مستند خصوصی سازی

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای خصوصی سازی در کشور و حواشی آن می‌پردازد.

به گزارش مشرق، حاشیه‌های خصوصی سازی در کشور گویا تمامی ندارد و هر روز اخبار جدیدی از این ماجرا به گوش می‌رسد. از ماجرای پر حاشیه خصوصی‌سازی دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تا اعتراضات کارگردان نیشکر هفت تپه بعد از خصوصی‌سازی و البته واگذاری مجتمع گوشت اردبیل به رئیس سازمان خصوصی‌سازی. این حواشی این قدر زیاد بود که حتی پای وزیر اقتصاد را به میان کشید تا به حراست وزارت اقتصاد دستور پیگیری و رسیدگی فوری دهد. اکنون بسیاری از کارشناسان نگران برنامه دولت در سال ۹۸ هستند؛ رئیس‌جمهور روحانی رسماً گفته است که می‌خواهد تمام شستا یا همان شرکت عریض و طویل سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار کند؛ خوش به حال خریدار!

بیشتر بخوانید:

۸ نقد سلیمی‌نمین به مستند "هاشمی زنده است"

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۴، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را به سران وقت سه قوه ابلاغ کردند که در یکی از بندهای مهم این قانون بر لزوم خصوصی سازی دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی تاکید شده بود. با این حال و با گذشت بیش از ۱۳ سال از این مساله هنوز هم مشکلات فراوانی بر سر راه خصوصی سازی وجود دارد و کمتر نهاد دولتی وجود دارد که به درستی در روند خصوصی سازی قرار گرفته باشد.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، ضمن بررسی اصل ۴۴ قانون اساسی به ماجرای پرحاشیه خصوصی‌سازی در کشور و اتفاقات چند ماه اخیر آن از منظر کارشناسان این حوزه می‌پردازد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس