کد خبر 927350
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

به گزارش مشرق، انتظارات زیادی از تیم ملی کشورمان قبل از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وجود داشت، این انتظارات بیشتر از اینکه یک خواست عمومی در خصوص تیم ملی باشد، یک خواست عمومی به خاطر عملکرد تک تک بازیکنان بود، به این معنی که عملکرد بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های باشگاهی‌شان طوری بود که انتظار می‌رفت در هر بازی، یک یا چند بازیکن ملی‌پوش با درخشش‌شان بتوانند نتیجه مورد نظر را کسب کنند

بازیکنانی مثل سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و … آنقدر در دیدارهای باشگاهی‌شان خوب بودند که منتظر درخشش آنها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودیم و به همین جهت هم انتظارات از تیم ملی بالا رفته بود. آنقدر که حتی همگروهی با قدرت‌های فوتبال دنیا مثل اسپانیا و پرتغال هم نتوانست این انتظارات را به حداقل برساند.
هر چند آنطور که تصور می‌شد، اوضاع مسابقات پیش نرفت و انتظارات با وجود عملکرد خوب تیم ملی برآورده نشد اما انتظار عمومی از برخی بازیکنان برآورده شد و عملکرد برخی بازیکنان هم تقریباً هواداران را شوکه کرد.
به طور مثال انتظارات زیادی از سردار آزمون بود، هر چند نمی‌شد ایراد فنی به عملکرد این بازیکن گرفت و حتی کادر فنی تیم ملی هم از عملکرد او راضی بودند اما به هر حال این بازیکن انتظارات هواداران را برآورده نکرد و بعد از جام جهانی حواشی زیادی برای او پیش آمد که تا خداحافظی سردار از تیم ملی پیش رفت. با این وجود بودند بازیکنانی که توانستند هم انتظارات کادر فنی تیم ملی و هم هواداران را برآورده کنند. نمونه بارز آن هم علیرضا بیرانوند بود.

بیشتر بخوانید:

بیرانوند: تیم ما طوری ساخته شده که گل نخورد

بیرانوند جزو ۵ ستاره جام ملت‌های آسیا


بازیکنی که تلاش‌هایش درون دروازه تیم ملی بی‌نتیجه نماند و روزهای بسیار خوبی برای او در جام جهانی رقم خورد. اوج کار علیرضا بیرانوند هم در دیدار با پرتغال رقم خورد، جایی که این دروازه‌بان تیم ملی کشورمان توانست پنالتی بهترین بازیکن دنیا را مهار کند و نشان دهد که بی‌جهت انتظارات از او بالا نبوده است.
اما این پایان کار علیرضا نبود، با وجود اینکه تیم ملی کشورمان در مرحله نخست رقابت‌ها از دور رقابت‌ها کنار رفت، اسم بیرانوند حسابی روی زبان‌ها افتاد و همواره نامش در کنار نام رونالدو دیده می‌شد. این عملکرد او به طور طبیعی پیشنهادهایی را هم برای او در پی داشت.
با همه حرف و حدیث‌هایی که پیش آمد و همه پیشنهادهایی که وجود داشت و حتی همه دلایلی که می‌شد برای نرفتن بیرانوند در نظر گرفت، این بازیکن همچنان در پرسپولیس ماندنی شد.
شاید بتوان یکی از مهم‌ترین دلایل ماندن بیرانوند بعد از درخشش در جام جهانی در پرسپولیس را به محرومیت این تیم از نقل و انتقالات ربط داد و شاید بتوان گفت که او منتظر پیشنهادهای بهتری بود.
اما این پیشنهادها در چه صورت می‌توانست برای بیرانوند رقم بخورد، آیا عرصه‌ای بهتر از جام جهانی هم وجود داشت؟
به طور حتم اگر تیم ملی کشورمان از مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی بالا می‌رفت، جام جهانی بزرگترین و بهترین سکوی پرتاب بیرانوند می‌شد اما این اتفاق نیفتاد تا در کنار برخی دلایل دیگر، این دروازه‌بان خوب کشورمان به جام ملت‌های آسیا فکر کند.
علیرضا حالا این فرصت را در اختیار دارد و شاید به همین دلیل بود که طی روزهای گذشته همواره شاهد برخی از شایعات درباره جدایی بیرانوند از پرسپولیس بودیم.
البته همانطور که گفته شد در طی روزهای گذشته فقط شاهد بروز شایعات بودیم و هنوز خبر موثقی در این باره وجود ندارد اما باید بپذیریم که همه چیز بستگی به نتیجه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دارد. تیم ملی کشورمان نخستین دیدارش را مقابل یمن برگزار کرد.
هر چند این بازی ملاک و معیار خوبی برای حداقل بیرانوند نبود اما به هر حال او دروازه‌اش را در این بازی بسته نگه داشت و توانست نخستین دیدار را بدون گل خورده به پایان برساند و این در حالی بود که اکثر تیم‌های مدعی حاضر در این جام، دروازه تیمشان باز شده و بیرانوند این شانس را دارد که در این خصوص پیشتاز باشد.
ادامه این روند به طور حتم می‌تواند جام ملت‌ها را برای بیرانوند به یک سکوی پرتاب بزرگ تبدیل کند، به شرط اینکه این دروازه‌بان تیم ملی کشورمان همچنان بتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد و البته حضور در مراحل بالاتر این رقابت‌ها و حتی قهرمانی در این رقابت‌ها، شرایطی بهتر از جام جهانی را هم در اختیار این دروازه‌بان خوب کشورمان قرار دهد.
بیرانوند این بار بدون دغدغه برای دروازه پرسپولیس به جهت پایان محرومیت این تیم، می‌تواند به رویاهای بزرگ‌تر فکر کند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسمی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    1 6
    خیر بیرانوند انشالله اگه خدا بخواد آخر فصل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس