کد خبر 928568
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفری چهار روزه در بغداد به سر می‌برد، امشب (دوشنبه) با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد، «حسن دانایی‌فر» سفیر سابق ایران در بغداد و «سید صادق خرازی» مشاور وزیر خارجه و «محمد فرازمند» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و نیز حضور داشتند.

ظریف شام نیز مهمان رئیس جمهور عراق خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور انجام سفری چهار روزه وارد بغداد شد و در بدو ورود به بغداد با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار و بعد از آن به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق رفت و پس از آن نیز با «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی ظریف و دبیرکل نجباء درباره پرونده‌های منطقه‌ای+عکس

در ادامه حضور ظریف در بغداد و در دومین روز این حضور، جمعی از شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراقی صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز (دوشنبه) با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف بر گسترش و تقویت مناسبات به ویژه همکاری‌های پارلمانی تأکید کردند.

رئیس و برخی اعضای فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق نیز امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد ملاقات و به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر خارجه ایران همچنین با شیخ «اکرم العکبی» دبیرکل نجباء دیدار و گفت‌وگو کرد.«ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق، رئیس مجلس سابق عراق و جمعی از اعضای ائتلاف الوطنیه نیز امروز (دوشنبه) با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

امروز همزمان با حضور وزیر خارجه ایران در بغداد، مقامات عراقی در بغداد میزبان «عبدالله دوم» شاه اردن و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز بودند.

زیارت عتبات عالیات نجف اشرف و کربلای معلی از دیگر برنامه‌های ظریف در این سفر است.

براساس اعلام سفارت ایران در بغداد، وزیر خارجه ایران روز سه‌شنبه در اربیل با مقامات مسئول در اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف در هفته‌ای که گذشت نیز در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی سفری سه روزه به دهلی‌نو (هند) داشت.

وزیر خارجه ایران پیش از این از سفرش به هند و عراق خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس