحوم هاشمی صحبت کنم ولی دیگه خود موسیو خوئینی ها گفته میگم: حالا معلوم میشه چرا باور نمیکردید انتخابات 88 سالمه چون خودتون روتون سیاه بوده و دنبال مهندسی انتخابات بودید همیشه فکر میکردید پس بقیه هم حتما حتما این کار را میکنند.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    14 1
    بیچاره تاجزاده بیشتر حرص و ولع قدرتی را که از دست داده را می خورده بیاییم باهم بخوریم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    10 1
    بیچاره تاجزاده بیشتر حرص و ولع قدرتی را که از دست داده را می خورده بیاییم باهم بخوریم
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    5 0
    احسنت به سایت مشرق،فرصت طرح مسله به جریانات مخالف و حتی معاند منافاتی با انقلابی بودن نداره،جریان حق ترسی از روبرو شدن با مخالفان نداره،اتفاقا بهترین راه برای جلوگیری از سو استفاده و اتهام زنی به جریانات انقلابی دقیقا هم همینه،واقعا به مشرق بایستی تبریک گفت که چنین ظرفیت و چنین انعطافی از خودش نشون میده،این موضوع باعث اثبات حقانیت انقلابی هاست،این هم نمونه خوبی از آتش به اختیار هست
  • GB ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    1 20
    حرف های هر دو طرف پوچ و بی ارزش بود.
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    1 15
    یعنی زرشک احمق مشرق یعنی تاج زاده لال بود که نتوانست جواب زاکانی را بدهد؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    7 25
    سخنان زاکانی خیلی تکراری هستند
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      9 1
      تو بگو تکراری. اما حقیقت هیچ وقت تکراری نمیشه.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    1 0
    تاج زاده در بخش پایانی صحبت هاش که بعد از اون منظره تمام شد، یه چیزایی از روی کاغذ خوند.. اونها چی بود؟ منظورش چی بود؟
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    3 0
    امثال تاجزاده پشت دیوار منتظری گیر کرده اند. باید به خط رهبری برگردند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    1 1
    منطق شما از مناظره اینه که فقط حرفهای زاکانی رو گذاشتید.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا ول کنید الان باید بحث بودجه رو مطرح کنن این حاشیه ها چیه زاکانی مومن هست ولی کیض نیست
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 0
    تاج زاده فقط به قدرت فکر می کند واین جماعت اگر کامل قدرت بگیرند از روش دیکتاتوری استفاده خواهند کرد وبا دروغ تزویر کشور را اداره خواهند کرد ودرآخرهم کشور راتحویل آمریکا می دهند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    16 0
    آقای تاجزاده یادش رفته اوایل غائله. وقتی موسوی لاری رفت کوی دانشگاه صحبت کنه چه بلابی سرش آوردند و امامه از سرش کشیدن عکسها در سایت های انزمان موجود است گویا اقای تاجزاده ترس و وحشت خود وسایر مدیران را یادشان رفته و دارد اقدامات نیروی انتظامی را به چالش می کشد ولی یادش نبست بعد از چند بار حمله به وزارت کشور ما دست به دامن نیروی انتظامی شدیم ویک گردان از یگان ویژه را در زیر زمین وزارتخانه مستقر کردیم تا در صورت حمله ..از این آقایان دفاع کنند اینها درسهای است که این افراد استحاله شده باید بیاد بیاورند که چه جایگاهی در نزد کسانی دارند که حرف انان را میزنند بنده آدرس وشماره ام را می گذارم . در ضمن من چند بار که میان تجمعات رفتم یکی از افراد دفتر تاجزاده را میان انها دیدم انها هسته های جداگانه بودند وان موقع موبایل چیز مهمژ لود ولی هر هسته موبایل داشت و مشخص بود برنامه ریزی شده بود. ......0912
  • CA ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    7 0
    اصلاح طلب یعنی یک ویروس که دنبال اصلاح چیزی نیست چون ولایت دنبال اصلاح واقعی برای زندگی شرافتمندانه یک ملت هست و اینها با همین مشکل دارند. چون این ویروسها بخاطر تهدید خارجی نمیشد کاری باهاشون کرد ولی انتخابات پیش رو‌ میدونند که این بار بایستی از قدرت پیاده بشوند. مردم بایستی بدونند که دمکراسی دینی ایران یک کاتالیزور پیشرفت در تمامی زمینه هاست و اگر اینها را پاکسازی کنیم براحتی آن زندگی که أرزوی اش را دارند در دسترس خواهد بود یعنی آن چیزهایی که اینها وعده باغ سبز به مردم دادند ولی با خنجر در قلب مردم فرو کردند .تمامی کارهای افراط گری مربوط به این گروه هست تمامی دستگیری ها به خاطر بدحجابی تمامی کارهایی که مردم واقعا از آنها تهوع میگیرند همه کارهای اینها هست ولی بخاطر خیلی از شرایط خیلی چیزها را نمیتوان گفت که چرا نمیشد مردم. را از دست اینها نجات داد. امروز تهدید خارجی دیگر نیست و اینها را میشود پائین کشید و بهمین خاطر تا آنجایی که می‌توانند به اقتصاد به زندگی عادی مردم لطمه وارد میکنند و در خیلی جاها هستند ولی بخاطر وجود ولایت هست که اینها نمی‌توانند علنا بگویند که ما میخواهیم برده داری راه بیندازیم میخواهیم همه را بدبخت کنیم تا برای ما و فرامنطقه‌ای کار کنند و بی خانواده باشند. بایستی این ویروسها را پائین کشید. شورای نگهبان بایستی تمامی اینها را رد صلاحیت کند. احمدی نژاد با اینکه اشتباهات زیادی داشت ولی به وضوح گفت که جناح راست مشکلی با مو و تیپ مردم ندارد ولی این باند از زمان اول انقلاب در حاکمیت لانه کرده اند و بخاطر اینکه احمدی نژاد را زمین بزنند بسیار بلاها سر دولتش آوردند..‌‌‌‌‌با قالیباف که بدتر از احمدی نژاد رفتار کردند در صورتی که خادم واقعی مردم بودند. این باند تبهکار بایستی از قدرت پائین کشیده بشوند و هر چه زودتر این کار انجام شود مردم هزینه کمتری خواهند داد.
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 1
    اصلاح طلب اصولگرا
  • JP ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    5 2
    باید قبول کنید که اثری از جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد هر چه هست ظاهریه وگرنه خروجیش اینهمه رانت و قاچاق و فساد و .... نمیشد
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 5
    چه مسخره نصف صحبتای تاجزادرو سانسور و حذف کردید ! عملا تحریف کردید مناظررو شما که بلد نیستید شفاف و صادق باشید و کلا درگیر سانسورید بیخود میکنید وارد مناظرات میشید حتی جرات ندارید متن کامل حرفای طرفو بزارید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    2 0
    زاكاني خيلي حريف بود تو مجلس شركت نكرد والا مثل بقيه جزو 30نفر اول هم نبود پس نشون ميده آدم باهوشي هست
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    4 0
    بنظرمن حقیران سیاست زده رانبایدتبلیغ کرد . اهمیت بیش ارحددادن به مناظره ای که یک طرفش تاج زاده است تبلیغ ومهم کردن آنهاست . بعضی فکرمیکنند توجه مشرق به امثال تاجزاده احساس خطر واحتمال غیبگوییها وول گوییهای آنهاست . مردم اهمیتی به آنهانمیدهندچون حتی غیرسیاسی ترین اقشارمردم میگویندکاردولت ومروجانش ایجادگرانی وایجادهرج ومرج است . به این افراد ظاهراسیاسی امامتنفرازانقلاب نبایداهمیت دادو واردبازی آنهاشد
  • امیر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 5
    مشرق نشینان چون از بیان واقعیات واهمه دارن، بیشتر افشاگریها و صحبتهای تاجزاده رو سانسور کردن.
    • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      2 0
      کودخور جماعت چه به حرف حق برو سهمیه کودتو بگیر مزدور
  • حسن IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 0
    احسنت بردلایل قاطع زاکانی به فتنه گران.تاجزاده اگربتوانددوباره گوی دانشگاه وفتنه 88 و98 رابوجودمیاورد.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    1 0
    چرا قسمت حرفهای مرا مزدیید .انجا که گفتم در وزارتخانه را کندند وبداخل هجوم اوردند .مگر کوی دانشگاه مهمتر است از لحاظ حفاظتی وامنیتی یا وازت کشور
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    0 1
    ولی من به شخصه مطمئنم که با داعش طرفم. صحبت های زاکانی و امثال زاکانی رو اگر تعارف و ترس و رودربایسی رو ازش حذف کنیم همون صحبت های داعشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس