کد خبر 928760
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
رایگان شدن آب و برق مدارس به کجا رسید؟

باتوجه به اعلام نشدن لیست مدارس معاف از پرداخت هزینه‌های آب و برق از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، براساس بودجه سال ۹۷ برخی از مدارس از پرداخت هزینه‌های آب وبرق معاف شدند که در این زمینه باید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش، لیستی از مدارس مشمول را ارائه می‌کرد که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید

این درحالی است سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش از زمان ابلاغ این دستورالعمل تنها به مدت یک ماه فرصت دارد تا لیست مدارس را به همراه مشخصات مربوطه شامل نام استان، شهرستان، شماره پرونده و شناسه قبض به شرکت توانیر ارسال کند.

لازم به ذکر است که دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف برق مدارس برای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ارسال شده است و بلافاصله پس از دریافت فهرست یادشده، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد.

همچنین این دستورالعمل با برگزاری جلسات مشترکی میان مسئولان مرتبط وزارتخانه‌های نیرو، نفت، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تهیه و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

این نکته حائز اهمیت است که در ماده ۹ این آیین نامه، نحوه محاسبه هزینه‌های آب، برق و گاز مشخص شده و برای هر کدام از بخش‌های آب، برق و گاز به طور جداگانه الگوی‌های مصرف تعیین شده است.

گفتنی است تنها در صورت رعایت الگوی مصرف تعیین شده در این آیین نامه هزینه آب، برق و گاز در مدارس رایگان می‌شود.

همچنین تعیین الگو به منظور تشویق مدارس به رعایت مصرف و اجرای راهکارهایی جهت کاهش مصرف است و در حقیقت رعایت الگوی مصرف، شرط رایگان شدن هزینه‌های برق، گاز و آب است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس