نیروهای نظامی

یک منبع آگاه از توافق بغداد و واشنگتن برای احداث ۴ پایگاه نظامی جدید برای نظامیان آمریکایی در استان «الانبار» عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، از قصد نیروهای آمریکایی برای احداث چهار پایگاه نظامی ثابت و جدید در مناطق مختلف شهرهای این استان خبر داد و تاکید کرد که این پایگاه‌ها به تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای مجهز خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

چرا التنف سوریه برای آمریکا مهم است؟

تکاپوی پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج نیروهای بیگانه

النجباء: پاسخی «بهت‌آور» و «کوبنده» به آمریکا می‌دهیم

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» تاکید کرد که نیروهای آمریکایی هنوز انگیزه و هدف اصلی از احداث این پایگاه‌ها را اعلام نکرده‌اند. در صورت احداث این چهار پایگاه جدید، شمار پایگاه‌های نظامی آمریکایی در الانبار به نه عدد می‌رسد.

این منبع تاکید کرد که پیشنهاد شده این پایگاه‌ها در «پادگان طارق» در فلوجه، پایگاه «سن الذیب» در شمال ناحیه «البغدادی»، «الخسفه» در شهرستان «حدیثه» و فرودگاه «ژنو» واقع در مرزهای شهرستان «رواه» و «بیجی» در غرب شهر الرمادی احداث شود.

وی افزود که فرماندهان ناظر بر پرونده امنیتی در الانبار نیز این مسئله را رد یا تأیید نکرده‌اند زیرا کلیه توافق‌های مربوط به احداث این پایگاه‌ها با دولت مرکزی عراق صورت گرفته است. در حالی که بغداد از توانمندی امنیتی لازم برای تأمین امنیت و حفظ مناطق آزادشده از دست داعش؛ برخوردار است. اما نیروهای آمریکایی همچنان در طول نوار مرزی مشترک میان سوریه و عراق مستقرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس