کد خبر 928504
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
ب-52

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان رو به افزایش است، نیروی هوایی آمریکا ۳ فروند بمب افکن B۵۲ را در هاوایی مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، اقدامات چین در دریای جنوبی چین و همین طور عملیات موسوم به آزادی دریانوردی توسط ناوهای جنگی آمریکایی در منطقه موجب تشدید تنش‌ها بین دو کشور شده است.نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که ۳ فروند بمب افکن B52 و بیش از ۲۰۰ پرسنل نیروی هوایی را از پایگاه نظامی وایتمن در میسوری به پایگاه هوایی واقع در هاوایی منتقل کرده است.

بیشتر بخوانیم:

ورود بمب افکن‌های آمریکایی به گوام

جاشوا دور سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: استقرار بمب افکن‌های B52 در هاوایی یک اقدام مهم و ضروری بوده تا به ایالات متحده برای انجام تمرینات نظامی با متحدان منطقه‌ای اش کمک کند. این اقدام نشانگر آمادگی همیشگی آمریکا برای انجام حملات در سراسر جهان است. استقرار بمب افکن ها به مردم آمریکا و کلیه جهانیان نشان می‌دهد که بمب افکن‌های آمریکایی همواره آماده حمله هستند. این دومین بار طی ماه‌های اخیر است که بمب افکن‌های راهبردی آمریکا در هاوایی مستقر می‌شوند. دفعه قبل در اوت ۲۰۱۸ میلادی بمب افکن‌های آمریکایی چندین سورتی پرواز بر فراز این منطقه انجام داده‌اند.چین بارها نسبت به اقدامات آمریکا در منطقه به خصوص پرواز هواپیماها و حرکت کشتی‌های جنگی در اطراف جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین اعتراض کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 7
    مرگ بر چین و مرگ بر کومونیست و مرگ بر مشرق پفیوز که نظرات کاربر ها رو عوض میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس