کد خبر 927359
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
بازار ارز

قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های بانکی بدون تغییر نسبت به دیروز حدود ۱۰ هزار و ۷۸۲ تومان تعیین شد و صرافی‌ها که حق فروش ارز را دارند آن را با قیمتی حدوداً ۱۰۰ تومان بیشتر می‌فروشند

به گزارش مشرق، بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

از سوی دیگر قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به دیروز، ۱۰ هزار و ۸۸۰ تومان تعیین شده است.

این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۷۸۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۲۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۶۲۰ تومان است.
بیشتر بخوانید:

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

امروز بانک‌های عامل قیمت خرید دلار را ۱۰ هزار و ۷۸۲ تومان، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۴۶۵ تومان و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۷۸۵ تومان و ۶ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید دلار نسبت به روز قبل، بدون تغییر اعلام شد ولی قیمت یورو ۱۱۰ تومان وقیمت پوند ۴۷ تومان در خرید ارز افزایش یافته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا مدتی عموماً رو به افزایش بود؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹,۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود یک ماه قبل بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس