مرتضی مبلغ

«تندروهای با قدرت» علیه اصولگرایان بی‌قدرت؛ اصلاح‌طلبان قصد دارند ناکارآمدی خود در شورای شهر، مجلس و دولت را به گردن دیگران بیاندازند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقش مرحوم هاشمی در هدایت چند کشور جهان!

«فاطمه راکعی»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران و فردی که با مقولاتی مثل طراحی مجلس رقص در زمان شهرداری نجفی و کنایه زدن به حجاب چادر در دوران افشانی موجب حاشیه‌های زیادی شد؛ در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز پیرامون مرحوم هاشمی گفته است:

«ایشان همواره به دنبال کاهش تنش‌ها و التهابات بین‌المللی و منطقه‌ای بین ایران و کشورهای منطقه و جهان بودند و تا آنجا که امکان داشت اجازه نمی‌دادند کشورها راه حل مشکلات خود را در رویکردهای خشونت‌آمیز دنبال کنند »![۱]

*در اینکه مرحوم هاشمی دارای مثبتاتی در کارنامه خود بوده‌اند و خدماتی هم به انقلاب اسلامی داشته‌اند شکی نیست اما آیا واقعاً نیاز است که برای بزرگداشت آن مرحوم مثلاً گفته شود که ایشان قدرت استجازه به کشورهای جهان و تعیین تکلیف برای آنها را هم داشته‌اند؟!

همچنین برخی نزدیکان مرحوم هاشمی مدتیست که از عبارت «مکتب هاشمی» نیز نام می‌برند.

مصطفی هاشمی‌طبا نیز اخیراً در یک مصاحبه گفته بود: اگر روش هاشمی اجرا می‌شد بحران آب نداشتیم!

***

«تندروهای با قدرت» علیه اصولگرایان بی‌قدرت

«مرتضی مُبلغ»، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در یک مصاحبه با سایت شفقنا با تأکید بر اینکه ایران امروز با ۲ مشکل بسیار اساسی مواجه است، اظهار می‌کند:

«یک مشکل میدان‌داری عناصر تندرو در کشور است که این تندروها در همه زوایای کشور به ویژه در بخش‌هایی از حاکمیت حضور دارند و با نگاه‌های متصلب و عقب مانده خود دائم باعث عقب ماندن کشور می‌شوند. بنابراین باید یک اراده ملی برای به حاشیه راندن تندروها و تندروی به وجود بیاید و تا زمانی که تندروها در کشور میدان داری کنند این مشکلات همچنان تداوم پیدا می‌کند و متزاید خواهد شد. »[۲]

*باید به امثال مبلغ این نکته را گوشزد کرد که اگر تندروهای ادعا شده توانی داشتند و بالخصوص میدان‌دار قضایای کشور بودند یقیناً اجازه نمی‌داند دولت محترم پای امضای توافق ضعیف و غلط برجام بنشیند، نمی‌گذاشتند برجام ظرف ۲۰ دقیقه در مجلس به تصویب برسد، اجازه نمی‌دانند درازهی اصلاح‌طلب به مردم عادی توهین کند، مانع این می‌شدند که اعضای شورای شهر برای گران‌سازی تهران اقدام کنند و...

متأسفانه دولت و حامیان اصلاح‌طلب او به جای پذیرش وضعیت موجود، به دنبال «مقصّرتراشی» از اوضاع هستند.

و برای همین ست که گاهی از چیزی به نام «دولت موازی» می‌شنویم، گاهی از «آن عده» که نمی‌گذارند دستاوردهای برجام آشکار شود! و گاهی هم از تحریم‌های آمریکا که هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کشور نداشته‌اند.

اصلاح‌طلبان در این زمینه از حد نیز گذرانده‌اند و حتی مثلاً عنوان کرده‌اند که مسئول وضع موجود شخص «آیت‌الله جنتی» است! زیرا ایشان بوده که صلاحیت روحانی را تأیید کرده …[۳]

جالب آنکه هنگامی که از چپ‌ها برای حل مشکل ناکارآمدی‌های موجود کشور نیز راهکاری خواسته می‌شود بلافاصله به مسئله «رفع حصر» اشاره می‌کنند و این مسئله بوضوح نشان می‌دهد که بهانه‌های آنها برای ناکارآمدنمایی و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور تا چه اندازه سیاست‌بازانه و به دور از واقعیت است.

صحبت‌های مبلّغ همچنین در مقابل این حقیقت قابل تأمل نیز قرار دارد که فرض بر وجود مهملاتی مثل میدان‌داری تندروها در کشور! این میدان‌داری دقیقاً چه ربطی با اختراعات اصلاح‌طلبان مثل طرح گرفتن پول از مردم برای استفاده از تونل‌های شهری، زمزمه‌ها برای اخذ مالیات محلی و جریمه زباله از مردم، گرفتن سلفی حقارت با فدریکا موگرینی، تأکید بر لزوم گران شدن بلیط مترو، کم‌توانی دولت برای نظارت بر قیمت‌ها و غیره دارد؟!

در اشاره به اظهارات ناپخته مبلغ همچنین بیان این نکته نیز ضروریست که بیش از ۹۵ درصد اجرائیات و بودجه کشور در اختیار دولت است.

۹۵ درصدی که البته با همپوشانی مجلس و شورای شهر نیز دارای قدرت بیشتری می‌شود.

جریان چپ به دلیل بروز ناکارآمدی و مشکلات فعلی که خود مسبب‌الاسباب آن است؛ حاضر به بیان این حقیقت نیست.

***

«پروژه تسخیر رهبری» به روایت عضو فراکسیون امید!

«احمد همتی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس اخیراً در نطق میان دستور خود در مجلس گفته است:

«کسانی که دست به تخریب نهادهای منتخب مردم می‌زنند و پروژه تسخیر مجلس و سپس ریاست جمهوری و بعد رهبری را آغاز کردند، بدانند که به بیراهه می‌روند و ملت عزیز و رشید ایران سالهاست دست آنان را خوانده و چهره واقعی آنان را شناخته است، در واقع مردم ما می‌دانند شعارهای تند و تخریبی بدون راهکار عملی برای حل مشکلات مردم یا ناشی از منفعت‌طلبی است یا عوام‌فریبی.»

به گزارش فارس، این عضو فراکسیون امید همچنین می‌افزاید:

این نوع تفکرات قوانین ملی و بین‌المللی را برنمی‌تابند و به هر بهانه‌ای و با هر دستاوردی فضای کشور را متشنج کرده و اتحاد ملی و ارتباطات بین‌المللی را مخدوش می‌سازند، حتی استراتژی نظام و رهبری که ارتباط با شرق و غرب عالم به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا آن هم درباره لوازم مصرفی را درنظر دارد نمی‌پذیرند و در هر فرصتی آن را خدشه‌دار کرده و عملاً در جهت خواسته‌های ترامپ و دشمنان ما حرکت می‌کنند .[۴]

*این صحبت‌های همتی ناشی از خوف جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان از بابت ضعف کارنامه اجرایی است.

ضعفی که دورنمای حضور آنها در مناسب دولتی و مجلس را بوسیله انتخابات‌های آینده مخدوش کرده و از همین روست که مشغول خط و نشان کشیدن برای جریانات رقیب خود هستند که کارنامه اجرایی بهتری به مردم ارائه کرده‌اند.

اصلاح‌طلبان با آشکار شدن ضعف‌های بزرگ خود در شورای شهر، مجلس و دولت؛ در این اندیشه این احتمال به سر می‌برند که نوستالژی «آبادگران» تکرار شود و اصولگرایان پس از اثبات شدن دوباره ناکارآمدی چپ‌ها به مردم؛ پیروز انتخابات شورای شهر و مجلس آینده باشند.

اظهارات همتی درباره پروژه تسخیر رهبری نیز سخنی برخاسته از فقر کارآمدی جریانی و عدم شناخت کافی نسبت به جایگاه رهبری نظام است.

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/244971

2_ https://fa.shafaqna.com/news/689411/

3_ mshrgh.ir/892241

4_ http://fna.ir/bqtugw

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    بله. بارون رو هم اون مرحوم بود که می باروند
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      13 54
      خخخخ
  • سید IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور و بازی با اعصاب ملّت!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    37 4
    والله خود مرحوم اینقدر ادعا نداشت که اینا براش دارن
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      2 0
      تا زمانی بود که بر علیه ش دسیسه می کردند و حالا این چنین تمجید و تعریف می کنند
  • احسان IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    فقط مرحوم هاشمی روزهای بدی رو برای تفریح انتخاب می کرد تاسوعا میرفت جت اسکی اونهم سد لتیان، تاسوعا؟!!! بخشی از خاطرات خود آقای هاشمی است و این اواخر هم که هوای مایکل فلپس شدن در سر داشت که حضرت عزرائیل علیه السلام هوا رو از سرش کشید بیرون
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    23 94
    اصلاح طلب ها خیلی در نقش شان فرو رفته اند که گویی از دنیا ی واقعی جدا شده اند. بدبختا
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    20 80
    به فرزندان خود شنا بیاموزید
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      21 63
      ضمنا به انان اموزش بدهید که با شکم پر از انواع ویتامین ها و مواد خوراکی انرژی زا و بسیار مقوی (مثل: میگو و خاویار) وارد ( استخر ) نشوند .
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    5 11
    هاشمی سوپر من زمان
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      14 0
      شما بنزین سوپر زیاد زدی، متوهم شدی
    • محمد رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      2 0
      من نفهمیدم این تعریف بود یا تیکه. ..
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    36 84
    آقا به خود رفسنجانی قسم عامل بسیاری از مشکلات امروز کشور خود رفسنجانی و تفکری که ازش به جا مونده...متاسفانه این مال حروم چشم و گوششونو بسته,نمیذاره بفهمند
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    11 80
    دروغ گویانی که تمام دروغهاراگفتندحالا برای ازدست ندادن قدرت کوچه بازاری نمیابندگریه شبانه کنند .اصلاح طلیان درهمه چیزمصرفندحتی توهمات !!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      2 14
      مسرفند یا مصرفند؟
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    18 45
    خانم راکعی به نظرتون روی پیشونی ما چیزی نوشته شده؟؟؟؟!!!!!!
  • SY ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    6 62
    مرده خواری در حد لالیگا
  • سید رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    20 86
    تاریخ شاهد است که ؛ هیچ کس ، به اندازه هاشمی و خاندانش ، به این انقلاب و نظام ظلم نکرد !!
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    3 75
    اکبرآقا سردار بازندگی بودند،ایشان و تفکراتش، پدر ملت درآورد.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    4 68
    به جون همان مقدس هاشمی رفسنجانی شما قسم دلارهای بچه های هاشمی از بانک سوئیس وارد کشور بشه بخشی از مشکلات حل می شه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    15:52 با خودتونم درگیرین.خخخخ
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    1 0
    پدر خودتو درآوردی با این منفی دادنت... نرم افزار کی بودی تو... دقیق سوزش ت رو دارم می بینم...
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    یادتان رفته در زمان دولت خاتمی احتمالا در انتخابات مجلس ششم که هاشمی کاندیدای آن دوره بود اصلاح طلبها که خود مسول برگزاری انتخابات بودند اعلام کردند هاشمی رای نیاورده وپس از کلی کش وقوس در نهایت گفتند نفر آخر تهران شده که او بعد از معامه پشت پرده با جریان نفاق جدید از نمایندگی انصراف داد هاشمی کسی نبود که اینقدر دارند سنگش را به سینه می زنند در جریان خصوصی سازی دهه هفتاد پدر این مملکت را هاشمی آور د

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس