کد خبر 927999
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش مشرق، «مرتضی مرادیان» سفیر ایران در دانمارک در حساب توئیتری خود از رویکرد دوگانه اروپا در برخورد با تروریسم انتقاد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در صفحه اینستاگرامش نوشت: «کشورهای اروپایی به زعم خود در حال مبارزه با تروریسم هستند. از یک طرف از گروه‌های مختلف تروریستی و تجزیه طلب میزبانی می‌کنند و از طرف دیگر قربانیان تروریسم را مورد تحریم قرار می‌دهند.»
«این گونه رفتارهای متناقض و دوگانه نشانگر استفاده ابزاری از تروریسم است. با این روش دوگانه تروریسم نابود نمی‌شود.»
سفیر ایران در کپنهاگ خاطرنشان کرد: «ایران برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های تروریستی و تسری جریانات افراطی تلاش‌های زیادی انجام داده است. این واقعیت غیرقابل انکار است که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.»
«با متهم کردن غیر واقعی ایران، اروپا نمی‌تواند از مسئولیت میزبانی و حمایت از تروریست‌ها شانه خالی کند.»

اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر بر پایه اتهامات بی پایه و اساس چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرارداد. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام اتحادیه اروپا را نشانه عدم صداقت کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند.
قاسمی در واکنش به این اقدام اظهارداشت: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروههای تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرست تحریم خود، آنان را در اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود آزاد گذارده و حتی تحت حمایت خود قرار می‌دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است، مورد اتهام قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    2 0
    فعلا که اروپایی ها در حال تقاص پس دادن هستند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس