کد خبر 928549
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
آزمایش موشکی

رسانه ژاپنی از برنامه آمریکا برای انجام آزمایش موشکی در جنوب ژاپن با بکارگیری دو سامانه موشکی پیشرفته برد بلند و میانبرد خبر داد.

به گزارش مشرق، یک رسانه ژاپنی روز دوشنبه نوشت که ارتش آمریکا به نیروهای دفاع از ژاپن اطلاع داده که قصد دارد برای نخستین بار آزمایش موشکی را در سال جاری میلادی و در اطراف جزیره اوکیناوا برگزار کند.

روزنامه ژاپنی «سانکی» در این زمینه نوشت که این اقدام آمریکا به عنوان عامل بازدارنده برای مقابله با رشد فزاینده تهاجمی چین صورت می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه، زمان این آزمایش مشخص نیست اما در آن دو سامانه موشکی به نام‌های «هیماراس» و «آتاسمز» شرکت دارند.

سامانه موشکی هیماراس متحرک و برد بلند است و می‌تواند کشتی‌ها در دریا را هدف قرار دهد. سامانه آتاسمز نیز ساخت شرکت «لاکهید مارتین» است و برد تقریبی آن ۱۸۶ مایل است. مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که این نخستین آزمایش موشکی در داخل یا اطراف جنوب ژاپن (جزیره اوکیناوا) خواهد بود.

این درحالی است که گفته می‌شود چین نیز به تازگی موشک‌های ضد کشتی خود ملقب به «قاتل ناوهای هواپیمابر» را به شمال غربی این کشور انتقال داده است.

هفته‌نامه «نشنال اینترست» در شماره روز دوشنبه خود نوشت که چین قصد دارد موشک‌های «دانگ‌فنگ -۲۶» خود که به قاتل ناوهای هواپیمابر معروف است را برای در امان ماندن از موشک‌های نیروی دریای آمریکا حاضر در منطقه، در شمال غربی چین مستقر کند.

این در حالی است که پکن به تازگی از استقرار یک کشتی جنگی آمریکا در منطقه انتقاد کرده است. وزارت خارجه چین می‌گوید هواپیما و ناوهای ارتش چین، یک کشتی آمریکایی راشناسایی کرده و به آن اخطار داده‌اند از آب‌های جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خارج شود.

پکن تاکید کرده که این کشتی جنگی قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت ارضی چین را نقض کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس