کد خبر 928587
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
جنبش جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی با محکوم‌کردن تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به نخست‌وزیر این رژیم درباره پیامدهای این تجاوزگری هشدار داد.

به گزارش مشرق، جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد تجاوز نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به نگهبانان مسجدالاقصی و نمازگزاران، شیوه هدفمند از سوی متجاوزان و جنگ علیه مقدسات قلمداد می‌شود.

مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول این تجاوزات دانست و گفت نتانیاهو به‌دنبال بازگرداندن نقشه تقسیم زمانی و مکانی درمسجدالاقصی در راستای خدمت به حزب افراطی‌اش در انتخابات (رژیم صهیونیستی) است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، البریم تأکید کرد ملت فلسطین هرگز از وظیفه خود در حمایت از مسجدالاقصای مبارک دست برنخواهد داشت و همه در سنگر دفاع از مقدسات متحد هستند.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: تل‌آویو را در جنگ جدید غافلگیر خواهیم کرد

سخنگوی جهاد اسلامی از قشرهای مختلف مردم فلسطین خواست برای حمایت از مسجدالاقصی، حضور خود را در این مکان مقدس تقویت کنند، وی از امت اسلام خواست از وظیفه و مسئولیت‌های خود در قبال محل معراج پیامبر (ص) چشم‌پوشی نکنند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه امشب پس از محاصره چندین‌ساعته مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی، از این مکان مقدس عقب‌نشینی کردند.

به‌گفته منابع فلسطینی، نظامیان رژیم اشغالگر هنگام خروج از باب المجلس یکی از باب‌های مسجدالاقصی، شماری از نگهبانان این مکان را بازداشت کردند.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از صبح امروز دوشنبه، نمازگزاران فلسطینی و شماری از نگهبانان و پرده‌برداران مسجد قبة الصخره در مسجدالاقصی را به محاصره خود درآوردند و مانع ادای فریضه نماز ظهر و عصر در این مکان مقدس شدند، اشغالگران همچنین به ۹۰ شهرک‌نشین صهیونیست اجازه دادند در سایه حمایت شدید آنها به مسجدالاقصی یورش ببرند.

نظامیان صهیونیست شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی را که به تجاوزگری آنها اعتراض کرده و در پیشایش یک تجمع اعتراضی برای شکستن محاصره نمازگزاران در مسجدالاقصی حرکت می‌کرد، مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

اقدامات تجاوزکارانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، حالتی از خشم و انزجار را در قدس اشغالی در امتداد مسجدالاقصی تا خیابان‌ها و محله‌های قدیمی و بازارها به‌وجود آورد و از مردم خواسته شده بود برای دفاع از مسجدالاقصی به این مکان مقدس بشتابند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس